וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המעצמות תרגלו: דאעש מרסס חומר גרעיני באמצעות מל"ט

מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וסין ערכו "משחקי מלחמה" במהלך ועידת הגרעין ודימו תרחיש שבו דאעש מפזר חומר רדיו אקטיבי על ערים במערב. גורם רשמי מזהיר: "כבר ראינו שדאעש פועל לרכישת מל"ט ריסוס"

צילום: רויטס, עריכה: אביב אירגז

מנהיגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין ומעצמות נוספות ערכו "משחקי מלחמה" במהלך ועידת הגרעין שנערכה ביומיים האחרונים בוושינגטון, ודימו מצב שבו ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מרסס חומר רדיואקטיבי מעל ערים מערביות – כך דיווחו כלי תקשורת שונים בבריטניה. זאת, לטענת גורמים ביטחוניים, בשל העובדה שמתקפה כזו הולכת ונהיית מציאותית יותר ויותר, ואם היא תצא אל הפועל היא יכולה לגבות אלפי קורבנות ולהוביל לכך שערים שלמות יהיו בלתי-ראויות למגורי אדם.

במסגרת התרחיש, שזכה לכינוי "יום הדין", תורגל מצב שבו הטרוריסטים הצליחו לגנוב חומר גרעיני ממכון מחקר או בית חולים ולהבריח אותו לאחת ממדינות המערב. במהלך התרגיל אף נעשה שימוש במשדרי חדשות פיקטיביים שבהם דווח על המתקפות בערים השונות.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם מנהיגי המעצמות המהלך ועידת הגרעין בוושינגטון, אפריל 2016. רויטרס
ערכו "משחקי מלחמה". פגישת מנהיגי המעצמות בוועידת הגרעין/רויטרס

אתמול אישר ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון כי אכן ישנה אפשרות שדאעש ישתמש בכלי הטיס הזעירים כדי לרסס ערים שונות בחומר גרעיני, "אנו יודעים כי הטרוריסטים שמולם אנו לוחמים רוצים להרוג כמה שיותר אנשים תוך שהם משתמשים בכל כלי שעליו הם יכולים להניח את ידם", אמר קמרון בוועידת הגרעין. "ישנן כל כך הרבה ועידות הנוגעות לדברים שכבר השתבשו, וכעת מדובר בוועידה הנוגעת למשהו שאנו מנסים למנוע".

מל"טים ניתן לרכוש בקלות ברשת, וישנן עדויות לכך שדאעש עורך בהם ניסויים. "כבר ראינו שדאעש מנסה לבחון אם הם יכולים להשיג מל"ט ריסוס", אמר גורם רשמי בבריטניה לדיילי מייל הבריטי. לפי דיווחים שונים, דאעש כבר השיג כ-40 קילוגרמים של אורניום בדרגה נמוכה מאוניברסיטת מוסול שבעיראק. עם זאת, דרגה כזו אינה יכולה להביא להרג או לנזק משמעותי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ועידת הגרעין בארה"ב אובמה: העסקה עם איראן עזרה בקידום עולם ללא נשק גרעיני. רויטרס
"אם המטורפים ישיגו נשק גרעיני הם יבצעו רצח המוני". אובמה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ציין אתמול במהלך הוועידה כי קיים איום לכך שגורמי טרור ישיגו נשק גרעיני, זאת על אף ההתקדמות בהפחתת סיכון זה. אובמה קרא למנהיגי העולם לעשות יותר על מנת לשמור על מתקנים גרעיניים בארצותיהם. לדבריו, חלה התקדמות משמעותית בנושא בעקבות "אמנת מפתח" שאושררה על ידי 102 מדינות. "בעבודה משותפת, המדינות שלנו גרמו לכך שלטרוריסטים יהיה קשה יותר לשים את ידיהם על נשק גרעיני", אמר הנשיא.

אובמה הדגיש שאין ספק כי אם ארגוני טרור יצליחו להשיג נשק גרעיני, הם ישתמשו בו כדי לבצע רצח המוני. "אין צל של ספק שאם המטורפים האלה יצליחו להניח את ידיהם על חומרים גרעיניים למרות ההתקדמות בהפחתת הסיכוי לכך, הם ישתמשו בו כדי להרוג כמה שיותר בני אדם", הדגיש.

החשש שגורמי טרור ישיגו נשק גרעיני התגבר בעקבות הפיגועים בבריסל. לאחר המתקפה נחשף כי שני המחבלים שפוצצו את עצמם בנמל התעופה החזיקו ברשותם סרטון ובו ביתו של בכיר במרכז לפסולת גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully