וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד הרצוג

6.4.2016 / 15:10

שר האוצר הודה כי "היו מגעים עם הרצוג לכניסה לממשלה", אולם הבדיקה נגדו בגין מימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הבחירות לראשות המפלגה קטעה זאת. "המפלגה היחידה בעיניי שהיא בעלת פוטנציאל להצטרף זאת העבודה, ועכשיו זה מרחיק את העניין"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר משה כחלון הודה היום (שלישי) כי התקיימו מגעים לצירוף סיעת המחנה הציוני לקואליציה, אולם אלה נקטעו בשל הבדיקה שנפתחה נגד העומד בראשה, יצחק הרצוג, בקשר למימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הבחירות לראשות המפלגה בשנת 2013. "לדעתי, הנושא של דרעי לא ישפיע על הקואליציה", אמר בהתייחסות לפרשה נוספת במעורבותו לכאורה של יו"ר ש"ס שנחשפה באותה העת.

"היו מגעים עם הרצוג לכניסה לממשלה, וזה פשוט הרחיק את זה", הבהיר, בנאום שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "המפלגה היחידה בעיניי שהיא בעלת פוטנציאל להצטרף זאת העבודה, ועכשיו זה מרחיק את העניין". בהתייחסות לשתי הפרשות, טען: "אני יכול רק לאחל לשניהם שיצאו נקיים. זה דבר לא סימפטי לציבור שהמנהיגים שלהם נחקרים. אני מאחל להם שיצאו נקיים, ואם לא – יש מנגנוני חקירה, ומי שעשה – ישלם".

עוד בוואלה! NEWS:
בלי מאה ימי חסד: החוקר הצנוע שיהפוך לאימת החשודים בפרשות הענק
הרצוג נפגש עם מנדלבליט; על הבדיקה נגדו: "כך עובדת שיטת חיסול"
הרצוג: "ננצח ביחד, מי שניסה לתקוע לנו מסמר, הפך את כולנו לפטיש"

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"הודף את ההתקפות על בית המשפט העליון". כחלון/ראובן קסטרו

המשטרה בודקת אם הרצוג קיבל תרומות לא כשרות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, עת שהתמודד מול ח"כ שלי יחימוביץ' על התפקיד. ככל הנראה, העמותה התורמת הסתייעה בהרצוג כאשר שימש שר הרווחה בממשלתו של בנימין נתניהו בשנת 2007. במשטרה אישרו כי נפתחה בדיקה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניינו של הרצוג, אך הבהירו כי מנדלבליט לא הורה לפתוח בחקירה נגדו.

כחלון התייחס גם לביקורת החריפה שהטיחה שרת המשפטים איילת שקד בנוגע לפסיקת בג"ץ שפסלה את מתווה הגז. "אינני תומך בדבריה של שקד ואני הודף את ההתקפות על בית המשפט העליון", אמר. "אני בולם כל הזמן כמו שוער כל מיני יוזמות שעולות בכל יום ראשון בישיבת ראשי הקואליציה. אני מפריע למערכת לשנות את הוועדה לבחירת שופטים ולחסום את פסקת ההתגברות".

לדבריו, "כרגע הימין בשלטון עושים אחד ומחר השמאל בשלטון. זו טעות לתקוף את בית המשפט העליון. כששופט אומר לא להרוס בית של מחבל, זה אומר שהשלב שלו לא מדמם כשיש פיגוע?". כחלון הוסיף, בהתייחסות לסערה סביב דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהביע תמיכה בהפרדה יהודית-ערבית בבתי החולים, כי "יש פה שחרור רסן שנותן דרור לאנשים לומר דברים שבעבר לא היו אומרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully