וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רומניה: חקירת שני סוכני המוסד לשעבר תשפוך אור על פרשת הריגול

קלאוס יוהאניס התייחס למעצר שני הישראלים החשודים בריגול אחרי ראש הרשות למלחמה בשחיתות במדינה, לאורה קודרוטה קובשי, והביע ביטחון ברשויות החוק. מעצרם הוארך אמש ב-30 יום

לאורה קודרוטה קובשי, ראש הרשות למלחמה בשחיתות ברומניה. רומניה אינסיידר, צילום מסך
כהונתה הוארכה. לאורה קודרוטה קובשי/צילום מסך, רומניה אינסיידר

נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס, אמר היום (חמישי) כי הוא משוכנע שחקירת הרשויות בנוגע לפרשת הריגול שנחשפה אתמול במדינה תשפוך אור על הסוגיה. במסגרת החקירה נעצרו אתמול שני ישראלים, לשעבר סוכני מוסד וכיום עובדי חברת "בלאק קיוב" הישראלית, בחשד שריגלו אחרי ראש הרשות למלחמה בשחיתות במדינה, לאורה קודרוטה קובשי. יוהאניס אף הביע את ביטחונו בקובשי והאריך את כהונתה בשלוש שנים נוספות.

הדיווח על מעצר הישראלים פורסם אתמול באתר הרומני "רייס פרוג'קט". לפי גורמים בתביעה במדינה, רון ויינר ודוד גקלוביץ', לצד עובדים נוספים בחברה, הקימו "ארגון פשע" שביצע מתקפות סייבר נגד ראש הרשות. השניים, שמוחזקים במעצר, פרצו לפי הדיווח לחשבונות דואר אלקטרוני של שלושה מעוזריה הקרובים ביותר של קובשי. נשיא הכבוד של "בלאק קיוב" היה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שהלך לעולמו בחודש שעבר.

לקריאה נוספת:
פרשת "מסמכי פנמה": ראש ממשלה חדש באיסלנד, הבחירות יתקיימו בסתיו
צרפת אישרה הפללה של לקוחות זנות; הנשים לא יועמדו לדין
"תאי הגזים - פרט שולי בהיסטוריה": לה פן הורשע בהכחשת שואה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רומניה מר קלאוס וורנר יוהאניס. 7 במרץ 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
סומך על רשויות החוק. יוהאניס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש המנהל למלחמה בפשע המאורגן ובטרור במדינה, שצוטט על ידי האתר הרומני, אמר כי החקירה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. לדבריו, הרשויות ברומניה מנסות לגלות מי שכר את החברה כדי להתחיל בפעילות הריגול נגד קובשי. אמש קבע בית משפט בבוקרשט כי מעצרם יימשך 30 יום.

מחברת "בלאק קיוב" נמסר אתמול בתגובה: "בלאק קיוב היא קבוצת עילית בינלאומית המונה למעלה ממאה עובדים של יוצאי קהילת המודיעין הישראלי, אשר פועלת במקומות רבים בעולם ומלווה בייעוץ משפטי מקצועי בכל מדינה בה היא פועלת. בשבועות האחרונים ביצעה החברה פרויקט עבור גורמי ממשל ברומניה לאיסוף ראיות המעידות על שחיתות חמורה במערכת הממשל הרומנית. במסגרת הפרויקט, שניים מעובדי החברה, שהגיעו להישגים משמעותיים, נעצרו. העובדים פעלו בהתאם לדין המקומי והחשדות הנטענות נגדם הנן בגדר שקר וכזב. אנו סמוכים ובטוחים שהאמת תתברר כבר בימים הקרובים והשניים ישוחררו חזרה לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully