וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לצד הרצוג: "מקווה שהבדיקה תסתיים מהר, סומכת על מערכת המשפט"

31.3.2016 / 10:20

חברת הכנסת מהמחנה הציוני, שהייתה טרם הבחירות שותפתו של הרצוג להנהגה, אמרה כי היא לא מכירה את המקרה שבגינו נפתחה הבדיקה נגדו. ח"כ רוזנטל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אם החשדות חמורים מאוד ראוי שאיש ציבור ישעה את עצמו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה הבוקר (חמישי) לבדיקת המשטרה המתנהלת בעניינו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואמרה: "אני לא מכירה את המקרה, מדובר בבדיקה מקדמית ואני סומכת, כמו תמיד, על מערכת המשפט". לבני, שאמרה את הדברים בכנס השנתי של לשכת המודדים בתל אביב, סיפרה כי היא שוחחה אתמול עם מי שהיה שותפה להנהגת המפלגה טרם הבחירות, והוסיפה: "הוא פעל נכון כשהודיע מיד על שיתוף פעולה מלא. מקווה שהבדיקה תסתיים במהרה והעניין יהיה מאחורינו".

המשטרה בודקת אם הרצוג קיבל תרומות לא כשרות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, עת שהתמודד מול ח"כ שלי יחימוביץ' על התפקיד. ככל הנראה, העמותה התורמת הסתייעה בהרצוג כאשר שימש שר הרווחה בממשלתו של בנימין נתניהו בשנת 2007. במשטרה אישרו כי נפתחה בדיקה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניינו של הרצוג, אך הבהירו כי מנדלבליט לא הורה לפתוח בחקירה נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון קבע: יוטל קלון על ראש עיריית נצרת עילית והוא ילך לכלא
דוח הזיהום בחיפה הוגש למשרדי הממשלה - ממצאיו יישארו חסויים
מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי

יצחק הרצוג יו"ר המחנה הציוני יחד עם ציפי לבני מתראיין לוואלה חדשות באולפן השקוף של וואלה. תל אביב 17 במרץ, 2015. ראובן קסטרו
"סומכת על מערכת המשפט"/ראובן קסטרו

חבר סיעתו של הרצוג ח"כ מיקי רוזנטל התייחס אף הוא לפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS וסיפר כי הרצוג לא ידע כלום על הבדיקה עד שמנדלבליט פנה אליו אתמול זמן קצר לפני שהנושא התפרסם. "הוא משדר ביטחון רב בחפותו. הוא חושב שמדובר בעלילה פוליטית", אמר על הרצוג. "אני לא הייתי רוצה שיסלקו אדם מהפוליטיקה בהמצאת עלילות לא נכונות".

עם זאת, הוא הוסיף כי העמדה שלו בעניין בדיקת המשטרה זהה במקרה של אריה דרעי ושל הרצוג. "הבדיקה הוא הליך למיוחסים. מה זאת בדיקה? אם המשטרה חושדת משהו היא בודקת את הראיות שיש לה ביד, ואם הראיות מצביעות על כך שיש חשד לפלילים צריך לפתוח בחקירה", הוא הסביר. יש שלושה שלבים – החמור ביותר הוא אם יוגש כתב אישום, אני מקווה שזה לא יקרה, אך באותו שלב יש צורך להתפטר לאלתר. גם בעיצומה של חקירה ואם החשדות חמורים מאוד, ראוי שאיש ציבור ישעה את עצמו מתפקידו". כשנשאל בנוגע לאפשרות שמפלגתו תיכנס לקואליציה, אמר ח"כ רוזנטל: "אני לא יודע להגיד בשם מפלגת העבודה אלא בשם עצמי, לממשלת נתניהו לא אכנס".

ח"כ אראל מרגלית אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אינו מכיר את פרטי הפרשה, אך למרות הביקורת שיש לו על התנהלותו של הרצוג בראשות המפלגה, הוא יכול להעיד על יושרו. "אני מכיר אותו ואני יודע שהוא מתנהל באופן ישר", אמר ח"כ מרגלית. "דווקא משום שיש ויכוחים פוליטיים צריך לזכור לשים בצד ויכוחים ולא לחרוץ את דינם לפני שיודעים מה העניין". בנוגע לאפשרות שיתמודד לראשות המפלגה הוא אמר: "עוד לא הוכרזו פריימריז ולא יודעים אם ומתי יהיו. לא הסתרתי את כוונתי, אבל לגבי מערכת הבחירות הנוכחית אני אשקול ואכריז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מדובר בהכפשות פוליטיות"

הרצוג התייחס אתמול לבדיקה ואמר כי הוא מברך על המהלך. "מדובר בהכפשות פוליטיות שהליכוד ופעילים מתוסכלים ניסו להפיץ טרם הבחירות והוכחשו כבר אז", אמר. "אני בטוח שהבדיקה תפריך את הטענות ההזויות הללו אחת ולתמיד. אשתף פעולה באופן מלא עם כל שאתבקש על מנת שהנושא יתברר בהקדם".

אמש נעמדו חברי מפלגתו של יו"ר האופוזיציה לצדו. "אני לא מאמין בחשד נגד הרצוג", צייץ בחשבון הטוויטר שלו ח"כ עמר בר לב. "‏הבעיה עם פוליטיקאים שמרוב חישובים ויועצים הם שוכחים מה הם חושבים ולמה הם מאמינים. זו כמובן לא ערובה לאמת".

אולם חרף התמיכה של חלק מחבריה למפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ, שמולה התמודד הרצוג באותן בחירות מקדימות, סירבה להתייחס לנושא. מלשכתה נמסר כי היא אינה מכירה את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully