וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על עונשו של גפסו; דורשת מאסר וקלון

12.5.2015 / 15:35

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על גזר הדין שהוטל על ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד. מוקדם יותר פנה מבקר המדינה לווינשטיין וביקש שיפעל להשעות את גפסו, עד שיסיים את ריצוי עונש עבודות השירות שהוטל עליו

שמעון גפסו ביציאה מבית המשפט המחוזי בחיפה אחרי גזר הדין, 26 באפריל 2015. ערן גילווארג
שמעון גפסו בבית המשפט המחוזי בחיפה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) ערעור לבית המשפט העליון על גזר הדין שהוטל על ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד בדרך של התניית שוחד. בערעורה מבקשת הפרקליטות לשלוח את גפסו למאסר בפועל, וכן להטיל עליו קלות. כזכור, מיד לאחר שנגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות בחודש שעבר, הודיע גפסו כי בכוונתו לשוב מיידית לכהן בתפקידו כראש עירייה.

מוקדם יותר היום פנה מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש ממנו לפעול להשעייתו המידית של גפסו. זאת במטרה למנוע ממנו לבצע פעולות העלולות לפגוע במנהל התקין ובעבודתה הסדירה של העירייה, עד שיתחיל בריצוי עונשו ביוני.

בחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי בחיפה שישה חודשי עבודות שירות על גפסו. פרקליטות המדינה ביקשה להטיל על גפסו שמונה עד 24 חודשי מאסר בפועל ולקבוע כי במעשיו יש קלון, אולם בית המשפט החליט שלא להטיל עליו קלון, דבר שיאפשר לו לחזור לכהן במשרה ציבורית. כמו כן, על גפסו נגזרו 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 20 אלף שקלים. השופט עודד גרשון קבע כי אין קלון במעשיו של גפסו בשל שיהוי של ארבע שנים בהגשת כתב האישום ומפני שמדובר בפעם הראשונה שבה אדם הורשע בלקיחת שוחד, אף שהמעשה שביצע מוגדר כהתניית שוחד.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully