וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האליטה האשכנזית נגד דרעי הבולדוזר": קמפיין "הוא זכאי" 2 יצא לדרך

31.3.2016 / 13:07

על רקע פרשת השחיתות החדשה, מתגייס קו המידע הטלפוני של ש"ס למען יו"ר המפלגה, עם חזרה ללהיט של זמר הבית בני אלבז, אישי ציבור שמספרים בשבחו והקלטות של הרב עובדיה יוסף. האזינו

צילום: נועם מושקוביץ (עיבוד תמונה), עריכה: יאיר דניאל

"הוא זכאי", פעם שנייה: שר הפנים אריה דרעי, ששמו נקשר לכאורה בפרשת שחיתות חדשה, אמנם משדר כי הוא לא ממהר להתרגש ממנה בשלב זה, אך פעילים המזוהים עם ש"ס כבר הכריזו כי מדובר ב"רדיפה" על רקע עדתי והחלו בקמפיין לטיהור שמו. ביממה האחרונה החלו פעילי דרעי להחזיר עטרה ליושנה, ולפרסם מחדש את השירים המזוהים עם המאבק שניהלו בפרשה הקודמת, שבסיומה הוא נכנס לכלא בגין קבלת שוחד ועבירות נוספות.

"אנו נמצאים בגלות אדום של האליטה האשכנזית, שמסרבת לקבל את המציאות שבה יש אדם בולדוזר של עשייה ומנסים להצר את צעדיו בכל דרך", נשמע קריין אומר בקו המידע הטלפוני של ש"ס. בין השירים המתפרסמים בקו הטלפון המכונה "קול סיני": "הוא זכאי" המפורסם של בני אלבז; הקלטות של הרב עובדיה יוסף מדבר בשבחו של דרעי בתקופת הפרשה הקודמת; אוסף ריאיונות מהתקשורת של עיתונאים ואישי ציבור שמדברים בעד השר; וגם מונולוג שמאשים את מדינת ישראל ב"רדיפה נגד שומרי התורה והמצוות".

הקריין בקו המידע מעדכן מדי כמה דקות על אודות התפתחויות ב"פרשת הרדיפה", כלשונו, ורוב העדכונים מציגים את דרעי באור חיובי. לרוב מדובר בהקלטות מתוך ריאיונות רדיו של עיתונאים או אישי ציבור שטוענים כי "ההר יוליד עכבר". העדכונים מתמקדים גם בתמיכה הפנימית שמקבל דרעי בתוך ש"ס, בין היתר בשיחות שניהלו הרבנים המכהנים כחברי מועצת חכמי התורה של המפלגה עם דרעי, שבהן עודדו אותו ושיבחו את עשייתו.

עוד באותו נושא:
דרעי והרצוג ייהפכו לחשודים? טבילת האש של מנדלבליט
מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי
שוב חוזר הניגון: המסע של דרעי בחזרה לפסגה יגיע אל סופו?

חברי כנסת הגיעו למאהל המאבק בבית החולים הדסה עין כרם, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"מסרבים לקבל את המציאות שיש אדם בולדוזר". דרעי/יואב דודקביץ'
"הם מפחדים מתנועת התשובה, הם לא מסוגלים לראות את רשת החינוך התורנית 'בני יוסף' פורחת ומשגשגת"

"המדינה פועלת בכל דרך לעצור את המהפכה המתחוללת מול עינינו", מצהיר הקריין באחד העדכונים. "הם רודפים את יו"ר התנועה רבי אריה כי הם רוצים להרוס את ש"ס. הם מפחדים מתנועת התשובה, הם לא מסוגלים לראות את רשת החינוך התורנית 'בני יוסף' פורחת ומשגשגת עם עוד תלמודי תורה חדשים וכיתות חדשות. תקציבי ענק עומדים כדי לעצור את המהפכה, הסתה פרועה, שקרים, חוקרים פרטיים, מסע רדיפה בלתי ישוער".

הקריין, שקולו מעיד על צעירותו היחסית, מציין כי הבדיקה שמנהלת המשטרה היא אסופה של דברי שקר. לדבריו, "לחרוץ דין שקר על אדם שחרת על דגלו את הדאגה לבני התורה משפחות עניות של עמלי התורה ולעזור לעניים, אדם שמוביל בגאון את הפצת שמו של הקדוש ברוך הוא בכל בית בישראל. את זה הם רוצים לעצור". לסיום הוא מצהיר כי "אנו עשרות אלפי המאזינים אומרים שלא ניתן להרוס את תנועת התשובה, לא ניתן להרוס את תנועתו של מרן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קטעי ארכיון מפרשת דרעי בשנות התשעים – ארכיון מעריב. צילום רפרודוקציה: רובי קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב, ראובן קסטרו
הטענות העדתיות ליוו גם את הפרשה הקודמת/ראובן קסטרו, צילום רפרודוקציה: רובי קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב

ההאשמות בגין רדיפת דרעי על רקע עדתי ליוו את פרשת הרשעתו בשוחד החל מרגע הגשת כתב האישום נגדו בשנות ה-90. הקמפיין התנהל בעיקר נגד אנשי הפרקליטות ומערכת בתי המשפט, שכונו "האליטה האשכנזית", ולווה בטענות לרדיפה מכוונת נגד שר הפנים בשל מוצאו המזרחי עד להרשעתו בבית המשפט העליון בשנת 2000.

על רקע הטענות על קיפוח ורדיפה, גדל כוחה של ש"ס במערכת הבחירות שלאחר ההרשעה. היא זכתה ב-17 במנדטים ומעמדו של מנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף התחזק. בשיעוריו הוא הדגיש את חיזוק עולם התורה המזרחי והאשים את השופטים במניעים פסולים שהובילו אותם לפסוק נגד מנהיג התנועה.

קטעי ארכיון מפרשת דרעי בשנות התשעים – ארכיון מעריב. צילום רפרודוקציה: רובי קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב, ראובן קסטרו
גם הרפורמים הואשמו בהשמצות/ראובן קסטרו, צילום רפרודוקציה: רובי קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב

הקמפיין נשא את הכותרת "הוא זכאי" ולווה בהפגנות בליווי השיר שהוביל את המחאה, של הזמר בני אלבז, המזוהה עם ש"ס. הטענות על הקיפוח העדתי הגיעו לשיאן עם כניסתו של דרעי לכלא מעשיהו, אז החל לרצות את עונשו. מול שערי הכלא נערכו הפגנות שקראו למהפכה מזרחית ואף הוקמה ישיבת "שאגת אריה". ככל שהתקדמה תקופת מאסרו, המחאות על קיפוחו של דרעי בשל מוצאו הלכו ודעכו, זאת לצד התחזקותו של מחליפו בראשות ש"ס אלי ישי.

"ההר יוליד עכבר": רוב העיתונות החרדית מתעלמת מהפרשה

טרם ברור אם ש"ס או אנשי דרעי מאשרים את ההקלטות האלה המושמעות בקו, שכן אלה אינן מייצגות את הקו שנקט דרעי מאז נחשפה הפרשה. שר הפנים לא תקף את רשויות אכיפת החוק או את הפרקליטות, ואף מיהר לבקש לצמצם את צו איסור הפרסום ו"לזרז את הבדיקה" מהר ככל שניתן. בתקופת הבחירות, כשמפעילי הקו אישרו להאזנה הודעות נאצה נגד היריב הפוליטי ישי, טענו בש"ס כי אין להם קשר ישיר לקו המדובר.

במגזר החרדי, שרבים מחבריו לא מחוברים לאינטרנט או צופים בטלוויזיה ואילו הרדיו והעיתונים המגזריים לא תמיד מספקים תמונה חדשותית מלאה, שיטת הקווים הסלולריים נחשבת לסוס מנצח. כך גם במקרה של קו המידע הטלפוני המדובר. קו הטלפון שמנהלים פעילים המזוהים עם מפלגת ש"ס הפך ללהיט במגזר הספרדי. בקו ניתן להאזין לחדשות ממגוון נושאים, בהם "עדכונים", "דברי קודשו של מרן", "שירי ש"ס מכל הזמנים" ולשיחות של מנהיגה הרוחני הנוכחי הרב שלום כהן.

בעיתונות החרדית היומית כמו "יתד נאמן", "המודיע" ו"המבשר" לא התייחסו כלל ביומיים האחרונים לפרשה שבה מעורב לכאורה דרעי. לעומתם, העיתונים "משפחה" ו"בקהילה" היוצאים לאור מדי שבוע וכן באתרי האינטרנט החרדיים, שבהם נוקטים גישה חרדית מתונה יותר, עסקו בפרשה בהרחבה. "יום ליום", הנחשב לביטאון ש"ס אף שלאחרונה נמצא עם דרעי ביחסים מתוחים, לא הזכירו כלל את הפרשה. "מבחינתנו אין פרשה. ההר יוליד עכבר אז לא כותבים", אמר גורם בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully