וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על שתיקה: ח"כים מש"ס נמנעים מלהגיב על פרשת דרעי החדשה

4.4.2016 / 11:45

מאז נחשפו בשבוע שעבר החשדות נגד שר הפנים, חברי כנסת ממפלגתו ממלאים את בקשתו ולא מתראיינים בנושא, זאת אף שבעבר מיהרו להתייצב לצדו. אמנם יו"ר ש"ס אינו חושש למעמדו במפלגה, אך אחרים בה פוחדים שאם יצטרך לסגת - היא תתפרק

צילום: מאצ'י הוף

מאז נחשפה שבוע שעבר פרשת השחיתות ששר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי חשוד במעורבות בה, הח"כים במפלגתו שומרים על שתיקה. רוב חברי הכנסת במפלגה נחשפו לפרשה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, והם אינם מתראיינים או מגיבים עליה. בכך הם ממלאים את בקשתו של דרעי שלא להתייחס לחשדות, זאת אף שרובם מזוהים עמו ובדרך כלל ממהרים להתייצב לצדו בנושאים פוליטיים. "זה עדיין מוקדם מדי להגיב, מה כבר אפשר לומר", אמר גורם במפלגה.

"אנחנו לא יודעים הרבה וצריך לכבד את בקשתו בשלב הזה", אמר אחד מחברי הכנסת מסיעתו של דרעי, שנהנה משליטה כמעט אבסולוטית בש"ס, ועל כן אינו חושש ששתיקתם תתפרש כחוסר גיבוי. החשש מגיע דווקא מכיוונם של חבריו למפלגה. דוברו של אחד הח"כים מש"ס אמר לוואלה! NEWS בשבוע שעבר כי הוא "חושש שדברים שיאמר לציטוט בנושא יתפרשו לא נכון".

לקריאה נוספת:
היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד דרעי
דרעי מגיב לטענות לשחיתות: "גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן"
מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי

אריה דרעי יו"ר ש"ס. טלי מאייר
אם יצטרך לפרוש - רבים חוששים שלא יימצא לו מחליף. דרעי/טלי מאייר

מי שדווקא הפתיע בשתיקתו הוא יריבו הפוליטי של דרעי, אלי ישי, שלא הגיב או התייחס עד כה לחשדות ומעדיף לעקוב אחר התפתחות החקירה. מקורב אליו אמר כי "הוא לא שמח לאידו". הפתעה נוספת נרשמה מכיוונו של ניסים זאב, לשעבר חבר כנסת בש"ס, שהודח מהמפלגה על ידי דרעי ערב הבחירות האחרונות לכנסת. זאב התראיין בכלי תקשורת רבים בימים האחרונים, וחרף היחסים בינו לבין דרעי, הוא הגן עליו וטען כי "אסור לקפוץ מהר מדי למסקנות".

חזרתו של דרעי לחיים הפוליטיים הפכה את ש"ס למפלגה שבה שליט יחיד. הוא הצליח לבצר את מעמדו, ובשל כך מביעים היום במפלגה חשש מכך שאם ייאלץ לפרוש, לא יהיה מועמד ראוי להחליפו, והמפלגה תתפרק. בניגוד לקו שנקטו חלק מפעילי ש"ס בשבוע שעבר, דרעי, שהפך באחרונה ממלכתי יותר, ככל הנראה יימנע מקמפיין מבוסס עדות בנושא החקירה. לטענתו, הוא ישתף פעולה באופן מלא עם החקירה נגדו, ונכון לעכשיו, הוא לא עושה סימנים של קמפיין "הוא זכאי" שני. יתרה מזו, בשלב זה אין בכוונתו לפרוש או להשעות את עצמו מתפקידו כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלי ישי באולפן וואלה, דצמבר 2014. נמרוד סונדרס
שתיקתו מפתיעה. ישי/נמרוד סונדרס

אף שדרעי הפך לשליט יחיד במפלגה וקנה לעצמו גיבוי אוטומטי מהרבנים במועצת חכמי התורה של ש"ס, מרביתם טרם התייחסו לפרשה. הרב ראובן אלבז, הרב דוד יוסף והרב משה מאיה, שלושה רבנים במועצת החכמים של ש"ס,לא התייחסו עד כה לחשדות נגד דרעי או לחקירה הפלילית שנפתחה נגדו. לעומתם, הרב שלום כהן, המכהן כנשיא מועצת החכמים של המפלגה, והרב שמעון בעדני, החבר בה, גיבו את דרעי בשיחה ובפגישה שקיימו עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully