וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד דרעי

בתום פגישה בין מנדלבליט לגורמים שעוסקים בבדיקת פרשת השחיתות החדשה, הורה היועץ לעבור להליך של חקירה פלילית נגד שר הפנים. בימים האחרונים הוצפה סוגיית נכסי הנדל"ן הרבים של משפחת דרעי. מלשכתו נמסר כי "ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק"

צילום: מאיר וקנין, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון וואווי - Huawai עריכה: טל רזניק

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה אמש (חמישי) לעבור מהליך של בדיקה לפתיחת חקירה פלילית נגד שר הפנים אריה דרעי. זאת, לאחר פגישה שנערכה בינו לבין כלל הגורמים העוסקים בפרשה. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החשדות נגדו.

מלשכתו של דרעי נמסר: "השר אמר מרגע פירסום הבדיקה כי הוא מוכן מידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי".

בדיקת וואלה! NEWS: אימפריית הנדל"ן המסתורית של משפחת דרעי

מוקדם יותר התייחס דרעי לפרשה, והפריך בציניות את הטענות נגדו. "אמש גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן", אמר בהתייחס לסימני השאלה שעולים מהנכסים הרבים שמחזיקה משפחתו. "הערתי את יפה, ואמרתי לה, 'איך לא גילינו את זה עד היום? אולי פספסנו משהו". לדבריו, המשפחה מתגוררת 25 שנה בדירה אחת, "שבה גידלנו תשעה ילדים, אנחנו משלמים משכנתא".

עוד בנושא:
"האליטה האשכנזית נגד דרעי הבולדוזר": קמפיין "הוא זכאי" 2 יצא לדרך
עוד חוזר הניגון: המסע של דרעי בחזרה לפסגה יגיע אל סופו?

אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי". דרעי/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

על דירת הנופש שמחזיקים בתו הדסה (דסי) דרעי ובעלה יצחק בספסופה, אמר: "אנחנו אוהבים את הגליל. החלטנו לבנות בספסופה כדי לבלות שם חופשים וחגים. זה שייך לילדים ונכדים, זה מה שיש". בעבר הודה דרעי כי סייע בקניית הבית המפואר, אף שלא הצהיר על כך בהצהרת ההון לפני הבחירות לכנסת.

מבדיקת וואלה! NEWS שנערכה לפני כשנה בנוגע לבית בספסופה, עולה כי במהלך שנת 2013, פנו דסי ויצחק למזכירות היישוב כדי לקבל שטח לבניית בית בן כמה קומות. השניים עברו ועדת קבלה, אך בחלוף הזמן הודו שורה של בכירים כי דרעי היה מעורב בבניית הבית וכי סייע לבתו. לדבריהם, בעת משפטו ולאחר שחרורו מהכלא, נהג להגיע למקום ולהתבודד.

אדריכלים ושמאים בכירים העריכו אז כי ערכו של בית מהסוג הזה הוא כשני מיליון שקלים לפחות. ואולם, מתיעוד הקבלנים בשטח עולה כי העבודות נאמדות בסכום גבוה בהרבה – ארבעה מיליון שקלים. תיעוד של קבלן גגות העלה גם כי מי שהיה אחראי על הבנייה הוא דרעי עצמו. ספסופה הוא מושב בשטח עימות, ולכן מי שמבקש לבנות במקום יכול לקבל הנחה שמגיעה ל-70% יותר מבכל מקום אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
בית הנופש של משפחת דרעי בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מלבד הבית בספסופה, היה מעורב דרעי ברכישת חמש דירות שנבנות בימים אלה בבניין מספר 48 ברחוב אלקבץ שבשכונת גבעת שאול בירושלים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הקרקע שעליה נבנות הדירות, נקנתה על ידי שר הפנים. ואולם, הזכויות לדירות הועברו לפני כשלוש שנים לאחיו, עו"ד שלמה (מומו) דרעי. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הדבר נעשה משום שדרעי ידע כי ייכנס לפוליטיקה ורצה לשמור מרחק מן הרכישה.

דירה נוספת שרשומה על שם משפחת דרעי ממוקמת ברחוב קורדובירו בבירה. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הדירה רשומה על שמו של יעקב דרעי, בנו של אריה. הדירה נקנתה במסגרת קבוצת רכישה שקנתה את הקרקע לפני שנים, כאשר יעקב דרעי היה בעל הדירה והוא זה שקיבל את הקרקע. דירה נוספת ברחוב גרייבסקי בבירה, שייכת לאחיין של דרעי, אבישי.

(עדכון ראשון: 20:42)

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully