וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מאה ימי חסד: החוקר הצנוע שיהפוך לאימת החשודים בפרשות הענק

5.4.2016 / 0:15

קצינים ששירתו תחת תנ"צ כורש ברנור, ראש יאח"ה החדש, מעידים על איש מודיעין מבריק שלא שייך לאף קליקה. עם כניסתו לנעליים הגדולות שהותיר אפרים ברכה, יתמודד עם 4 פרשות: איבגי, דרעי, מעונות רה"מ וייתכן שגם הרצוג. האם יצליח במאבק המתוקשר בשחיתות הציבורית?

צילום: מאצ'י הוף

"בצנעה תעשה לו תחבולה", כך מתואר ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה הטרי, תת-ניצב כורש ברנור, שקיבל אתמול (שני) את דרגתו החדשה. ברנור לא יזכה למאה ימי חסד. כבר עם מינויו, נחתו על שולחנו לפחות שלוש פרשות גדולות. כך במהרה, הפך ברנור לדמות הראשית שתצטרך להתמודד עם השחיתות הציבורית.

החקירה הפלילית בנוגע להתנהלות מעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החקירה הפלילית נגד שר הפנים אריה דרעי ואימפריית הנדל"ן, הכרעת המשטרה בעניין הבדיקה המתנהלת נגד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, החקירה הפלילית בגין הטרדות מיניות המיוחסות לשחקן משה איבגי הן רק חלק מן המידע הסמוי שנערם במשרדי להב 433, ובפרט ביחידה שהייתה עד כה מיותמת ממפקד. האחרון שכיהן בראשה היה תת-ניצב אפרים ברכה שהתאבד באחד מהרגעים הדרמטיים של פרשת הרב פינטו. ברנור, כך בטוחים במשטרה, הוא האיש הנכון במקום הנכון להפוך לאימת הפוליטיקאים, והאיש המתאים ביותר ללכת בעקבות המורשת שהותיר אחריו ברכה.

תנ"צ ברנור, תושב פרדס כץ בן 50, נשוי ואב לשניים, התגייס למשטרה בשנת 1996. השכלתו בפסיכולוגיה הובילה את המשטרה להבין כי מדובר באיש מודיעין וחקירות מבריק. רוב שירותו מילא ברנור ביאחב"ל, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית. אחד המינויים המשמעותיים בקריירה של ברנור היה מינויו לראש מפלג פשיעה מאורגנת ביאחב"ל.

עוד באותו נושא:
דרעי והרצוג ייהפכו לחשודים? טבילת האש של מנדלבליט
בדיקת חשבונות, עדויות מהמשפחה והחרמת מסמכים: השר דרעי תחת חקירה
הרצוג נפגש עם מנדלבליט; על הבדיקה נגדו: "כך עובדת שיטת חיסול"

כורש ברנור – תעודת זהות. חטיבת דובר המשטרה
כורש ברנור – תעודת זהות/חטיבת דובר המשטרה

"ברנור חתום על חיסולם של שני ארגונים", מעיד עליו קצין ששירת תחתיו במשטרה. "פירוק ארגונם של זאב רוזנשטיין ושל אסי אבוטבול. הכול היה בצנעה ובענווה אמתית, בלי להתרברב, בלי להיות בפרונט, והכול שלא באור הזרקורים".

ואכן, בחיפוש מהיר בגזירי עיתונים ובאינטרנט, מוזכר שמו ברנור רק פעמים אחדות. מלבד אזכורים בודדים בעת דיונים בכנסת או בהארכות מעצר של חשודים "כבדים", לא ניתן לזהות את שמו של ברנור. "אני יודע שזו קלישאה להגיד שהוא האיש הכי צנוע והכי מתאים לתפקיד, אבל זה באמת נכון", אומר קצין נוסף. "הוא מעולם לא התרברב, ומעולם לא השתייך לקליקה כזו או אחרת בתוך המשטרה. רק עשה את העבודה. יש לו תואר בפסיכולוגיה וככזה, הוא גם ניהל את החקירות, אבל המומחיות שלו היא בעיקר בתחום המודיעין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
צפוי להמשיך את מורשתו. תנ"צ ברכה המנוח/חטיבת דובר המשטרה

אם קודמו בתפקיד, אפרים ברכה, היה ידוע בתור האיש שהצליח לגייס עדי מדינה לטובת החקירות, מומחיותו של ברנור מתמקדת באיסוף מודיעין. לאחר תפקידו ביאחב"ל, נדד ברנור לתפקיד קצין אגף החקירות והמודיעין במרחב השרון ומשם לתפקיד משמעותי ומרכזי במטה הארצי ב-2011 - ראש מחלקת התיאום המבצעי באגף החקירות והמודיעין במשטרה. קצינים ששירתו עמו מספרים כי "היכולת המודיעינית שלו בפרשות חובקות עולם הייתה המובהקת ביותר שלו". לדברי אחד מהם, "הוא ידע היטב איך לנתח מידע, ולעתים קרובות, בפרשות סמים בינלאומיות היה גם אוסף מידע חיוני לקבלת תמונה מלאה".

לתפקיד הנוכחי מתמנה ברנור מתפקיד ממלא מקום מפקד זרוע חקירות ביאחב"ל. במסגרת תפקידו הנוכחי, מכיר ברנור כמעט באופן מלא את התמונה המלאה בכל הקשור לחקירות הרגישות ביותר בלהב 433. "אין לאף אחד ספק שברנור הוא הדבר שיאח"ה צריך בשעה זו", אמר הקצין. "אחרי כל כך הרבה טלטלות שעברה היחידה, בעיקר לאחר התאבדותו של ברכה, זה מינוי אדיר".

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully