וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע חקירת דרעי: ש"ס ביטלה את עצרת התנועה שתוכננה לפסח

4.4.2016 / 18:10

העצרת ההמונית, שתוכננה להתקיים בירושלים, נחשבת לאחד מאירועי הדגל של המפלגה ומשתתפים בה בכירים ומצביעים רבים. כעת, בעוד שהשר נמנע מהשקת קמפיין עדתי, הוחלט לבטל את האירוע כדי למנוע את הפיכתו למפגן תמיכה

צילום: מאצ'י הוף

(היועץ המשפטי מנדלבליט הורה על פתיחת חקירה נגד שר הפנים דרעי)

תנועת ש"ס החליטה היום (שני) לבטל את העצרת שתוכננה להתקיים בהיכל "ארנה" בירושלים בחול המועד פסח הקרוב. זאת, על רקע חקירת פרשת השחיתות נגד יו"ר המפלגה, שר הפנים אריה דרעי. העצרת, המכונה "הקבלת פני רבו ברגל" היא אחד מאירועי הדגל של המפלגה, שבה משתתפים מדי שנה רבנים בכירים בציבור החרדי-ספרדי, חברי כנסת, נציגי הרשויות המקומיות ורבבות ממצביעי ש"ס.

גורמים במפלגה טוענים כי דרעי חושש מהשקת קמפיין הטוען לחפותו במהלך העצרת. "החשש הגדול שלו הוא שהעצרת הזו תהפוך למפגן תמיכה בו, ושיאמרו דברים שיצטערו עליהם", אמר גורם במפלגה. במפלגה קיבלו את ההחלטה לאחר התלבטות, בניגוד לעמדתם של גורמים בה שטענו כי יש להמשיך "לשדר עסקים כרגיל".

לקריאה נוספת:
שומרים על שתיקה: ח"כים מש"ס נמנעים מלהגיב על פרשת דרעי החדשה
חרף החקירה הפלילית, דרעי מבהיר: "ממשיך לעבוד כרגיל"
המהלך להכנסת הרצוג לקואליציה נגוז, אך דווקא דרעי עשוי לייצב אותה

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
נמנע עד כה מקמפיין עדתי. דרעי/נועם מושקוביץ

מדי שנה בחול המועד פסח ובחול המועד סוכות נוהגת ש"ס לערוך אירועים המוניים של "עלייה לרגל והקבלת פני רבו". עשרות אלפי אנשים מקיימים את מנהג העלייה לרגל לירושלים ואת מנהג "הקבלת פני רבו" לכבודם של רבני המפלגה. לפיכך,
בדרך כלל הופכים אירועים אלה למפגן כוח פוליטי של ש"ס.

מאז פורסמה לראשונה פרשת השחיתות שבה מעורב לכאורה דרעי, נקט שר הפנים בקו שבמסגרתו הוא נמנע מקמפיין עדתי, שאפיין אותו ואת מקורביו בפרשה שבה הורשע בשוחד ובעבירות נוספות בשנות ה-90. אף שחלק מפעילי מפלגתו כבר שלפו את השד העדתי, דרעי ביקש מהם "לא להתעסק" בפרשה, והצהיר כי ישתף פעולה באופן מלא עם החקירה נגדו. זו גם הסיבה, כך טוענים בש"ס, בגינה המפלגה ביטלה את הכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully