וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נפגש עם נתניהו: "נבטיח שלישראל יהיה נשק עוצמתי"

9.3.2016 / 12:00

ראש הממשלה נועד עם סגן נשיא ארה"ב במשרדו בבירה בצל גל הפיגועים ביממה האחרונה ועל רקע השיחות בין הצדדים על היקף הסיוע הביטחוני. הוא גילה כי בעת הפיגוע אשתו ונכדיו שהו בחוף הים ביפו ובמשך כמה דקות לא ידע היכן הם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במשרד ראש הממשלה בירושלים. השניים מקיימים בשעה זו מסיבת עיתונאים משותפת בפתח הפגישה.

"ה-24 השעות האחרונות היו קשות בישראל", פתח נתניהו את דבריו. "11 בני אדם נפגעו במתקפה ואזרח אמריקני נרצח". נתניהו הביע את תנחומיו למשפחת הנרצח, ופנה לביידן: "אני מעריך את גינוייך האמתיים נגד הטרור. כלום לא מצדיק את הטרור. לצערי, אבו מאזן לא מגנה את ההתקפות האלה והפתח משבח את המתקפה שבה נרצח אזרח אמריקני. הדבר הוא שגוי".

ביידן אמר בתורו כי "ארצות הברית מגנה את מעשי הטרור. זה לא יכול להיות דבר מקובל ולא יכול להתקבל כדרך נאותה בקרב מדינות מודרניות. זה לא מקובל במאה ה-21. לא ניתן להצדיק זאת וארצות הברית עומדת מאחורי הזכות של ישראל להגן על עצמה, כפי שאנו מגנים על עצמנו. לכן אנו משתפים פעולה עם ישראל יותר מבעבר. אנו רוצים להבטיח כי לישראל יהיה נשק עוצמתי. זה לא אומר כי אנו תמיד מסכימים, אך ארצות הברית עומדת מאחורי ישראל".

עוד על ביקור ביידן בישראל:
קבלת פנים קטלנית: סגן נשיא ארה"ב נחשף לחוסר האונים של ישראל
סגן נשיא ארה"ב שהה בסמוך לזירת הפיגוע ביפו, תגבורת נשלחה לאזור
בצל המתיחות, ביידן יפציר בנתניהו "לרדת מהעץ" ולהתפשר בנושא הסיוע

אמש השתתף ביידן באירוע במרכז פרס לשלום ביפו, מאות מטרים בלבד מהמקום שבו אירע פיגוע שבו נרצח תייר אמריקני ונפצעו תשעה. ביידן עצמו נותר בטוח והאבטחה סביבו תוגברה. באירוע הספיק ביידן להתייחס לאפשרות של תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים. "אני מקווה שתהיה התקדמות. לישראל יש מקום בלבי", אמר ביידן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ארצות הברית עומדת מאחורי הזכות של ישראל להגן על עצמה". נתניהו לצד ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביידן דיבר על הימצאותו ביפו בזמן הפיגוע וגילה: "אשתי ונכדיי היו באזור הים ולא ידעתי בדיוק איפה הם. זה מראה כי הדבר יכול לקרות בכל מקום ובכל זמן". הוא גינה את הטרור ואמר כי "הדרך היחידה להבטיח את עתידה של מדינה יהודית דמוקרטית היא פתרון שתי המדינות. גם אם קשה לראות את האופק אנו נמשיך לפעול וזאת למען הישראלים והפלסטינים. פעולות הטרור צריכות להפסיק".

הוא התייחס להסכם עם איראן ואמר: "פני האויב השתנו, אך הם גם מהווים הזדמנויות ולכן התחמשות גרעינית היא דבר לא מקובל. אם איראן תפר את ההסכם אנו נפעל. ביחד אנו מחפשים דרכים להתמודד עם המציאות החדשה באזור. לפני ארבע שנים אם היינו מדברים עם מדינות ערב על שלום עם ישראל לא היה סיכוי. אני חושב שישנן אפשרויות. לא באתי עם תכנית ברורה".

ביידן דיבר גם על המאבק בדאעש. "אנו נביס את דאעש, ביחד. הם לא ישרדו, אני מבטיח לכם. זה ייקח זמן אבל הם לא ישרדו. הם איבדו שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. הגעתי לאזור כדי לדון בעניינים ביטחוניים אזוריים, וזה נוגע להבסת דאעש". הוא הוסיף כי הגיע לישראל גם כדי לדבר על ההזדמנויות, בעיקר בתחום האנרגיה. "לאנרגיה יכולה להיות השפעה אדירה על הקשרים של ישראל עם מדינות האזור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המבקר בישראל נועד עם ראש הממשלה נתניהו. רויטרס
"הדרך היחידה להבטיח את עתידה של מדינה יהודית דמוקרטית היא פתרון שתי המדינות". ביידן/רויטרס

סגן הנשיא נועד עם הנשיא לשעבר שמעון פרס, והפגישה בין השניים נמשכה למרות הפיגוע, שבמהלכה קיבלו השניים עדכונים וסגן הנשיא אף התעניין בשלום הנפגעים. פרס אמר כי לשני הצדדים ברור כי אין פשרות במלחמה בטרור, הן בישראל והן בארצות הברית. בהתייחסו לפיגוע אמר ביידן: "טרור נגד נשים, ילדים וחפים מפשע הוא בלתי-נסבל". הוא שב והדגיש את מחויבותה הבלתי-מתפשרת של ארצות הברית לביטחון אזרחי ישראל.

ביידן נחת בישראל אתמול לביקור רשמי של יומיים, כחלק מביקור באורך חמישה ימים במזרח התיכון, שיכלול עצירות גם באיחוד האמירויות, בירדן וברשות הפלסטינית. זה ככל הנראה יהיה הביקור האחרון מסוגו של בכיר בממשל הנשיא ברק אובמה בארץ, וייתכן שגם הביקור האחרון של ביידן עצמו בירושלים, לאחר קריירה פוליטית בת עשרות שנים, שבמהלכה נחשב לאחד מידידיה הגדולים של ישראל במערכת הפוליטית האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully