וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת חשבונות, עדויות מהמשפחה והחרמת מסמכים: השר דרעי תחת חקירה

עם הוראתו של מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים, צפויה המשטרה לבחון מכל זווית את מקורות המימון של נכסי המשפחה. בימים האחרונים, צפה סוגיית בית הנופש המפואר של המשפחה בספסופה. במקביל, במערכת הפוליטית מנסים לשער מה יהיה הצעד הבא של החשוד הטרי

צילום: מאצ'י הוף

לאחר שהורה אמש היועץ המשפטי לממשלה על פתיחת חקירה פלילים נגד שר הפנים אריה דרעי, צפויה המשטרה כעת לבחון מכל כיוון את מקורות מימון הנכסים שברשות המשפחה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה יבדקו את חשבונות הבנק של דרעי ושל אחיו הקבלן שלמה, יגבו עדויות מבני משפחתם ומגורמים הקשורים בעסקי הנדל"ן של השניים ויבחנו מסמכים הרלוונטיים להם ולקניינם.

ככל הנראה, ילדיו צפויים לפקוד את משרדי להב 433 ולהישאל על אודות נכסי המשפחה וחברי קבוצות רכישה יתוחקרו, כמו גם אנשים שבאו במגע עם עסקיו של שר הפנים. רק לקראת פסח, לאחר איסוף החומרים, צפויה המשטרה לזמן את אריה דרעי עצמו לחקירה באזהרה.

לקריאה נוספת:
מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי
שוב חוזר הניגון: המסע של דרעי בחזרה לפסגה יגיע אל סופו?
מועצת חכמי התורה לדרעי: "תמשיך בעבודת הקודש למען עם ישראל"

אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
מסתמן כי ייחקר באזהרה לפני פסח. דרעי/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

החקירה צפויה להתקדם מהר ביחס לרגיל, מאחר שהבדיקה המשטרתית כבר בוצעה לאורך ארבעת החודשים האחרונים וכעת רשות המסים מובילה את החקירה יחד עם יאח"ה. על פי רוב, פרשות מהסוג הזה הן מסועפות ובעלות היקף גדול של חומרי חקירה ולכן החקירות אורכות זמן רב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

במערכת הפוליטית תוהים: דרעי ייצמד לחוק - או ישעה את עצמו?

בינתיים, במערכת הפוליטית תוהים אם יבחר יו"ר ש"ס להמשיך בתפקידו כרגיל במקביל לחקירה, או שמא יחליט להשעות את עצמו. בהודעתו של דרעי אתמול, לפיה ישתף פעולה עם גורמים החקירה, אין כל התייחסות לשאלה אם ימשיך בתפקידו או לא. בלשכתו גם נמנעו מלהשיב לשאלת וואלה! NEWS בעניין, והפנו לאותה הודעה לקונית שפורסמה מטעם הלשכה.

מבחינה חוקית, על דרעי לא מוטלת כל חובה להתפטר. על פי סעיף 23 לחוק יסוד הממשלה, כהונתו של שר נפסקת רק לאחר שהורשע בעבירה שיש עמה קלון. עם זאת, בשנות ה-90' קיבל בית המשפט העליון שתי פסיקות בנושא, שאחת מהן נגעה לאישומו הקודם של דרעי בעבירה פלילית. בפסיקה זו נקבע כי על שר להתפטר מתפקידו ברגע שהוגש נגדו כתב אישום על עבירה חמורה, ואם לא יעשה כן, על ראש הממשלה לפטרו. מאז, התקבעה הפסיקה הזו כנורמה במערכת הפוליטית בישראל, על אף שלא עוגנה בחקיקה.

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
כל מקור מימון ייבדק. בית הנופש של משפחת דרעי בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

חברים בקואליציה שאינם נמנים עם סיעת ש"ס הזהירו אמש ממצב שבו "ינסו לקבוע על הגב של דרעי הלכה חדשה ומחמירה", במסגרתו יונמך הרף כך ששר הפנים יאלץ להשעות עצמו רק בשל התנהלותה של חקירה פלילי נגדו. לדברי גורם בקואליציה, "לפתוח חקירה זה דבר די פשוט. ברגע שתתקבע פה נורמה שחבר כנסת מתפטר בגלל חקירה, יהיו פה רצף של חיסולים פוליטיים. זה מאוד מסוכן אם זה מה שייקבע".

לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה, נמסר אתמול מלשכתו של דרעי: "השר אמר מרגע פרסום הבדיקה כי הוא מוכן מיידית לענות לכל שאלה שיתבקש. דרעי ישתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק והוא משוכנע שתשובותיו יבהירו כי פעל ללא דופי". מוקדם יותר, התייחס שר הפנים לפרשה והפריך את הטענות נגדו. לדבריו, "אמש גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן. הערתי את יפה, ואמרתי לה, 'איך לא גילינו את זה עד היום? אולי פספסנו משהו". לדבריו, המשפחה מתגוררת 25 שנה בדירה אחת, "שבה גידלנו תשעה ילדים, אנחנו משלמים משכנתא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully