וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר מבקש לדחות את התגובה לבית המשפט בגלל מצבו הרפואי

16.3.2016 / 14:42

פרקליטיו של השר לשעבר, שהואשם בכמה סעיפי שחיתות, ביקשו להאריך את מועד המענה לכתב האישום – שאמור להיות מחר. בבקשה צוין כי בן אליעזר מאושפז כבר שבועיים בשל סיבוכים רפואיים, ומוקדם יותר השבוע אף עבר ניתוח כירורגי

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

השר לשעבר בנימין בן אליעזר הגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להארכת מועד המענה שהוא אמור לתת לכתב האישום שהוגש נגדו, בטענה כי הוא מאושפז כבר כשבועיים בבית החולים אסף הרופא בשל סיבוכים רפואיים והידרדרות במצבו. על פי המועדים שקבע בית המשפט, בן אליעזר היה אמור להגיש מענה לכתב האישום עד מחר.

מהבקשה, שהגישו עורכי דינו יעקב וינרוט, עמית חדד ונועה מילשטיין, עולה כי בשנה האחרונה החמיר מצבו של בן אליעזר, וצוין כי הליך ניתוחי עלול לגרום לו לסיבוכים נוספים. לפני כשבועיים, התאשפז השר לשעבר באסף הרופא בשל סיבוכים שנבעו בין היתר מטיפולי הדיאליזה הקבועים שאותם הוא עובר. עוד צוין כי לפני יומיים עבר ניתוח כירורגי בשל מצבו החמור, והוא עדיין מאושפז בבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
השר לשעבר בן אליעזר פונה לבית חולים בהכרה; מצבו יציב
"כופרים באשמה": נפתח הדיון בפרשת בן אליעזר - בהיעדרו
השר לשעבר בנימין בן אליעזר מואשם בעבירות שוחד והלבנת הון

הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"פגימה של ממש בתפקודו של הנאשם". בן אליעזר/נועם מושקוביץ

בימים אלו מתנהל משפטו של בן אליעזר, המואשם בכמה סעיפי שחיתות. בחודש שעבר נערך דיון ראשון בעניינו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהיעדרו. זאת, לאחר שבשל מצבו הבריאותי קיבל ביום שבת השופט ג'ורג' קרא את בקשתו שלא להופיע – דבר שמעיד על כך שמצבו קשה מאוד.

"עיון בתיעוד הרפואי מעלה תמונה של אדם החולה במחלות רבות, כאשר השילוב בניהן מביא לכאורה לפגימה של ממש בתפקודו של הנאשם עד כדי אי-כשירות לניהול הליך פלילי", כתב קרא תוך שהוא מצטט מחוות דעת רפואיות שניפק בן אליעזר. המדינה, לעומת זאת, מסתייגת וטוענת כי מצב רפואי דומה ליווה את בן אליעזר כשהגיש מועמדות לנשיאות וכי אין מניעה שיתייצב למשפטו. בתגובה לכך, מסר בא כוחו עו"ד וינרוט: "התעודות הרפואיות מוכיחות ההפך, אני לא אתווכח על זה".

פרקליטיו של בן אליעזר וחמישה נאשמים נוספים בשוחד, הלבנת הון והפרת אמונים כפרו בכתב האישום החמור נגדם. בית המשפט קבע כי ב-17 במרץ ישיבו הנאשמים לכתב האישום, וב-10 באפריל יתכנס דיון נוסף, לפני שלב ההוכחות שייפתח בחודש מאי. בן אליעזר יידרש להגיע לדיונים הבאים. במקביל, הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את ההליכים נגדו – משמע, להפסיקם – לאור מצבו הרפואי הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully