וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף החקירה הפלילית, דרעי מבהיר: "ממשיך לעבוד כרגיל"

3.4.2016 / 10:53

ימים אחדים לאחר שהודיע היועץ המשפטי לממשלה על פתיחת החקירה נגד שר הפנים, הבהיר יו"ר ש"ס: "אין לי שום מושג על מה חוקרים". באופן שלא משתמע לשתי פנים, הבהיר כי לא יתפטר. "אנו ממשיכים בתנופה עם כל מה שהתחלנו"

צילום: מאצ'י הוף

ימים אחדים לאחר שהורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח נגד שר הפנים בחקירה פלילית, התייחס היום (ראשון) יו"ר ש"ס אריה דרעי לדברים והבהיר כי הוא לא מתכוון להתפטר מתפקידו. "ימים לא פשוטים עוברים עליי ועל משפחתי. אני יודע שגם לכם קשה", כתב בהודעה שנשלחה לתומכי ש"ס. "אין לי שום מושג על מה חוקרים. כמוכם, אני ניזון מהתקשורת. אולי קצת פחות מכם".

בהמשך, הבהיר: "הודעתי כבר שאשתף פעולה ואענה על כל מה שאתבקש, לא נפל דופי בכל פעולותיי. אני ממשיך לעבוד ולסייר כרגיל, וכך אני מבקש ודורש מכם: אל תתעסקו בזה, הניחו למי שזה תפקידו". דרעי הגדיל ואמר: "אנו ממשיכים בתנופה כולנו יחד עם כל מה שהתחלנו. לעזור לחלשים, לחזק את מוסדות החינוך והתרבות שלנו, לפתוח עוד מסגרות חינוך לאוכלוסיה הרחבה, לשמור על צביונה היהודי והערכי של מדינת ישראל, לחזק את הרבנות ובתי הדין, ובעיקר להיות הכתובת לכל פניות הציבור".

עוד בנושא:
לבד במערכה: דרעי החדש לא מתכוון ללכת הביתה, אך צפוי לו קרב אכזרי
בדיקת חשבונות, עדויות מהמשפחה והחרמת מסמכים: השר דרעי תחת חקירה
דרעי מגיב לטענות לשחיתות: "גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן"

אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
דרעי, השבוע/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

מבחינה חוקית, על דרעי לא מוטלת כל חובה להתפטר. על פי סעיף 23 לחוק יסוד הממשלה, כהונתו של שר נפסקת רק לאחר שהורשע בעבירה שיש עמה קלון. עם זאת, בשנות ה-90' קיבל בית המשפט העליון שתי פסיקות בנושא, שאחת מהן נגעה לאישומו הקודם של דרעי בעבירה פלילית. בפסיקה זו נקבע כי על שר להתפטר מתפקידו ברגע שהוגש נגדו כתב אישום על עבירה חמורה, ואם לא יעשה כן, על ראש הממשלה לפטרו. מאז, התקבעה הפסיקה הזו כנורמה במערכת הפוליטית בישראל, על אף שלא עוגנה בחקיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
הבית השנוי במחלוקת בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

דרעי התייחס לחשדות נגדו עוד בטרם נפתחה החקירה ומדובר היה בבדיקה בלבד. "אמש גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן", אמר בשבוע שעבר בהתייחס לסימני השאלה שעולים מהנכסים הרבים שמחזיקה משפחתו. "הערתי את יפה, ואמרתי לה, 'איך לא גילינו את זה עד היום? אולי פספסנו משהו". לדבריו, המשפחה מתגוררת 25 שנה בדירה אחת, "שבה גידלנו תשעה ילדים, אנחנו משלמים משכנתא".

על דירת הנופש שמחזיקים בתו הדסה (דסי) דרעי ובעלה יצחק בספסופה, אמר: "אנחנו אוהבים את הגליל. החלטנו לבנות בספסופה כדי לבלות שם חופשים וחגים. זה שייך לילדים ונכדים, זה מה שיש". בעבר הודה דרעי כי סייע בקניית הבית המפואר, אף שלא הצהיר על כך בהצהרת ההון לפני הבחירות לכנסת.

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully