וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בן 29: ראש עיר החדש של נצרת עילית - הצעיר בישראל

20.5.2015 / 8:26

נתנאל טויטו נכנס לתפקיד החדש אחרי השעייתו של ראש העיר שמעון גפסו, שנגדו מתנהל הליך משפטי. עם זאת, המינוי הוא תוצר של הסכם קואליציוני, שקובע כי הוא רק "ממלא מקום". "הסכם לא חוקי". סגן ראש העיר: נציג הסיעה הערבית

נתנאל טויטו ראש עיריית נצרת עילית. באדיבות העיתון "עובדה",
ראש העיר הצעיר בישראל. טויטו/באדיבות העיתון "עובדה"

נתנאל טויטו בן ה-29 נבחר אמש (שלישי) להיות ראש עיריית נצרת עילית בפועל במקום שמעון גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד. טויטו, שהיה סגנו של גפסו אשר הושעה עד סיום ההליכים המשפטיים נגדו, נבחר כחלק מההסכם הקואליציוני במועצת העיר. במסגרת ההסכם, יישא טויטו את התואר "ממלא מקום ראש העיר" ולא "ראש העיר". כמו כן, מרבית ההחלטות המשמעותיות יתקבלו בפורום הנהלת הקואליציה שבו יהיו ראשי סיעות הקואליציה. בהסכם מצוין כי אם תנאי החופשה ימנעו מגפסו חברות בפורום, תיוצג סיעתו, "עורי עיר" על ידי נציג אחר מהסיעה.

ההסכם הוא בין סיעתו של טויטו "בית בנצרת עילית" לבין שלוש סיעות נוספות, שבהן גם סיעתו של גפסו וסיעת "דו-קיום", שמייצגת את תושביה הערבים של נצרת עילית. זאת, לאחר שבבחירות לראשות העיר בשנת 2013 הבליט גפסו את הזהות היהודית שלהעיר וגרם לכעס גדול בקרב האוכלוסיה הערבית. נציג "דו-קיום", הד"ר שוכרי עואודה יהיה סגן ראש העיר בתואר וללא שכר.

עוד בוואלה!NEWS:
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה
בהוראת יעלון: תחבורה ציבורית נפרדת ליהודים ופלסטינים בגדה
עם הנהלים החדשים: כך תעברו בשלום את הבגרות במתמטיקה

אולם יש מי שרואה בעייתיות בהסכם זה. עו"ד גילי שפר שלחה אמש מכתב לפרקליטות מחוז צפון שבו טענה כי טויטו נבחר בעקבות הסכם קואליציוני לא חוקי.

בפנייתה נכתב: "בניגוד להוראות הברורות של החוק, הראש הנבחר אינו משמש כראש עיר לכל דבר ועניין אלא כפוף לקבוצה מנהלת אשר שותף בה ראש העיר המצוי ב'חופשה' או מי מטעמו. בכל העניינים מכפיף עצמו ראש העיר הנבחר לרצונם של שלושה אחרים. בניגוד לחוק, על פי ההסכם ייקרא המחליף ממלא מקום ראש העיר ולא ראש העיר. הסכם קואליציוני זה מאפשר לראש העירייה ב'חופשה' לכוון את מהלכי ראש העיר שמחליף אותו ועומד בניגוד מוחלט לתכליות החלטת ועדת ההשעיה".

עוד היא הוסיפה: "ההסכם מקים ראש עיר נטול סמכויות וזאת בניגוד לחוק בדבר עצמאותו של ראש העירייה. ההסכם מכניס פוליטיקאים לתוך ועדות מקצועיות ומאפשר שליטה במינויים ובהטבות כספיות".

גפסו תמך במינוי טויטו לראשות העיר

הבחירה בטויטו בתור ראש העיר משביעה את רצונו של גפסו, שתמך בו על התמודדותו מול חברי מועצה נוספים. גם בפעם הקודמת שבה הושעה גפסו, לפני כשנה וחצי, נבחר המועמד שבו תמך, אלכס גדלקין. אולם גדלקין התנתק מגפסו בזמן כהונתו כראש העיר ויצא לדרך עצמאית, ובין השאר פיטר כמה אנשים שמינה גפסו. כמו כן, הוא שיתף פעולה עם מבקר העירייה, היועץ המשפטי בעירייה והגזבר, שעבודתם בתקופת גפסו לוותה בחילוקי דעות רבים ולשניים מהם אף הוצאו צווי הגנה מטעם מבקר המדינה.

לפני שלושה שבועות החליט בית המשפט המחוזי בחיפה שלא להטיל על גפסו קלון בעקבות הרשעתו, הוא שב לתפקיד ראש העיר והדיח את גדלקין מתפקידו הקודם כסגן ראש העיר.

עו"ד גילי שפר, שותפה במשרד בן ארי פיש, מייצגת יחד עם עו"ד רחל בן ארי את אלכס גדלקין בעתירה נגד גפסו והיועץ המשפטי לממשלה, נגד פיטוריו של גדלקין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טויטו הוא ראש העיר הצעיר בישראל

טויטו, רווק ובעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים, צפוי להיות ראש העיר הצעיר בישראל. אולם, הוא אינו שובר שיאים משום שבעבר כבר כיהנו ראשי רשויות צעירים ממנו, בהם מאיר שטרית (25), משה קצב (24) וליאור קצב (28).

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully