וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לפני הנאום באיפא"ק: לא מכיר יהודי שלא רוצה הסכם עם הפלסטינים

20.3.2016 / 18:00

המועמד המוביל לייצוג הרפובליקנית חשף מעט מתוכן נאומו מול השדולה הפרו-ישראלית, שאותו יישא מחר. לדבריו, אם ייבחר לנשיאות יתן הזדמנות "להסכם טוב - לא כמו זה של אובמה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ בנאום ניצחון לאחר ה"מיני סופר טיוזדיי", בשבוע שעבר)

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף היום (ראשון) מעט מתוכן נאומו בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק שייערך מחר. בריאיון לרשת ABC אמר כי הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים הוא אינטרס של ישראל, והוסיף: "אני לא מכיר יהודי אחד שלא רוצה הסכם".

"זה אחד ההסכמים הקשים להגיע אליהם בעולם, אחרי כל כך הרבה עשורים של שנאה בין שני הצדדים", ציין. "אין יהודי שלא רוצה הסכם. הסכם טוב, לא הסכם כמו של אובמה".

טראמפ נשאל אם גם בנאומו מחר דבריו ישדרו עמדה ניטרלית בין ישראל לפלסטינים, זכר לכמה התבטאויות שלו מהחודשים האחרונים, שבהן אמר כי בכדי להשיג הסכם שלום ינסה לשמש מתווך נטול-פניות בין הצדדים. "אין אדם יותר פרו ישראלי ממני, ותשמעו בנאום את מה שיש לי לומר", הדגיש.

"מיני סופר טיוזדיי": ניצחונות גדולים לקלינטון ולטראמפ, רוביו פרש מהמרוץ. רויטרס
"אחד ההסכמים הקשים להגיע אליהם". טראמפ/רויטרס

טראמפ התבקש להגדיר "מהו הסכם טוב", אך סירב לענות על השאלה ואמר כי התשובות יתקבלו במהלך הנאום בכינוס. "אגדיר את זה מחר" הדגיש. "כולם רוצים לראות הסכם אמיתי, כזה שיחזיק, לא משהו שיישבר. ואם אני אבחר, אני אתן לזה הזדמנות".

מלבד טראמפ, צפויים גם שני המועמדים הרפובליקנים הנותרים, טד קרוז וג'ון קייסיק, לנאום בפני הוועידה. מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון, תישא גם היא דברים מחר. הנציג הבכיר מטעם הממשל האמריקני שידבר מול הקהל הרב יהיה סגן הנשיא ג'ו ביידן, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא נאום מצולם שישודר באמצעות לווין.

טד קרוז, טקסס, ארה"ב. 15 במרץ 2016. רויטרס
"אני לא ניטרלי בנוגע לישראל". קרוז/רויטרס

בעימות הרפובליקני האחרון שנערך לפני כשבוע וחצי חזר טראמפ על תמיכתו החזקה בישראל. "הייתי במצעד התמיכה בישראל בניו יורק ויש לי אהבה ענקית לישראל", אמר. "יש לי בת ונכדים יהודיים מאוד. אני חושב שבכל מו"מ לשלום, שבו כולם רוצים, חשוב שהצד השני יחשוב שאני ניטרלי יחסית כדי שאולי נוכל להשיג הסכם". לדבריו, "הגנה על ישראל נמצאת בעדיפות הראשונה, אך גם לקיום מו"מ קשה צריך לתת הזדמנות. יש לי הרבה חברים ישראלים. הם אנשים קשוחים. כל אחד מהם רוצה לראות שלום בישראל, וחלק מאמינים שזה אפשרי".

דבריו של טראמפ על עמדתו הניטרלית כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני גררו ביקורת רבה מצד המועמדים האחרים לראשות המפלגה הרפובלקינית. ביום שלישי האחרון, במהלך ה"מיני סופר טיוזדי", אמר המועמד טד: "אני לא ניטרלי בנוגע לישראל והפלסטינים, אעמוד לצד ישראל מבלי להתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully