וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאי הגזים - פרט שולי בהיסטוריה": לה פן הורשע בהכחשת שואה

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בצרפת לשעבר נקנס ב-30 אלף אירו, בעקבות עמדתו המפקפקת בחשיבות תאי הגזים שהפעילו הנאצים במלחמת העולם השנייה. ב-2012 הוא הורשע בעבירה דומה

ז'אן-מארי לה פן, פריז, מאי 2015. רויטרס
ז'אן מארי לה פן, בשנה שעברה/רויטרס

ז'אן מארי לה פן, המנהיג הקודם של מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, נקנס היום (רביעי) ב-30 אלף אירו על ידי בית משפט בפריז. זאת עקב התבטאותו של לשעבר ראש מפלגת "החזית הלאומית" בעבר ולפיה תאי הגזים במלחמת העולם השנייה היו "פרט שולי בהיסטוריה". הוא הורשע בהכחשת פשעים נגד האנושות. ב-2012 הוא הורשע בעבירה דומה, לאחר שאמר כי הכיבוש הנאצי של צרפת לא היה "לא אנושי במיוחד".

בית המשפט דחה את טענתו של לה פן בן ה-87 ולפיה יש לו חסינות פרלמנטרית. השופטים הורו על פרסום גזר הדין בשלושה עיתונים שונים וקבעו כי עליו לשלם גם 10,001 אירו פיצויים לשלוש עמותות שהגישו נגד את התביעה.

לה פן, שאת מפלגתו ירשה בתו מארין לה פן, אמר לראשונה את הדברים על תאי הגזים ב-1987. הוא חזר עליהם עשר שנים לאחר מכן במהלך ביקור בגרמניה וגם ב-2008 וב-2009 בפרלמנט האירופי. הוא נשאל שוב על הנושא באפריל שעבר ואמר לרשת BFMTV הצרפתית: "תאי הגזים הם פרט מהמלחמה, אלא אם כן אנחנו סבורים שהמלחמה הייתה פרט מתאי הגזים". ריאיון זה גרם לבתו לסלק אותו מהמפלגה, בניסיונה לשנות את תדמיתה האנטישמית והגזענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully