וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד ספד לדגן: "לימד אותנו לשלב עורמה, אומץ לב ותחבולה"

20.3.2016 / 15:50

בני משפחה, חברים, פוליטיקאים וראשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה משתתפים בהלוויה של האלוף במילואים בראש פינה. נתניהו ספד: "הוא היה מודע לסכנת האסלאם הקיצוני". פרס: "דגן לא נכנע לעולם, לא לחרב שלופה, לא לאמת כואבת ולא במאבקו לשלום"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

אלוף (במיל') וראש המוסד לשעבר מאיר דגן מובא היום (ראשון) לקבורה בראש פינה שבגליל העליון. בהלוויה משתתפים פוליטיקאים בכירים וראשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה. לדגן נערך טקס צבאי מלא בליווי מטחי כבוד, ואת ארונו נשאו שישה אלופי צה"ל. "מאיר לימד אותנו, אנשי המוסד, לשלב תעוזה ועורמה, אומץ לב ותחבולה", ספד לו ראש המוסד יוסי כהן. "הוא לימד אותנו דבר חשוב במיוחד: לפעול באופטימיות ובביטחון עצמי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו וציין כי "דגן היה מודע לסכנת האסלאם הקיצוני. הוא היה שקוע כל כולו במשימה לחזק את כוח ההרתעה ואת כוח המודיעין גם בדרכים פורצות דרך". נתניהו הוסיף: "אני אומר את בנוכחות לוחמים עלומים שנמצאים כאן היום כדי שעם ישראל ישן טוב בלילה. כשהוא חלה, הייתי בין אלה שחיפשו דרך עוד קודם איך לסייע לו, אבל לצערי כוחו של מאיר תש. הוא נלקח מאיתנו מוקדם מידי ואבדתו גדולה. תודה לך מאיר. תודה לך על שרותך המסור לארצנו למולדתנו לעמנו".

עוד באותו נושא:
"בזכות מאיר ישנו בשקט": הילד שנולד ברכבת סובייטית וגדל להנהיג את המוסד
שב"ס: אולמרט לא עומד בקריטריונים כדי לצאת להלוויית מאיר דגן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתו של אלוף במילואים וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בית העלמין בראש פינה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מניח זר על קברו של דגן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
הלוויתו של אלוף במילואים וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בית העלמין בראש פינה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארונו של מאיר דגן מובא לקבורה בבית העלמין הצבאי בראש פינה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הנשיא לשעבר שמעון פרס ספד לדגן: "בכל פעם ששוחחנו, מאיר, נדמה היה לי שבפיך אותה שאלה: מה אתן לך היום ישראל? לא עלה על דעתך לשאול לעולם מה תקבל בחזרה. הרי נולדת לתת, מאיר". פרס הוסיף כי דגן לא נכנע לעולם, "לא לחרב שלופה, לא לאמת כואבת ולא במאבקו לשלום". הנשיא לשעבר ציין כי דגן היה מנהיג מלידה וכי לא לשווא לוחמים הלכו אחריו אל הקרב במקומות גלויים ונסתרים. "העם בטח בו והפקיד בידיו גורל של קרב ועוצמתו של חזון. תחת פיקודו, שהיה מורכב משילוב של חוכמה, תעוזה, יצירתיות ותבלין של חוצפה מנצחת, היה המוסד לארגון הטוב ביותר בעולם".

פרס התייחס לשנים שבהן עבד לצד דגן, ואמר כי חש שהאחרון ראה לנגד עיניו רק את ביטחון ישראל ואת חזונו של העם היהודי. כמו כן הוא הוסיף: "מאיר היה מהדורה מיוחדת של לוחם וחולם. הוא לא נטה לקרב מיותר ולא איבד את שיקול הדעת. הוא ידע שביטחונה של ישראל הוא שילוב של אומץ לב צבאי ותבונה מדינית ואין האחד מבטל את רעהו".

הלוויתו של אלוף במילואים וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בית העלמין בראש פינה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארונו של דגן נטמן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
הלוויתו של אלוף במילואים וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בית העלמין בראש פינה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המוסד יוסי כהן לצד ראש השב"כ יורם כהן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בהלווית ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בית העלמין ראש פינה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מהדורה מיוחדת של לוחם וחולם". פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ספד לדגן. "עם ישראל איבד מפקד גיבור ולוחם", אמר. "משפחת דגן איבדה אב וסב שהקדיש את חייו למען המשפחה ולביטחון המדינה. אולי אזרחי ישראל לעולם לא ידעו את גודל התרומה. מורשת הגבורה שמאיר מותיר לצה"ל היא אדירה. אני מצדיע לך".

לוויית מאיר דגן, בית העלמין ראש פינה. 20 במרץ 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
משתתפים מגיעים להלוויה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש השב"כ לשעבר תמיר פרדו, אלוף במיל' עמירם לוין, וכן בני משפחת דגן. הבוקר הוצב ארונו של דגן במוסד ועובדים במוסד עברו על פני ארונו בטרם הוטס לראש פינה. במקום נערך טקס עם כל עובדי המוסד, שאליו הוזמנו גם גמלאי הארגון וראשי מוסד לשעבר. בטקס נשאו דברים ראש המוסד יוסי כהן, קודמו בתפקיד תמיר פרדו ונציג העובדים. השר לביטחון הפנים לשעבר יצחק אהרונוביץ' הגיע לבית העלמין וספד לדגן: "הוא היה אדם עם הרבה לב ומהגדולים שהיו".

לקראת הלווייתו, נחסם לתנועה כביש מספר 8900, המוביל מראש פינה לכיוון צפת. לטובת המשתתפים בהלוויה הופעל שירות הסעות מחניון מחנה פילון. לבאים מכיוון קריית שמונה המעוניינים להגיע לצפת, ניתן לנסוע דרך כביש מספר 89, ולעלות במחלף אליפלט על כביש 90.

שוטרי משטרת ישראל פועלים בדרכים להכוונת התנועה בכבישים הבין-עירוניים המובילים לחניון ולבית העלמין. באגף התנועה מבקשים מהציבור להישמע להנחיות המשטרה.

(עדכון ראשון: 14:30)

לוויית מאיר דגן, בית העלמין ראש פינה. 20 במרץ 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אבטחה כבדה. השר לשעבר איציק מרדכי/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
הכנות להלווייתו של מאיר דגן בבית העלמין הצבאי בראש פינה. חזי שגב, מערכת וואלה! NEWS
ההכנות בבית העלמין הצבאי בראש פינה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חזי שגב

(עדכון ראשון: 15:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully