וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת אישרה הפללה של לקוחות זנות; הנשים לא יועמדו לדין

לאחר מאבק ארוך שבמהלכו דחה הסנאט את ההצעה, אישרה האסיפה הלאומית כי צרכנים של שירותי זנות ייקנסו בסכום של עד 1,500 אירו על עבירה ראשונה. נשים בזנות יהיו זכאיות לשירותי רווחה נרחבים אם יבחרו לחדול מעיסוקן. ראש ממשלת צרפת: "צעד ענק לזכויות נשים"

מחאת זונות בפריז נגד חוק להפללת לקוחות זנות בצרפת. 6 באפריל 2016. AP
נשים בזנות מפגינות נגד החוק בפריז מחשש לפגיעה בפרנסתן, אתמול/AP

האסיפה הלאומית בצרפת אישרה אתמול (רביעי) את החוק להפללת לקוחות זנות במדינה ברוב של 64 בעדו מול 12 נגד ו-11 נמנעים. מעתה, לקוחות בשירותי זנות במדינה יאלצו לשלם קנס של עד 1,500 אירו על עבירה ראשונה, ועד 3,500 אירו על עבירה חוזרת. החוק לא מאפשר להעמיד לדין נשים בזנות והן יהיו זכאיות לשירותי רווחה נרחבים אם יבחרו להפסיק לעסוק בכך. נשים בזנות שאינן אזרחיות צרפת יוכלו לקבל מקלט זמני.

"צעד ענק לטובת זכויות האדם וזכויות הנשים", כתב ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס לאחר ההצבעה בחשבון הטוויטר שלו. השרה לענייני משפחה, ילדים וזכויות נשים במדינה, לורנס רוסיניול, כתבה: "מאות שנים של אלימות עבור נשים, עשר שנים של מאבק עבורי. מאוד מתרגשת מאימוץ החוק". לפי העיתון הצרפתי "לה מונד", בצרפת חיות 30 עד 40 אלף נשים בזנות. 80% מהן בעלות אזרחות זרה ורובן קורבנות לרשתות סחר בבני אדם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לקראת אנרכיה רפובליקנית: טראמפ שילם על מתקפתו החריפה נגד נשים
"מסמכי פנמה": ראש ממשלת איסלנד הודיע לחברי מפלגתו כי התפטר
אחרי ארבעה ימים: אזרבייג'ן והבדלנים הארמנים הכריזו על הפסקת אש

מחאת זונות בפריז נגד חוק להפללת לקוחות זנות בצרפת. 6 באפריל 2016. AP
"לא ייחשבו לפושעות יותר". נשים בזנות מפגינות בפריז/AP

"נשים בזנות לא ייחשבו לפושעות יותר", אמרה קלייר קידה, חברה בעמותת "הקן" למלחמה בזנות. "כשיתעללו בהן, הן יוכלו להגיש תלונה בתחנת המשטרה, דבר שלא היו יכולות לעשות בעבר. יחסי הכוחות עם הלקוחות יהיו שונים לחלוטין, מאחר שהן יהיו בעמדת כוח שלפיה 'אני לא אשמה, אבל אתה – מה שאתה עושה הוא נגד החוק'".

ואולם, צרפת כעת חצויה: לא מעט אזרחים מתנגדים לחוק, בהם נשים במעגל הזנות שחוששות לפרנסתן. "מחר אנחנו נהיה בחוסר ודאות מוחלט", אמרה אנג'לה, אישה בזנות. "אנחנו כועסות כי כעת הלקוח יהיה מתוסכל ולא יבוא אלינו, ואנחנו נהיה מתוסכלות כי לא נוכל לעבוד ולשלוח כסף למדינות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בנאום בנוגע לרפורמה החוקתית, פריז, 30 במרץ 2016. רויטרס
הצעת החוק היוותה חלק מקמפיין הבחירות שלו. הולנד/רויטרס

בזאת, מצטרפת צרפת לשבדיה, נורבגיה, איסלנד ולחלקים בבריטניה שקונסים לקוחות זנות. הצעת החוק הייתה חלק מרכזי בקמפיין הבחירות של פרנסואה הולנד לנשיאות בשנת 2012 והוגשה על ידי חברי המפלגה הסוציאליסטית בשנת 2013. בעבר דחה הסנאט את ההצעה, ואישורה הסופי היום על ידי האסיפה הלאומית מהווה ניצחון לסוציאליסטים ולארגוני זכויות הנשים שתמכו בחוק.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully