וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון באיפא"ק: לאחר שאבחר, אזמין את נתניהו לבית הלבן

שרת החוץ לשעבר אמרה בפני הוועידה הפרו-ישראלית כי "כנשיאה, אתחייב שישראל תשמור את היתרון הצבאי שלה", ויצאה נגד טראמפ: "אנחנו חייבים מישהו יציב, ביטחונה של ישראל אינו נתון למו"מ". טראמפ, קרוז וקייסיק ינאמו הערב

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: אביב אירגז

המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי הילרי קלינטון נשאה היום (שני) דברים בוועידת המדיניות השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, שנפתחה אתמול בוושינגטון הבירה, בנוכחות כ-18 אלף משתתפים. קלינטון, שהתקבלה בתשואות אמרה: "הדבר הראשון שאעשה אם תבחר לנשיאה יהיה להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן". אמירה זו זיכתה אותה במחיאות כפיים סוערות באולם. היא הוסיפה: "כנשיאה, אתחייב שישראל תשמור את היתרון הצבאי שלה".

המועמדת הדמוקרטית התייחסה למאבק שמובילה ישראל נגד תנועת החרם BDS. "רבים פה בחזית להיאבק בתנועת ה-BDS. במיוחד בזמן שהאנטישמיות בעלייה ברחבי העולם, ובעיקר באירופה, עלינו לדחות כל מאמצים לערער את ישראל ואת העם היהודי. עלינו להילחם יחד נגד BDS. לכל הסטודנטים שפגשו זאת בקמפוס – תישארו חזקים, אל תתנו לאף אחד להשתיק אתכם, במיוחד במוסדות חינוך". קלינטון הבהירה: "לאנטישמיות אין מקום בשום חברה מתורבתת. לא באמריקה, לא באירופה, ולא בכל מקום".

עוד בוואלה! NEWS:
ביידן תוקף את מדיניות ישראל: הבנייה בהתנחלויות פוגעת בסיכוי לשלום
טראמפ לפני הנאום באיפא"ק: לא מכיר יהודי שלא רוצה הסכם עם הפלסטינים
טראמפ בסרטון חדש: הילרי קלינטון נובחת – ופוטין צוחק

הילארי קלינטון בכנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
"ארצות הברית לעולם לא יכולה להיות ניטרלית בכל הנוגע להגנה על ישראל". קלינטון, היום/AP

קלינטון התייחסה ל"קשר הרגשי העמוק" שיש לה עם ישראל, וטענה: "אנחנו מבינים את האיומים שעומדים בפני ישראל. לא ניתן לקחת כמובן מאליו את עוצמת הברית בינינו". היא הוסיפה: "אם אהיה ברת מזל מספיק כדי להיבחר לנשיאות, אני מבהירה: יש לנו מחויבות בלתי מתפשרת לביטחונה של ישראל. אויביה של ישראל לא יצליחו לתקוע טריז בינינו".

בדבריה, יצאה בחריפות נגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שלדבריה מציג, "תפיסה אחרת של מנהיגות". היא קלינטון הסבירה: "למען ביטחונה של ישראל ושל העולם, אנחנו חייבים שארצות הברית תישאר מנהיגה עולמית מכובדת, שמסוגלת להתמוד עם מאמצים לתקוף או לבודד את ישראל. האלטרנטיבה אינה עולה על הדעת".

"אנחנו חייבים מישהו יציב", הוסיפה. "לא נשיא ש'ניטרלי' ביום שני, 'פרו-ישראלי' ביום שלישי, ומי יודע מה ביום רביעי, כי הכל נתון למו"מ", בעקיצה לדבריו של טראמפ מהשבועות האחרונים. "חברים יקרים, ביטחונה של ישראל אינו נתון למשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הילארי קלינטון בכנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
"כולנו חייבים לגנות מעשים שמונעים שלום". 18 אלף המשתתפים צופים בנאום קלינטון/AP
"אם הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה כולו כארגון טרור, על חברינו באירופה ובקהילה הבינלאומית לעשות זאת גם כן - ולעשות זאת עכשיו"

"אני עדיין משוכנעת כי תהליך שלום הוא הדרך היחידה להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיפה בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, "קשה לדמיין התקדמות, וישראלים רבים מטילים ספק בכך שיש פרטנר, אולם חוסר פעולה לא יכול להיות אפשרות". כמו כן, קראה: "מנהיגים פלסטינים חייבים להפסיק להסית לאלימות, לברך שהידים ולשלם פרסים למשפחותיהם".

"כולנו חייבים לגנות מעשים שמונעים שלום", הוסיפה, וציינה את "ההסתה בבתי הספר הפלסטינים". בביקורת יחידה במהלך הנאום על המדיניות הישראלית, טענה מבלי לפרט או להדגיש: "כולם חייבים למנוע צעדים שליליים, כולל כל מה שנוגע להתנחלויות". כמו כן, קלינטון הבהירה: "כנשיאה, אתנגד לכל ניסיון על ידי גורמים חיצוניים לכפות פתרון, כולל מועצת הביטחון של האו"ם".

בנוסף לכך, התייחסה קלינטון להסכם הגרעין עם איראן, והבהירה: "ארצות הברית חייבת להמשיך לאכוף את הסנקציות הקיימות, ולהכניס לפועל סנקציות חדשות אם צריך, בנוגע לפעילות משמרות המהפכה, לתמיכה בטרור ולהפרות זכויות אדם. עלינו לפעול יחד עם ישראל ועם גורמים נוספים על מנת לקטוע את העברת הכסף מאיראן לחזיבאללה". היא הוסיפה: "אם הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה כולו כארגון טרור, על חברינו באירופה ובקהילה הבינלאומית לעשות זאת גם כן - ולעשות זאת עכשיו".

הלילה: טראמפ ינאם ברקע השתלחויותיו בקלינטון

מלבד קלינטון, המועמד הרפובליקני המוביל דונלד טראמפ, כמו גם טד קרוז וג'ון קייסיק, יישאו דברים הערב. המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס, סנאטור יהודי ממדינת ורמונט, יהיה המועמד היחיד לנשיאות ארצות הברית שלא יגיע לוועידת איפא"ק.

בשבועות האחרונים התגברו ההשתלחות ההדדית של המועמדים המובילים אחד בשני. בנאום הניצחון שלה ב"מיני סופר טיוזדיי", תקפה קלינטון את טראמפ ואמרה: "כשמתמודד אומר שאסור למוסלמים להיכנס לארצות הברית זה לא הופך אותו לחזק, אלא לטועה. הנשיא הבא צריך לאחד את המדינה שלנו, צריך לשבור קירות, לא לבנות אותם". היא התייחסה לסיסמת הקמפיין של טראמפ, "להשיב את אמריקה לגדולתה", ואמרה: "אי-אפשר לאבד את מה שעשה את אמריקה לגדולה מלכתחילה. כולנו צריכים להגן יחד על הזכויות שלנו, זכויות אזרח, נשים, להט"ב, ובעלי מוגבלויות".

בבחירות המקדימות ביום שלישי האחרון, שנערכו במקביל בחמש מדינות, קלינטון הגדילה את פער הצירים הגדול ממילא על סנדרס. שרת החוץ לשעבר הבטיחה לעצמה יתרון משמעותי וכמעט בלתי-ניתן לסגירה על הסנאטור מוורמונט, שהצליח להכניס אותה ללחץ עם זכייתו המפתיעה במישיגן בשבוע שעבר. מתוך 2,383 צירים הנדרשים על מנת להבטיח את המועמדות, לקלינטון יש כעת 1,561, בהם 467 צירי על. סנדרס זכה לתמיכת 800 צירים בלבד, בהם 26 צירי על.

יצחק הרצוג, פברואר 2016. ראובן קסטרו
"הקהילה הבינלאומית אף פעם לא לוקחת באופן רציני את האינטרסים הביטחוניים של ישראל". הרצוג/ראובן קסטרו

לפני נאומה של קלינטון, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נשא דברים במסגרת ריאיון עם דייוויד הורוביץ, עורך העיתון הישראלי בשפה האנגלית "טיימס אוף ישראל". בפתח דבריו, הוא הודה לנוכחים וסיפר על הקשרים של בני משפחתו עם שדולת איפא"ק, כולל דודו אבא אבן שהיה ממייסדי הארגון, ואביו הנשיא לשעבר חיים הרצוג, שנאומו האחרון היה בפני ועידת איפא"ק. "זה ארגון מדהים, ואני חושב שהוא אחד מאבני הפינה של היחסים בין ישראל לארצות הברית", קרא.

"הקהילה הבינלאומית אף פעם לא לוקחת באופן רציני את האינטרסים הביטחוניים של ישראל", טען, בהתייחסות לתכנית השלום שהציג לאחרונה. לדבריו, "אין זה מציאותי לחשוב שיהיה שלום מיידי בין ישראל לפלסטינים. עלינו לעבוד למען שלום. בשלב זה, כשאנחנו במסגרת גל טרור כואב, עלינו לפעול להיפרד מהפלסטינים, להשלים את גדר ההפרדה סביב ההתנחלויות והכפרים בירושלים, להעצים את הפלסטינים מאחורי הגדר ולכנס ועידה בינלאומית, בשיתוף עם כל הגופים המתונים, נגד הטרור, נגד איראן ונגד דאעש".

הרצוג קרא "להילחם בטרור ללא רחמים", אולם הבהיר: "עלינו לפעול גם באמצעים דיפלומטיים ומדיניים להרגיע את המצב, עם המטרה הסופית של הגעה לפתרון שתי המדינות". הוא הוסיף כי "איראן בחזית קידום הטרור", וקרא "לאמץ את הקואליציה החדשה של מדינות מתונות באזור שמדברות עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully