וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן תוקף את מדיניות ישראל: הבנייה בהתנחלויות פוגעת בסיכוי לשלום

סגן נשיא ארה"ב אמר בכינוס השנתי של איפא"ק כי הענקת מעמד חוקי למאחזים והשתלטות על קרקעות שוחק את הסיכוי להגיע לפתרון שתי מדינות. על הסיוע הביטחוני אמר: "ללא ספק, זו תהיה חבילת הסיוע הביטחוני הנדיבה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של איפא"ק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קרא הלילה (שני) לממשלת ישראל להפגין את מחויבותה לפתרון שתי המדינות ואמר כי הרחבת ההתנחלויות פוגעות בסיכויים להגיע להסכם בין הצדדים. במהלך הכינוס השנתי של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון תקף ביידן את מדיניות ישראל ואמר כי "התהליך המתמיד והשיטתי של ממשלת ישראל להרחבת ההתנחלויות, הענקת מעמד חוקי למאחזים והשתלטות על קרקעות שוחק את הסיכוי להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

ביידן הוסיף כי אין הסכמה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ההתנחלויות וכי נראה שהדברים נעים לקראת פתרון של מדינה אחת, פתרון שאותו כינה "מסוכן". "אין רצון פוליטי ברגע זה בקרב הישראלים או הפלסטינים להתקדם במשא ומתן רציני. וזה מאוד מאכזב", אמר ביידן. "הדגשנו כבר בפני שני הצדדים את הצורך לנקוט צעדים משמעותיים כדי להוכיח את מחויבותם לפתרון שתי המדינות".

לקריאה נוספת:
ביידן הפציר בנתניהו: חתום על הסכם הסיוע הביטחוני שהציע אובמה
ביידן לריבלין: "הטרור לא ייפסק רק בכוח הזרוע"
גורם אמריקני בכיר: "אובמה מתכוון להניע מחדש את תהליך השלום"

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
המאבק בדאעש יכול לעזור להפשרת היחסים בין ישראל לשכנותיה. ביידן, הלילה/AP

ביידן זכה לתשואות על כך שמתח ביקורת על מה שכינה "הפעולות הפלסטיניות באו"ם, שנועדו לערער את ישראל". הוא הוסיף כי השינויים במזרח התיכון, לרבות המאבק המאוחד נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), יכולים לעזור להפשרת היחסים בין ישראל לשכנותיה.

בהמשך התייחס ביידן לסיוע הביטחוני שארצות הברית צפויה להעניק לישראל. "ללא ספק, זו תהיה חבילת הסיוע הביטחוני הנדיבה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", אמר. לדבריו, הסיוע שיינתן לישראל צפוי להיות בגובה של מיליארדי דולרים מדי שנה.

על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות הוא אמר כי ההסכם יהפוך את האזור לבטוח יותר. "איראן הרבה יותר רחוקה היום מלהשיג נשק גרעיני מכפי שהייתה לפני שנה", אמר. לדבריו, ארצות הברית עוקבת ו"אם איראן תפר את ההסכם, ארצות הברית תפעל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
"חבילת הסיוע הנדיבה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית". ביידן, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully