וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה

14.4.2016 / 8:10

לצד אחיו של שר הפנים, נחקרה גם בתו של שלמה ושני קבלנים ידועים במגזר החרדי בירושלים, במסגרת חקירה פרשת שחיתות. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום

צילום: מאצ'י הוף

המקורב לשר הפנים אריה דרעי שנחקר באזהרה במשטרה הוא אחיו, שלמה - כך הותר אמש (רביעי) לפרסום. לצד דרעי, נחקרה גם בתו של שלמה ושני קבלנים ידועים במגזר החרדי בירושלים. על יתר פרטי החקירה, בגין מעורבות לכאורה בפרשת שחיתות, הוטל צו איסור פרסום.

עו"ד שלמה (מומו) דרעי התייצב הבוקר לחקירה נוספת, כיממה לאחר שנחקר באזהרה במשך כמה שעות. בסופה של החקירה אתמול הוא שוחרר בתנאים מגבילים. גם בתו נחקרה ושוחררה בתנאים דומים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה בתחילת החודש על העברת הבדיקה בעניינו של שר הפנים למישור הפלילי, והוא צפוי להיחקר בימים הקרובים. האח שלמה, יזם נדל"ן, מזוהה עם הציונות הדתית, שלא כמו אחיו, וחובש כיפה סרוגה.

עוד בוואלה! NEWS:
על רקע חקירת דרעי: ש"ס ביטלה את עצרת התנועה שתוכננה לפסח
שומרים על שתיקה: ח"כים מש"ס נמנעים מלהגיב על פרשת דרעי החדשה
חרף החקירה הפלילית, דרעי מבהיר: "ממשיך לעבוד כרגיל"

אריה דרעי. ראובן קסטרו
צפוי להיחקר בימים הקרובים. דרעי/ראובן קסטרו

עם החלטתו של מנדלבליט נודע כי המשטרה בוחנת את מקורות מימון הנכסים שברשות המשפחה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בודקים את חשבונות הבנק של דרעי ושל אחיו הקבלן שלמה, יגבו עדויות מבני משפחתם ומגורמים הקשורים בעסקי הנדל"ן של השניים, ויבחנו מסמכים הרלוונטיים להם ולקניינם.

מבדיקת וואלה! NEWS שנערכה לפני כשנה בנוגע לבית משפחת דרעי בספסופה שבגליל עולה כי במהלך שנת 2013, פנו בתו של שר הפנים, דסי, ובעלה יצחק למזכירות היישוב כדי לקבל שטח לבניית בית בן כמה קומות. השניים עברו ועדת קבלה, אך בחלוף הזמן הודו כמה בכירים כי דרעי היה מעורב בבניית הבית וכי סייע לבתו. לדבריהם, בעת משפטו ולאחר שחרורו מהכלא, נהג להגיע למקום ולהתבודד.

עוד באותו נושא

מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי

לכתבה המלאה
שלמה (מומו) דרעי אחיו של אריה דרעי ביציאה מביתו. נועם מושקוביץ
נחקר באזהרה. שלמה/נועם מושקוביץ

אדריכלים ושמאים בכירים העריכו אז כי ערכו של בית מהסוג הזה הוא כשני מיליון שקלים לפחות. עם זאת, מתיעוד הקבלנים בשטח עולה כי העבודות נאמדות בסכום גבוה בהרבה – ארבעה מיליון שקלים. תיעוד של קבלן גגות העלה גם כי מי שהיה אחראי על הבנייה הוא דרעי עצמו. ספסופה הוא מושב בשטח עימות, ולכן מי שמבקש לבנות במקום יכול לקבל הנחה שמגיעה ל-70% יותר מבכל מקום אחר.

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
עלות בנייתו נאמדה בכארבעה מיליון שקלים. הבית בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מלבד הבית בספסופה, היה מעורב דרעי ברכישת חמש דירות שנבנות בימים אלה בבניין מספר 48 ברחוב אלקבץ שבשכונת גבעת שאול בירושלים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הקרקע שעליה נבנות הדירות נרכשה על ידי שר הפנים. הזכויות לדירות הועברו לפני כשלוש שנים לאחיו שלמה. גורמים המעורים בפרטים טענו כי הדבר נעשה משום שדרעי ידע כי ייכנס לפוליטיקה ורצה לשמור מרחק מן הרכישה.

דירה נוספת שרשומה על שם משפחת דרעי ממוקמת ברחוב קורדובירו בבירה. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הדירה רשומה על שמו של יעקב דרעי, בנו של אריה. הדירה נקנתה במסגרת קבוצת רכישה שקנתה את הקרקע לפני שנים, כאשר יעקב דרעי היה בעל הדירה והוא זה שקיבל את הקרקע. דירה נוספת ברחוב גרייבסקי בבירה, שייכת לאחיין של דרעי, אבישי.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully