וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבעה ימים: אזרבייג'ן והבדלנים הארמנים הכריזו על הפסקת אש

ברקע החשש מפני גלישה למלחמה כוללת, באקו והשלטונות בחבל הבדלני נגורנו-קרבאך הנתמך בידי יראבן הודיעו על הפסקת הלחימה. ואולם, הכרזה קודמת של אזרבייג'ן ביום ראשון לא יושמה. נציגים מהמערב ומרוסיה יגיעו לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרבייג'ן והמחוז הבדלני נגורנו-קרבאך הנתמך בידי ארמניה הודיעו היום (שלישי) על הפסקת הלחימה ביניהם, לאחר ארבעה ימים של קרבות שעוררו חשש ממלחמה כוללת בקווקז. עם זאת, לא ברור עוד אם חילופי האש הקטלניים ביותר זה שנים אכן נעצרו. עשרות חיילים בשורות שני הצדדים נהרגו מאז פרץ סבב האלימות האחרון ביום שישי.

היום נפגשו בווינה נציגים מארצות הברית, רוסיה וצרפת במטרה לדון בהסלמה האחרונה. נציגים משלוש המדינות, המרכיבות את "קבוצת מינסק" שמתווכת בין הצדדים, אמורים להגיע למחוז הבדלני. "אנחנו יכולים לראות שעימות צבאי לא יכול להיות הפתרון", אמר שר החוץ של צרפת ז'אן מארק אירו. עם זאת, טורקיה, המגבה את אזרבייג'ן, העריכה בימים נאחרונים כי השטח שאיבדה בעלת בריתה במלחמה בשנות ה-90 ישוחרר "ביום אחד". אתמול הזהיר נשיא ארמניה סרז' סרקזיאן כי סבב האלימות האחרון עלול להוביל למלחמה כוללת באזור.

המחוז ההררי נמצא במחלוקת מאז קריסת ברית המועצות ב-1991. הבדלנים הארמנים, שגובו בידי ירבאן, הצהירו על נאמנותם לארמניה והכריזו על הקמת מדינה עצמאית, צעד שלא הוכר על ידי שום מדינה, כולל ארמניה עצמה. במלחמה, שהסתיימה בהפסקת אש ב-1994, נהרגו כ-30 אלף בני אדם משני הצדדים ואלפים רבים אחרים נעקרו מבתיהם.

לקריאה נוספת בנושא
העימותים במחוז הבדלני באזרבייג'ן: באקו הכריזה על הפסקת אש
קרבות קשים בין אזרבייג'ן וארמניה: "החמורים ביותר מאז 1994"

מתנדבים בדרכם לבירת חבל נגורנו-קרבאך, שעליו נלחמות אזרבייג'ן ובדלנים הנתמכים בידי ארמניה, 4 באפריל 2016. רויטרס
מתנדבים בדרכם לבירת חבל נגורנו-קרבאך, אתמול/רויטרס

אזרבייג'ן, שהוצאותיה הצבאיות גבוהות יותר מכל תקציבה של ארמניה, איימה לאורך השנים להשתלט מחדש על נגורנו-קרבאך באמצעים צבאיים. באקו טענה כי כבשה כמה עמדות אסטרטגיות בתוך החבל הבדלני מאז פרצה הלחימה ביום שישי האחרון, במה שעשוי להיות השינוי הראשון בקו החזית מאז הפסקת הלחימה. המדינה העשירה במשאבים הכריזה על הפסקת אש חד-צדדית כבר ביום ראשון, אך ארמניה הדגישה אתמול כי הדבר יהיה אפשרי רק אם הצדדים ישובו לעמדותיהם הקודמות.

שר ההגנה של אזרבייג'ן זקיר גסנוב כבר הורה אמש לצבא להתכונן להכות בבירת החבל סטפנאקרט "אם הארמנים ימשיכו להפציץ מטרות אזרחיות באזרבייג'ן". מאז, מאות מתנדבים ארמנים זרמו לעיר כדי להילחם לצד הבדלנים בזמן שהרשויות המקומיות ארגנו מקלטים עבור תושבים שנמלטו מאזורי הקרבות.

(עדכון ראשון: 11:27)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עשן מיתמר בחבל נגורנו-קרבאך אחרי שכוחות הבדלנים הנתמכים בידי ארמניה הפילו מל"ט של צבא אזרבייג'ן, 4 באפריל 2016. רויטרס
עשן מיתמר בנגורנו-קרבאך אחרי שכוחות הבדלנים הפילו מל"ט של אזרבייג'ן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully