וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם מנדלבליט; על הבדיקה נגדו: "כך עובדת שיטת חיסול"

4.4.2016 / 12:37

ברקע הבדיקה המשטרתית, הגיע יו"ר האופוזיציה לכנס לשכת עורכי הדין באילת ואף סעד עם מנדלבליט - שאמור להכריע אם תיפתח נגדו חקירה פלילית. "גורמים מנסים להכתיב משטרת קמפיין בפריימריז, צצה תלונה מאי-שם ועפות לאוויר שמועות", אמר

צילום וידיאו: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, צילום סטילס: דורון הרמן, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק

בעוד הבדיקה בעניינו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג עדיין מתנהלת במשטרה, הבוקר (שני) הוא הגיע לכנס לשכת עורכי הדין באילת ושם אכל ארוחת בוקר לצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מי שיהיה זה שיכריע אם לסגור את התיק נגדו או לפתוח חקירה פלילית. השניים הגיעו לאילת באותו מטוס, ובמהלך ארוחת הבוקר הם לחצו ידיים ואף שוחחו מעט.

"בשנים האחרונות יש גורמים שמנסים להכתיב משטרת קמפיין כשיש פריימריז. כמו שיש משטרת תנועה ומשטרת גבולות, יש משטרת קמפיין", אמר. "צצה תלונה מאי שם ועפות לאוויר שמועות. כך עובדת שיטת החיסול. לא אתן לזה לקרות ולא אתן לאף אחד להקים לנו משטרות קמפיין".

עוד על בדיקת הרצוג:
יחימוביץ': "סיטואציה מביכה; מקווה שהמפלגה לא תשלם מחיר כבד"
המהלך להכנסת הרצוג לקואליציה נגוז, אך דווקא דרעי עשוי לייצב אותה
לבני לצד הרצוג: "מקווה שהבדיקה תסתיים מהר, סומכת על מערכת המשפט"

חבר הכנסת יצחק הרצוג והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין באילת. לדורון הרמן, חדשות 10, מערכת וואלה! NEWS
גם לחצו ידיים. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, לדורון הרמן, חדשות 10

כמו כן, הוא התייחס לביקורת החריפה שמתחה שרת המשפטים איילת שקד נגד בית המשפט העליון, כשאמרה שלשופטים לא הייתה הסמכות לעסוק במתווה הגז. "היום יצאה השרה בקמפיין חמור נגד בית המשפט העליון וזה חמור מאוד. מתקיים פה מסע הסתה נגד בית המשפט העליון", אמר. "הגז שייך לכולנו ובית המשפט בחן לעומק סוגיות שישפיעו עלינו שנות דור. ובית המשפט חוויה דעה חלק ממנו הוא אישר וחלק לא. מה שקרה כאן הוא מעשה שלא ייעשה. הקמפיין של שרת המשפטים לא ייעשה. הוא מטיל דופי בבית המשפט. זה עבירה על הפרדת הרשויות".

דובר משרד המשפטים, משה כהן, מסר הודעת הבהרה ובה ציין כי ראש לשכת עורכי הדין הזמין את הבכירים שמשתתפים בכנס לארוחת בוקר בעודם ממתינים לתחילת הטקס. "ישבו בשולחן גם נשיאת בית המשפט העליון, מנהל בתי המשפט, מבקר המדינה, מנכ"לית משרד המשפטים ואחרים. לא הייתה פגישה אישית של היועץ עם יו"ר האופוזיציה, מעבר למילות נימוסים".

בשבוע שעבר נחשף כי המשטרה בודקת חשד שלפיו הרצוג קיבל תרומות לא כשרות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, עת שהתמודד מול ח"כ שלי יחימוביץ' על התפקיד. הרצוג עצמו דחה את הדברים מכול וכול. "אסור שרוחות רפאים שמנסות לעשות שימוש ברשויות האכיפה כחלק מקמפיין הבחירות יזהמו אותנו ויכניסו לכאן שיטות פוליטיות נקלות", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אני יודע שפעלתי ביושר ובניקיון ובדרך הגונה, כפי שפעלתי כל חיי".

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully