וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור בכיר: "נתניהו מודאג מהתבטאויות אנטי-מוסלמיות במרוץ לנשיאות"

3.4.2016 / 14:12

טים קיין, שביקר בישראל בינואר, סיפר בריאיון לתחנת רדיו בווירג'יניה כי במהלך פגישה עם נתניהו, הוא הביע דאגה מההתפתחויות האחרונות במרוץ לבית הלבן. לדבריו, ארה"ב "הייתה דוגמה לדו-קיום". לשכת נתניהו: "הדברים לא נאמרו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(טראמפ באיפא"ק: הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מודאג מההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בארצות הברית ומהובלתו של דונלד טראמפ במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית? כך לפחות טוען הסנאטור הדמוקרטי הבכיר טים קיין, שביקר בישראל בחודש ינואר האחרון ונפגש עם ראש הממשלה.

בריאיון לתחנת "וירג'יניה טוק רדיו", שנערך במהלך סוף השבוע, טען קיין כי נתניהו הביע דאגה בנוגע למרוץ לנשיאות, במהלך פגישה שקיים עם קבוצת סנאטורים בירושלים. "אני חבר בוועדת החוץ של הסנאט, ומבקר הרבה בעולם", סיפר קיין. "היה לי ביקור בינואר במזרח התיכון, שכלל ארוחות ערב עם ראש הממשלה נתניהו בישראל, ועם נשיא טורקיה ארדואן, יום אחרי יום. שני החבר'ה האלה לא מסכימים על כלום, אבל שניהם אמרו לקבוצת הסנאטורים שהייתי איתה, 'מה בדיוק הולך בבחירות לנשיאות?'".

עוד בוואלה! NEWS:
מתנגד לנאט"ו, מאיים על סעודיה: טראמפ הציג את מדיניות החוץ שלו
טראמפ בנאום באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון"
קלינטון באיפא"ק: לאחר שאבחר, אזמין את נתניהו לבית הלבן

הנסאטור הדמוקרטי טים קיין, מרץ 2015. AP
נתניהו וארדואן "מנהיגים חברות מפולגות, והם מקווים להפוך אותן לפחות מפולגות". קיין/AP

קיין, הנחשב לאחד המועמדים המובילים למינוי לתפקיד סגנה של הילרי קלינטון, אם תיבחר לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, המשיך וסיפר כי "שניהם היו מודאגים במיוחד בגלל הרטוריקה האנטי-מוסלמית של חלק מהמועמדים". זאת, ברמיזה ברורה מצדו לדונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל, שהציע לאסור כניסת מוסלמים למדינה וטען כי האסלאם כולו הוא אויב של אמריקה.

לדברי הסנאטור קיין, נתניהו וארדואן "מנהיגים חברות מפולגות, והם מקווים להפוך אותן לפחות מפולגות, אבל כדי שזה יקרה, צריכה להיות להם דוגמה למדינה שבה אנשים מדתות שונות יכולים לעבוד ביחד וללכת לבית הספר ביחד. אנחנו היינו הדוגמה הזו עבורם, והם מודאגים מאוד לראות את הנסיגה שלנו".

ביקורו של הסנאטור קיין בישראל הגיע כחודש לאחר שטראמפ ביקש להגיע לביקור במדינה, אולם בהמשך ביטל אותו לאחר שראש הממשלה נתניהו הסתייג מדבריו בנוגע לאיסור כניסת מוסלמים לארצות הברית. נתניהו אמר אז כי הוא לא מסכים עם האמירה של טראמפ, אך מתכוון להיפגש איתו בכל מקרה. טראמפ הודיע יממה לאחר מכן על ביטול הביקור, ובהמשך אמר כי הביקורת של נתניהו על דבריו "הייתה בלתי ראויה, אבל זה בסדר".

"נתניהו מקפיד לא להתערב בשום צורה בבחירות"

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה כי הדברים המיוחסים לראש הממשלה לא נאמרו, וכי הסנאטור קיין לא אכל ארוחת ערב עם נתניהו במהלך ביקורו בישראל, אלא נפגש איתו כחלק ממשלחת סנאטורים שביקרה בארץ. בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי "מאז תחילת הפריימריז, נתניהו מקפיד לא להתערב בשום צורה בבחירות בארצות הברית, כולל בפגישות שהוא עורך עם סנאטורים וחברי קונגרס משתי המפלגות".

(עדכון ראשון: 12:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully