וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "מסמכי פנמה": ראש ממשלה חדש באיסלנד, הבחירות יתקיימו בסתיו

7.4.2016 / 6:55

שר הדיג והחקלאות סיגורדור יוהנסון, חבר המפלגה הפרוגרסיבית שבקואליציה האיסלנדית, ייכנס לנעליו של סיגמונדור גונלאוגסון, שהתפטר לאחר שנחשף כי הסתיר את השקעותיו בחברות מעבר לים. מפלגות האופוזיציה הסכימו לקיום הבחירות בסתיו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ממשלת איסלנד הסכימה הלילה (חמישי) על מינויו של שר הדיג והחקלאות, סיגורדור יוהנסון, לתפקיד ראש הממשלה החדש. יוהנסון הוא חבר במפלגה הפרוגרסיבית, אחת משתי מפלגות הקואליציה. זאת, לאחר ששלשום התפטר מתפקידו ראש הממשלה סיגמונדור גונלאוגסון בעקבות מעורבתו בפרשת "מסמכי פנמה", שלפיה הסתיר את השקעותיו בחברות מעבר לים.

בתוך כך, מפלגות האופוזיציה בפרלמנט באיסלנד הסכימו להחלטת הקואליציה, שלפיה יתקיימו בחירות במדינה בסתיו הקרוב - כך נמסר ממנהיגת המפלגה הפיראטית, בירגיטה יונזדוטיר, לתקשורת המקומית. מוקדם יותר דווח כי מפלגות הקואליציה החליטו להמשיך לעבוד יחד ולא ללכת לבחירות, וזאת על אף דרישת האופוזיציה.

אחרי שסירב להתפטר, ראש ממשלת איסלנד היה נתון ללחץ גם מצד גורמים בתוך הקואליציה שלו. שלשום הוא הודיע לחברי סיעתו על התפטרותו. הוא ימשיך לכהן כראש המפלגה הפרוגרסיבית.

לקריאה נוספת:
מסמכי פנמה: מקורבי לה פן הקימו "מערכת מתוחכמת" להתחמקות ממס
אפקט מסמכי פנמה: קריאה להדחת נשיא אוקראינה וראש ממשלת איסלנד
האם "מסמכי פנמה" צריכים להדאיג את מעלימי המס הישראלים?

ראש ממשלת איסלנד סיגמונדור גונלאוגסון אחרי חשיפת "מסמכי פנמה", אפריל 2016. רויטרס
ראש ממשלת איסלנד סיגמונדור גונלאוגסון, שלשום/רויטרס

לפי המסמכים שדלפו, סיגמונדור ואשתו החזיקו בחברה באיי הבתולה הבריטיים, המשמשים מקלט מס, עוד כשנכנס לראשונה לפרלמנט ב-2009, אז מכר את מניותיו בחברה לרעייתו בדולר אחד בלבד.

לחברה אף היו איגרות חוב בשווי מיליוני דולרים בשלושה בנקים גדולים במדינה, שפשטו את הרגל במהלך המשבר הכלכלי הגדול ב-2008 - מה שהפך אותו לאחד מבעלי החוב. במשא ומתן שניהלה ממשלתו עם הנושים בשנה שעברה הוא לא הצהיר על קשריו המשפחתיים לסוגייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully