וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: הישראלים החשודים בריגול אחר בכירה נעצרו ל-30 ימים

בית משפט בבוקרשט קבע היום כי השניים, שחשודים כי הוציאו לפועל מתקפות סייבר נגד ראש הרשות למלחמה בשחיתות במדינה, יישארו במעצר 30 יום. רון ויינר ודוד גקלוביץ' הקימו לפי החשד "ארגון פשע" שפעל נגדה ונגד עוזריה

ראש הרשות למלחמה בשחיתות ברומניה לאורה קודרוטה קובשי, 2015. AP
פרצו לחשבונות המייל של שלושה מעוזריה. קובשי/AP

מעצרם של שני הישראלים מחברת "בלאק קיוב" ברומניה, החשודים בריגול אחרי ראש הרשות למלחמה בשחיתות במדינה, לאורה קודרוטה קובשי, יימשך 30 יום - כך קבע היום (רביעי) בית משפט בבוקרשט. מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר, היה נשיא של כבוד בחברה.

לפי גורמים בתביעה במדינה, רון ויינר ודוד גקלוביץ', לצד עובדים נוספים בחברה, הקימו "ארגון פשע" שביצע מתקפות סייבר נגד ראש הרשות. עוד דווח כי השניים פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של שלושה מעוזריה הקרובים ביותר של קובשי.

לקריאה נוספת:
צרפת אישרה הפללה של לקוחות זנות; הנשים לא יועמדו לדין
"תאי הגזים - פרט שולי בהיסטוריה": לה פן הורשע בהכחשת שואה
"מסמכי פנמה": ראש ממשלת איסלנד הודיע לחברי מפלגתו כי התפטר

מאיר דגן, עצרת בכיכר רבין. 7 במרץ 2015. ראובן קסטרו
היה נשיא הכבוד של החברה. מאיר דגן/ראובן קסטרו

ראש המנהל למלחמה בפשע המאורגן ובטרור במדינה, שצוטט על ידי האתר, אמר כי החקירה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים. לדבריו, הרשויות ברומניה מנסות לגלות מי שכר את החברה כדי להתחיל בפעילות הריגול נגד קובשי.

מחברת "בלאק קיוב" נמסר מוקדם יותר בתגובה: "בלאק קיוב היא קבוצת עילית בינלאומית המונה למעלה ממאה עובדים של יוצאי קהילת המודיעין הישראלי, אשר פועלת במקומות רבים בעולם ומלווה בייעוץ משפטי מקצועי בכל מדינה בה היא פועלת. בשבועות האחרונים ביצעה החברה פרויקט עבור גורמי ממשל ברומניה לאיסוף ראיות המעידות על שחיתות חמורה במערכת הממשל הרומנית. במסגרת הפרויקט, שניים מעובדי החברה, שהגיעו להישגים משמעותיים, נעצרו. העובדים פעלו בהתאם לדין המקומי והחשדות הנטענות נגדם הנן בגדר שקר וכזב. אנו סמוכים ובטוחים שהאמת תתברר כבר בימים הקרובים והשניים ישוחררו חזרה לביתם".

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully