וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד

10.4.2016 / 11:33

השר לשעבר שהואשם בשוחד טען כי הוא סובל מפגיעה גופנית ונפשית קשה. "הוא היה מצוי שמונה ימים בתרדמת", כתבו סנגוריו במענה לכתב האישום. על הטענות לשוחד מאנשי עסקים: "אלה היו הלוואות"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

השר לשעבר בנימין בן אליעזר הגיש היום (ראשון) מענה לכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות של קבלת שוחד. "הוא סבל מטראומה גופנית ונפשית קשה כאשר נפל למשכב", כתבו עורכי דינו יעקב וינרוט, עמית חדד ונעה מילשטיין. "הוא היה מצוי שמונה ימים במצב תרדמת, תלוי בין חיים ומוות, מאז ישנה הידרדרות מתמדת במצבו הבריאותי והקוגניטיבי, זיכרונו נפגע, ואירועים שלמים נשכחו ממנו".

כתב האישום הוגש בדצמבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שטענותיו נדחו בשימוע. כתב האישום כלל חמש פרשות שבהן היה מעורב לכאורה שר הביטחון לשעבר, שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

מכתב האישום עולה כי בעת שכיהן בן אליעזר כחבר כנסת וכשר בין השנים 2007 ו-2014, הוא דרש וקיבל סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן. כתב האישום תיאר כיצד המיר בן אליעזר המיר, ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים שהחזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק.

עוד באותו נושא:
הנאשם במתן שוחד לבן אליעזר: "הכסף היה לדירה שתתאים למצבו הבריאותי"
בן אליעזר מבקש לדחות את התגובה לבית המשפט בגלל מצבו הרפואי
השר לשעבר בן אליעזר פונה לבית חולים בהכרה; מצבו יציב

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"היה תלוי בין חיים ומוות". בן אליעזר/נועם מושקוביץ

על הטענה שקיבל שוחד מאיש העסקים אברהם נניקשווילי נכתב במענה לכתב האישום כי בין השניים חברות קרובה המבוססת על הערכה ותו לא, וכך גם בנוגע לאיש העסקים רוי מוצפי, שאליו הוא סיפר כי פנה לקבלת הלוואה לצורך רכישת מבנה שיהלום את צרכיו הרפואיים לנוכח הידרדרות בריאותו. המבנה שנבחר היה פנטהאוז ביפו, שעלותו מוערכת בתשעה מיליון שקלים.

את העובדה שמעולם לא החזיר את הכסף לנניקשווילי תלה בכך שתכנן להחזיר לו את ההלוואה כשיצליח לגייס את הכסף, משום שהבנק לא אישר לו משכנתה, אולם מאחר שנניקשווילי עצמו בכל מקרה התכוון שזו תהיה מתנה הוא חשב שאין בכך דחיפות. בן אליעזר הודה כי המיר כספים באמצעות החלפן צ'רלי יהודה, אולם הכחיש שאמר ליהודה להזדהות בשמו ולא לקשור את הדברים לבן אליעזר כדי למנוע חובת דיווח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
היה זקוק למבנה שיהלום את צרכיו הרפואיים. הבית של בן אליעזר ביפו/ניב אהרונסון

לפני חודש ביקשו סנגוריו להאריך את מועד המענה שהוא אמור לתת לכתב האישום שהוגש נגדו, בטענה שהוא מאושפז זה תקופה בבית החולים אסף הרופא בשל סיבוכים רפואיים והידרדרות במצבו. הבקשה נענתה בחיוב והמענה לכתב האישום נדחה להיום.

בפברואר האחרון נערך דיון ראשון בעניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהיעדרו. בן אליעזר וחמישה נאשמים נוספים בשוחד, בהלבנת הון ובהפרת אמונים כפרו בכתב האישום החמור נגדם. לנוכח מצבו הקשה של בן אליעזר הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את ההליכים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully