וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות קשים בין אזרבייג'ן וארמניה: "החמורים ביותר מאז 1994"

2.4.2016 / 21:15

הצבאות לחמו לאורך קו החזית באזור האוטונומיה נגורנו-קרבאך, ננתון במחלוקת בין שתי המדינות. ילד בן 12 נהרג מפגיעת רקטה. לפחות 18 חיילים אזרים נהרגו, והצדדים מאשימים זה את זה באלימות. פוטין: "שמרו על הפסקת האש"

צילום: רויטרס, עורך: עמרי וייס

אש בקווקז: קרבות קשים פרצו היום (שבת) בין צבאות ארמניה ואזרבייג'ן לאורך קו החזית באזור הבדלני נגורנו-קרבאך. דייויד בבאיאן, דובר נשיא נגורנו-קרבאך, אמר כי ילד בן 12 נהרג ושני ילדים נוספים נפצעו מפגיעת רקטת גראד שנורתה בידי צבא אזרבייג'ן. מצבא אזרבייג'ן נמסר כי 18חיילים נהרגו בעימותים ו-35 נוספים נפצעו. לדברי בבאיאן, מדובר בהתפרצות האלימה החמורה ביותר מאז 1994, כאשר הסתיימה המלחמה הקשה על השטח.

נגורנו-קרבאך היא אוטונמיה באזרבייג'ן בעלת רוב ארמני, הנמצא תחת שליטת צבא ארמניה מאז 1994. בשנת 1991 הכריזה האוטונומיה על עצמאותה – דבר שהוביל לאחת המלחמות העקובות מדם מבין הסכסוכים שנגרמו כתוצאה מהתפרקות ברית המועצות, שגבתה את חייהם של 30 אלף בני אדם. בשנת 1994 חתמו כל הצדדים המעורבים על הסכם הפסקת אש ומאז נערך מו"מ בין ארמניה ואזרבייג'ן על השטח הנתון במחלוקת, בתיווך הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה, אך עד כה נרשמה התקדמות מעטה בלבד.

עוד כתבות מהעולם:
מנהיגי המעצמות תרגלו: דאעש מרסס חומר גרעיני באמצעות מל"ט
חורבות של תקווה: מסע השיקום של עיר הרפאים הסורית שנשלטה בידי דאעש
המחבל ממתקפת הטרור בפריז: "מנעתי קורבנות נוספים כי לא התפוצצתי"

חילופי אש כבדים בין צבאות ארמניה ואזרבייג'ן באזור השטח הבדלני נגורנו-קרבאך. רויטרס
"על הרשויות באזרבייג'ן מוטלת מלוא האחריות למצב הטעון וחסר התקדים הזה". מכונית שנפגעה מאש אחד הצבאות בנגורנו-קרבאך/רויטרס

משרד ההגנה של ארמניה הודיע כי אזרבייג'ן ניסתה לפלוש לנגורנו-קרבאך תוך שימוש במטוסי קרב, טנקים וארטילריה. "על הרשויות באזרבייג'ן מוטלת מלוא האחריות למצב הטעון וחסר התקדים הזה", נמסר בהודעת המשרד. מנגד, משרד ההגנה של אזרבייג'ן הודיע כי הלחימה החלה כשהכוחות הארמניים ירו פגזי מרגמה וארטילריה לאורך קו החזית. לטענת המשרד, נורו למעלה מ-120 פגזים וכמה פגעו באזורים מיושבים. המשרד אף הכחיש טענות לפיהן ארמניה הצליחה להפיל מסוק של צבא המדינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא לשני הצדדים לנצור את האש ולנהוג באיפוק. "הנשיא פוטין קורא לצדדים לשמור על הפסקת האש כדי למנוע אבדות נוספות", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. הפעם האחרונה שבה נרשמה מתיחות באזור הייתה בנובמבר 2014, כאשר אזרבייג'ן הפילה מסוק צבאי של ארמניה.

(עדכון ראשון: 17:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טיפול רפואי בילד גבורג גריגוריאן, שנפצע מירי כוחות אזרבייג'ן, סטפנקארט, נגורנו-קרבאך, ארמניה, 2 באפריל 2016. AP
גבורג גריגוריאן, בן ה-12 שנפצע, בבית החולים בעיר סטפנקארט, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully