וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים לפני הפיגוע באיסטנבול: הישראלים תועדו במסעדה סמוכה

20.3.2016 / 20:20

כלי תקשורת בטורקיה פרסמו את התיעוד מהסעודה של קבוצת התיירים שנפגעה בפיגוע בעיר. אבי דמרי, בעלה של שמחה שנהרגה בפיגוע בטורקיה, נחת ואושפז במצב בינוני בבית החולים סורוקה

צילום מסך

שמחה דמרי, שנרצחה בפיגוע באיסטנבול, הותירה אחרי שלושה בנים, בת ונכדים. בעלה, אבי, שנפצע באורח בינוני-קשה בפיגוע, נחת היום (ראשון) בישראל והוא הועבר לאשפוז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במסגרת הטיול, סיפר לאחיו כי הוא מתכנן לאשתו מסיבת יום הולדת 60 גדולה בעוד שבועיים. שוקי, אחיו של אבי, סיפר: "הוא אמר לאחותי - 'אני מארגן מסיבת יום הולדת ענקית לשמחה בחודש הבא, ואל תספרי לה כלום כי אני עושה משהו ענק'". בסרטון שפורסם היום בכלי התקשורת בטורקיה, נראית הקבוצה הישראלית במסעדה שבה אכלו לפני הפיגוע הקטלני.

לדברי סגן מנהל בית החולים, ד"ר יוחנן פייזר, אמר כי בשלב זה הצוות הרפואי עדיין לא יכול להכריע אם אבי ישתתף בהלוויית אשתו. לדבריו, ההחלטה תתקבל מחר בבוקר. "הוא הגיע לכאן במצב יציב עם פגיעות במספר מערכות – בשלד, בבטן ובבית החזה. הפציעות חודרות גם לחלל הבטן ולכבד וגם לבית החזה. הן גרמו לקרעים בכבד מצד אחד ולדמם בבית החזה מצד שני", אמר. "הוא בהכרה מלאה, מגיב, שומע ומתקשר עם סביבתו. הוא התקבל לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי ואנחנו נמשיך עם הטיפול שם תוך השגחה מתמדת והקפדה יתרה איך אנחנו משפרים את מצבו".

בזמן הפיגוע אברהם יצא לצלם משהו כדי לשלוח למשפחתו ואז אירע הפיצוץ. "יהיה לאבי מאוד קשה לחיות בלעדיה", העיד שוקי. לדבריו, היא היוותה מרכז חייו. "אני לא יודע אם אבי כבר יודע, אבל איך אמר מישהו אתמול בלילה - 'אבי לא טיפש, אם היא לא התקשרה אליו אז הוא יודע'".

התופת בטורקיה - כל הכותרות
אחרי הפיגוע: ישראלים ממשיכים לטוס לטורקיה, אזהרת המסע הוחמרה
בדיקת ה-DNA הוכיחה: דאעש ביצע את פיגוע התופת בלב איסטנבול
נרות, פרחים ודגלים בלב העיר: איסטנבול מתאבלת בבוקר שאחרי הפיגוע
בין הכורדים לדאעש: הטרור מתפשט לעריה הגדולות של טורקיה
חגג יום הולדת 40, טיילה לכבוד הפנסיה: אלו 3 ההרוגים מהפיגוע בטורקיה

שמחה דמרי, הרוגה בפיגוע באיסטנבול, טורקיה.. באדיבות המשפחה
שמחה ואבי דמרי/באדיבות המשפחה

הוא סיפר כי אבי שוחח עמו ביום חמישי. "יותר מדי טוב, חם ונעים בטורקיה. ממש כיף", חלק אבי עם אחיו. "שמחה מאוד אהבה את טורקיה", העיד. כשאבי ינחת עוד מספר שעות בישראל הוא יתאשפז בבית החולים סורוקה. בני משפחתו מתכוונים לערוך את הלוויה לשמחה מחר בשעה 12:30.

מלבד אבי, על מטוס חיל האוויר שנחת אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון היו גם גופות הרוגי הפיגוע ובני זוגם. לפני צאתם מנמל התעופה בטורקיה קיימו אנשי הרבנות הצבאית וחיילי פיקוד העורף טקס קצר לזכר ההרוגים ובמהלכו קראו פרקי תהילים וקדיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. AP
זירת הפיגוע באיסטנבול/AP

ראש המשלחת, מפקד חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אלוף משנה יאיר ברקת: "אנו עומדים כאן על אדמת טורקיה, כמעט 24 שעות אחרי שאירע כאן פיגוע הטרור הנורא. הגענו לכאן עם כוחות חיל האוויר, חיל הרפואה, פיקוד העורף והרבנות הצבאית כדי לבצע את משימתנו - להשיב את הנפגעים הביתה. מכאן, מבקש לשלוח את תנחומינו למשפחות ההרוגים ונאחל החלמה מהירה לפצועים".

גיא סלע, חבר משפחת דמרי שהיה בשדה התעופה הטורקי, סיפר כי הקהילה היהודית בטורקיה סייעה להם רבות. "מדובר בקהילה מיוחדת. טיילתי בעולם, הייתי בהמון ריכוזים של קהילות יהודיות, מה שפגשתי פה לא דומה לשום דבר אחר בעולם", הסביר.

(עדכון: 17:27)

ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול בבטן מטוס חיל האוויר, שדה התעופה באיסטנבול. 20 במרץ 2016. אבי אשכנזי
קרדיט
צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
הגופות מועלות למטוס/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי קרדיט צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully