וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על בדיקת השחיתות: "מי שעומד מאחוריה - יקבל בעיטה פוליטית"

31.3.2016 / 16:20

יו"ר המחנה הציוני התייחס לבדיקה המשטרתית שנפתחה בעניינו בכנס של מפלגת העבודה במכון למחקרי ביטחון לאומי. "אני לא פראייר ואני יודע לבעוט כשצריך", אמר. "דברים כאלה צצים כשקואליציה מרגישה שהיא מתפרקת". פרקליט המדינה פסל עצמו מדיון בפרשה בשל ניגוד עניינים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה המחנה הציוני, התייחס היום (חמישי) לבדיקת המשטרה שנפתחה בעניינו, לאחר ששמו נקשר בשחיתות. "אני לא פראייר ואני יודע לבעוט כשצריך", אמר, ולאחר מכן התייחס למי שהפיץ את השמועות: "מי שעשה זאת יקבל בעיטה פוליטית". דבריו נאמרו בכנס של מפלגת העבודה שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS בתל אביב.

הרצוג התייחס גם לתחושותיו בנוגע להתפתחויות האחרונות. "אני לא מתרגש, אז לא צריך להתרגש. דברים כאלה צצים כשקואליציה מרגישה שהיא מתפרקת, כשמדברים על בחירות פנימיות או בחירות מקדימות".

בתוך כך, פרקליט המדינה שי ניצן פסל את עצמו מדיון בפרשה. לדברי ניצן, הוא מנוע מעיסוק בנושא בשל היכרות עם אחד המעורבים בפרשה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"האליטה האשכנזית נגד דרעי הבולדוזר": קמפיין "הוא זכאי" 2 יצא לדרך
דרעי והרצוג ייהפכו לחשודים? טבילת האש של מנדלבליט
במפלגת העבודה עומדים לצדו של הרצוג; יחימוביץ' מסרבת להגיב

ח"כ יצחק הרצוג בכנס מפלגת העבודה. ניב אהרונסון
"אני לא מתרגש, אז לא צריך להתרגש". הרצוג/ניב אהרונסון

אתמול הותר לפרסום כי שמו של הרצוג נקשר בשחיתות. המשטרה בודקת אם הרצוג קיבל תרומות לא כשרות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, עת שהתמודד מול ח"כ שלי יחימוביץ' על התפקיד. ככל הנראה, העמותה התורמת הסתייעה בהרצוג כאשר שימש שר הרווחה בממשלתו של בנימין נתניהו בשנת 2007. במשטרה אישרו כי נפתחה בדיקה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניינו של הרצוג, אך הבהירו כי מנדלבליט לא הורה לפתוח בחקירה נגדו.

הרצוג התייחס לבדיקה גם אתמול, ואמר כי הוא מברך על המהלך. "מדובר בהכפשות פוליטיות שהליכוד ופעילים מתוסכלים ניסו להפיץ טרם הבחירות והוכחשו כבר אז", אמר. "אני בטוח שהבדיקה תפריך את הטענות ההזויות הללו אחת ולתמיד. אשתף פעולה באופן מלא עם כל שאתבקש על מנת שהנושא יתברר בהקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"פעל נכון כשהודיע על שיתוף פעולה מלא"/נועם מושקוביץ

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה הבוקר לבדיקת המשטרה ואמרה: "אני לא מכירה את המקרה, מדובר בבדיקה מקדמית ואני סומכת, כמו תמיד, על מערכת המשפט". לבני, שאמרה את הדברים בכנס השנתי של לשכת המודדים בתל אביב, סיפרה כי היא שוחחה אתמול עם מי שהיה שותפה להנהגת המפלגה טרם הבחירות, והוסיפה: "הוא פעל נכון כשהודיע מיד על שיתוף פעולה מלא. מקווה שהבדיקה תסתיים במהרה והעניין יהיה מאחורינו".

חבר סיעתו של הרצוג ח"כ מיקי רוזנטל התייחס אף הוא לפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS וסיפר כי הרצוג לא ידע דבר על הבדיקה עד שמנדלבליט פנה אליו אתמול, זמן קצר לפני שהנושא התפרסם. "הוא משדר ביטחון רב בחפותו. הוא חושב שמדובר בעלילה פוליטית", אמר על הרצוג. "אני לא הייתי רוצה שיסלקו אדם מהפוליטיקה בהמצאת עלילות לא נכונות". הוא הדגיש כי העמדה שלו בעניין בדיקת המשטרה זהה במקרה של אריה דרעי ושל הרצוג, וכי עליהם להתפטר אם יוגש כתב אישום נגדם.

ח"כ אראל מרגלית אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אינו מכיר את פרטי הפרשה, וכי למרות הביקורת שיש לו על התנהלותו של הרצוג בראשות המפלגה, הוא יכול להעיד על יושרו. "אני מכיר אותו ואני יודע שהוא מתנהל באופן ישר", אמר ח"כ מרגלית. "דווקא משום שיש ויכוחים פוליטיים צריך לזכור לשים אותם בצד ולא לחרוץ את דינם לפני שיודעים מה העניין".

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
נבדק אם קיבל תרומות לא כשרות כשהתחרו ראשות הסיעה. הרצוג ויחימוביץ', בשנת 2013/יואב דודקביץ'

כבר אתמול נעמדו חברי מפלגתו של יו"ר האופוזיציה לצדו. "אני לא מאמין בחשד נגד הרצוג", צייץ בחשבון הטוויטר שלו ח"כ עמר בר לב. "‏הבעיה עם פוליטיקאים שמרוב חישובים ויועצים הם שוכחים מה הם חושבים ולמה הם מאמינים. זו כמובן לא ערובה לאמת".

חרף התמיכה של חלק מחבריה למפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ, שמולה התמודד הרצוג באותן בחירות מקדימות, סירבה להתייחס לנושא. מלשכתה נמסר כי היא אינה מכירה את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully