וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד במערכה: דרעי החדש לא מתכוון ללכת הביתה, אך צפוי לו קרב אכזרי

1.4.2016 / 12:10

יו"ר ש"ס ביצר את מעמדו במפלגה כשליט כל יכול ולא נראה שהוא מתכוון להשעות את עצמו. ואולם בלי הקלף העדתי, קמפיין "הוא זכאי" וחבריו מהעבר – אויביו הרבים צפויים למרר את חייו ככל שהחקירה תעמיק

צילום: מאיר וקנין, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון וואווי - Huawai עריכה: טל רזניק

ההחלטה אמש (חמישי) לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים אריה דרעי בפרשת השחיתות החדשה שבה הוא לכאורה מעורב, אינה מאיימת בינתיים על מעמדו בש"ס. מאז חזר לחיים הפוליטיים לפני כארבע שנים, ביצר יו"ר המפלגה את מעמדו כך שהפך בה לשליט יחיד. הוא הדיח את יריביו, ובראשם היו"ר לשעבר אלי ישי, קנה לעצמו גיבוי כמעט אוטומטי מהרבנים במועצת חכמי התורה של המפלגה, ומינה את מקורביו לתפקידים בכירים במפלגה ובמוסדותיה.

מוקדם עוד להכריע בשאלה אם בכוונת דרעי להיאחז בקרנות המזבח עד למיצוי החקירה נגדו, לפרוש מהחיים הפוליטיים או להשעות את עצמו מתפקידו כשר. ככל שזה תלוי בהודעתו אמש, שלפיה ישתף פעולה ויבהיר כי פעל ללא דופי, ניתן להסיק כי הוא לא מתכוון בינתיים ללכת הביתה או להשעות עצמו מתפקידו. עם זאת, מצפה לו קרב אכזרי. עם השנים, צבר דרעי אויבים רבים והם ממתינים ליום הדין. אם החקירה נגדו תימשך זמן רב, החשדות יתגברו נגדו - והם כבר ידאגו לתרגם זאת לחיים פוליטיים קשים במיוחד.

לקריאה נוספת:
"האליטה האשכנזית נגד דרעי הבולדוזר": קמפיין "הוא זכאי" 2 יצא לדרך
דרעי מגיב לטענות לשחיתות: "גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן"
מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי

אריה דרעי מחוץ לביתו שבירושלים 1 אפריל 2016. מאצ'י הוף
לא ממהר לשלוף את השד העדתי מהבקבוק. דרעי, הבוקר/מאצ'י הוף

ספק אם לאריה דרעי החדש יש את כוח לצאת לקרב נוסף. החיילים הרבים שליוו אותו בפרשה הקודמת כבר אינם: הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו, "התנזים" כבר התרחקו ממנו, בני אלבז, הלוא הוא "זמר הבית" שניהל עבורו את הקרב, כבר מבקש להתגרש ממנו. ודרעי? הוא עצמו כבר לא ממהר לשלוף את השד העדתי מהבקבוק, לקרוא תיגר על הפרקליטות או לשחזר את קמפיין "הוא זכאי". היום הוא לבד במערכה.

ההצלחה של דרעי לבצר את מעמדו במפלגה הובילה לכך שאין היום דמות שמאיימת על מקומו. גם כשנפתחה חקירה פלילית חמורה, אין מי שעומד בדלת ומבקש להחליפו. דרעי עבד על כך קשה, ועכשיו הוא נהנה מהפירות. האיום עליו לא קיים: לא מבפנים ולא מבחוץ.

גם בתרחיש הפחות סביר, שיפרוש או ישעה עצמו מתפקידו, טביעות אצבעותיו של דרעי ימשיכו להופיע על פעילות המפלגה בזירה הפוליטית וגם החרדית. בתרחיש אחר, שבו הוא ייצא מכך ללא דופי, הוא שוב יחזק את מעמדו בתוך המפלגה, אך בכך עוד מוקדם לעסוק. גישתו הממלכתית החדשה של דרעי ללא ספק תקשה עליו לשרוד את החקירה הפלילית שנפתחה נגדו, אך הוא ינצל אותה למצב את מעמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully