וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כופרים באשמה": נפתח הדיון בפרשת בן אליעזר - בהיעדרו

הדיון הראשון באישומים החמורים נגד שר הביטחון לשעבר ומקורביו נפתח בהיעדרו, בשל מצבו הרפואי הקשה. בעוד כחודש יגיבו הנאשמים לטענות, ובן אליעזר יידרש להגיע לדיונים הבאים. "סומכים על בית המשפט שיעשה צדק". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר וחמישה נאשמים נוספים בשוחד, הלבנת הון והפרת אמונים כפרו היום (שני) בכתב האישום החמור נגדם, במהלך הדיון הראשון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהיעדרו של בן אליעזר. זאת, לאחר שבשל מצבו הבריאותי קיבל ביום שבת השופט ג'ורג' קרא את בקשתו שלא להופיע – דבר שמעיד על כך שמצבו קשה מאוד.

"ביקשנו בסוף השבוע עיכוב הליכים לכתב האישום, עד ל-17 במרץ, אז נענה לכתב האישום", מסר בא כוחו של בן אליעזר, עו"ד יעקב וינרוט. בית המשפט קבע כי בתאריך זה ישיבו הנאשמים לכתב האישום, וב-10 באפריל יתכנס דיון נוסף, לפני שלב ההוכחות שייפתח בחודש מאי. עם זאת, בן אליעזר יידרש להגיע לדיונים הבאים. כמו כן, הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את ההליכים נגדו – משמע, להפסיקם – לאור מצבו הרפואי הקשה.

עוד כתבות בנושא:
השר לשעבר בנימין בן אליעזר מואשם בעבירות שוחד והלבנת הון
מקורבו של בן אליעזר: "הוא היה צריך להיות היום נשיא המדינה"
לאחר שנדחו טענותיו בשימוע: בן אליעזר יועמד לדין בגין שוחד

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
נעדר מהדיון. בן אליעזר/נועם מושקוביץ

"עיון בתיעוד הרפואי מעלה תמונה של אדם החולה במחלות רבות, כאשר השילוב בניהן מביא לכאורה לפגימה של ממש בתפקודו של הנאשם עד כדי אי-כשירות לניהול הליך פלילי", כתב קרא תוך שהוא מצטט מחוות דעת רפואיות שניפק בן אליעזר. המדינה, לעומת זאת, מסתייגת וטוענת כי מצב רפואי דומה ליווה את בן אליעזר כשהגיש מועמדות לנשיאות וכי אין מניעה שיתייצב למשפטו. בתגובה לכך, מסר ויינרוט: "התעודות הרפואיות מוכיחות ההפך, אני לא אתווכח על זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משפטו של בנימין בן אליעזר החל שלא בנוכחותו: "כופרים בכתב האישום". יותם רונן
בא כוחו של בן אליעזר, עו"ד יעקב וינרוט/יותם רונן

בניגוד לבן אליעזר, אלה שכן הגיעו לבית המשפט הם בכירי עולם העסקים, לצד מקורביו של בן אליעזר, שנגדם הוגש גם כן כתבי אישום בפרשה. על ספסל הנאשמים ישב איש העסקים אברהם נניקשווילי, החשוד שנתן כספי שוחד לבן אליעזר, ואיש העסקים ג'קי בן זקן, שכבר הורשע בפרשת הרצת מניות ונידון לשלוש שנות מאסר - הרשעה שערעור עליה תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון. בין מקורביו של בן אליעזר שיגיעו לבית המשפט נמצאת עוזרתו הנאמנה איילת אזולאי, שליוותה אותו לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו עד לפרישתו, ומואשמת במעורבות במעשים.

עו"ד נתי שמחוני, בא כוחו של נניקשווילי, מסר: "אנו כופרים בכתב האישום. ניתן תשובה מפורטת. יש שיג ושיח עם התביעה לגבי חומר התביעה ולגבי חומר חקירה שלא קיבלנו". עו"ד גיל דחוח, בא כוחו של צ'רלי יהודה שנאשם בכך שפרט כספים עבור בן אליעזר מבלי שציין כי הם מיועדים לשר לשעבר ובכך הלבין הון, הבהיר: "נציג את הטענות בפני בית המשפט. אנחנו סומכים על בית המשפט שיעשה צדק ויבחן את הטענות, ומאמינים שהתמונה תשתנה".

(עדכון ראשון: 6:30)

מימין: עורך הדין נתי שמחוני, אברהם נניקשווילי ויועץ התקשורת משה דבי בהקראת אישום בתיק פואד במחוזי תל אביב. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
נניקשווילי/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully