וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי פנמה: מקורבי לה פן הקימו "מערכת מתוחכמת" להתחמקות ממס

העיתון "לה מונד" חשף כי שניים מיועציה של מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת הוציאו מאות אלפי אירו מהמדינה, אחרי שסייעו למארין לה פן להתמודד על הנשיאות ב-2012. "המטרה - להתחמק מרשויות המס"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שניים ממקורביה של מארין לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, העבירו מאות אלפי אירו דרך חברות הפועלות במקלטי מס בשנים – כך חשף היום (שלישי) העיתון לה-מונד, בהתבסס על חלק ממיליוני המסמכים שדלפו ממשרד עורכי הדין "מוסק פורנסקה" שבפנמה.

לפי הדיווח, איש עסקים ורואה חשבון המקורבים למנהיגת מפלגת החזית הלאומית יצרו "מערכת מתוחכמת להתחמקות ממס" כדי להעביר 275 אלף אירו מצרפת בין 2013 ל-2014. פרדריק שטילו, חבר ותיק של לה פן שעמד בראש החברה שסיפקה לה שירותי תקשורת במהלך הבחירות לנשיאות ב-2012, רכש חברה ששמה "טיים דרגון" במאי 2012. החברה, שבסיסה בהונג קונג, שולבה על ידי חברת "מוסק פורנסקה" באיי הבתולה הבריטיים, המשמשים מקלט מס.

לפי היומון הצרפתי המוביל, ניקולא קרושה, שחיבר עבור לה פן את המצע הכלכלי שלה ב-2012, המליץ על כך שחברתו של אחיו תוציא קבלה מזויפת ב-2013 על יצירת אתר הקמפיין שלה. מטרת המהלך, כך דווח, הייתה "להוציא את הכסף מצרפת, דרך חברות קש וחשבוניות מזויפות" כדי להתחמק מרשויות המס בצרפת.

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, ינואר 2016. AP
גם שמה השתרבב לפרשה. מארין לה פן, ינואר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully