וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הפציר בנתניהו: חתום על הסכם הסיוע הביטחוני שהציע אובמה

9.3.2016 / 21:13

בפגישה עם ראש הממשלה, קרא לו סגן נשיא ארה"ב לקבל את הצעת הממשל הנוכחי, מאחר שלדבריו המציאות התקציבית לא תשתפר גם לאחר חילופי השלטון ב-2017. השניים דנו גם במצב בסוריה ובחידוש היחסים עם טורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בירושלים כי עדיף לישראל לקבל את חבילת הסיוע הביטחונית שמוצעת לה על ידי ממשלו של ברק אובמה, ולא להמתין עד לשנת 2017, אז ייכנס נשיא חדש - או נשיאה- לבית הלבן.

בשיחתם של השניים בירושלים הדגיש ביידן כי החבילה
הנרחבת שמציע הממשל לא צפויה להשתפר תחת הממשל הבא, שכן המציאות התקציבית בארצות הברית עומדת להישאר דומה. סגן הנשיא הוסיף כי גם אם נתניהו לא סבור שהחבילה מושלמת, הממשל האמריקני וגורמי הביטחון הבכירים ביותר מאמינים שהיא עונה היטב על צרכי הביטחון של ישראל.

גורם ישראלי תיאר את פגישתם של ביידן ונתניהו היום כ"חמה ולבבית", והוסיף כי לצד חבילת הסיוע הביטחונית, השניים דנו גם בהתפתחויות האחרונות בסוריה, במגעים לפיוס בין ישראל לטורקיה, באפשרות להתקדמות מדינית מול הפלסטינים ובנושא הגז הטבעי של ישראל ויכולתו לקדם את מעמדה המדיני באזור.

לקריאה נוספת:
שרה נתניהו נפגשה עם רעיית ביידן: "לבנו יוצא למשפחת הנרצח בפיגוע"
ביידן לריבלין: "הטרור לא ייפסק רק בכוח הזרוע"
גורם אמריקני בכיר: "אובמה מתכוון להניע מחדש את תהליך השלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וביידן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במהלך פגישתם הבוקר, התייחס נתניהו לסדרת הפיגועים שהתרחשו אתמול בירושלים, בפתח תקווה וביפו. "ה-24 השעות האחרונות היו קשות בישראל", אמר ראש הממשלה, והביע את תנחומיו למשפחת הנרצח בפיגוע ביפו, אזרח אמריקני. בתוך כך, נתניהו פנה לביידן ואמר: "אני מעריך את גינוייך האמתיים נגד הטרור. כלום לא מצדיק את הטרור. לצערי, אבו מאזן לא מגנה את ההתקפות האלה והפתח משבח את המתקפה שבה נרצח אזרח אמריקני. הדבר הוא שגוי".

ביידן השיב כי ארצו מגנה את מעשי הטרור ואינה רואה אותם כדבר מקובל. "זה לא יכול להתקבל כדרך נאותה בקרב מדינות מודרניות. זה לא מקובל במאה ה-21", אמר ביידן. הוא הוסיף: "לא ניתן להצדיק זאת וארצות הברית עומדת מאחורי הזכות של ישראל להגן על עצמה, כפי שאנו מגנים על עצמנו. לכן אנו משתפים פעולה עם ישראל יותר מבעבר. אנו רוצים להבטיח כי לישראל יהיה נשק עוצמתי. זה לא אומר כי אנו תמיד מסכימים, אך ארצות הברית עומדת מאחורי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully