וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: ישראלים ממשיכים לטוס לטורקיה, אזהרת המסע הוחמרה

המטה ללוחמה בטרור פרסם עדכון לאזהרת המסע למדינה, ובה נכתב שמומלץ להימנע מביקור בה. בינתיים, הטיסות ממשיכות לצאת כרגיל ובענף התעופה לא מדווחים על ביטולים. "עד שלא יקרה אירוע באזור הנופש, לא צפויים ביטולי חופשות לקראת פסח"

עריכה: ניר חן

יממה אחרי הפיגוע באיסטנבול, שבו נרצחו ארבעה בני אדם ובהם שלושה ישראלים, המטה ללוחמה בטרור החמיר היום (ראשון) את אזהרת המסע לטורקיה. בטרם הפיגוע הייתה אזהרת מסע בדרגת "איום פוטנציאלי מתמשך" – הדרגה הנמוכה ביותר של אזהרת מסע – זאת למרות שורת מתקפות טרור קטלניות בטורקיה בתקופה האחרונה. היום, לאחר הערכת מצב ובהתאם להתחייבות ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, הוחלט להעלות את האזהרה ברמה אחת לדרגת "איום קונקרטי בסיסי".

"בהמשך להערכת מצב, עקב החמרה בהיקף הפיגועים בטורקיה במוקדי תיירות ובאזורים הומי אדם, כשבמוקד הפיגוע במרכז איסטנבול, שבו נרצחו ונפגעו אזרחים ישראלים, ומחשש לפיגועים נוספים – מחמיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע הקיימת למדינה וממליץ להימנע מביקור בטורקיה", נכתב בהודעת המטה ללוחמה בטרור.

הפיגוע באיסטנבול - סיקור מיוחד:
בדיקת ה-DNA הוכיחה: דאעש ביצע את פיגוע התופת בלב איסטנבול
"הטרור מכה בנו בכל מקום": גופות ההרוגים בדרכן לישראל\
נרות, פרחים ודגלים בלב העיר: איסטנבול מתאבלת בבוקר שאחרי הפיגוע

פיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. רויטרס
חשש לפיגועים נוספים. זירת הפיגוע באיסטנבול, אתמול/רויטרס

בינתיים טיסות מישראל לטורקיה ממשיכות לצאת כרגיל. על פי גורמים בענף התעופה, גם לא נרשמו ביטולים בטיסות למדינה. "אין לנו יותר מדי ביטולים כי לא היו לנו הרבה טיסות לאיסטנבול, וגם באנטליה מדובר במספרים זניחים", הסביר ראש אגף השיווק בחברת "קשרי תעופה", דודי גוטמן. "צריך לזכור שהשבוע מתקיים חג מוסלמי בטורקיה ולכן יש יציאה גדולה יחסית של ערבים ישראלים למדינה".

גוטמן הסביר כי האזורים הפופולריים בטורקיה מרוחקים מאזור הפיגוע. "אנטליה היא היעד המרכזי של ישראלים במדינה, ולכן עד שלא יקרה חס וחלילה אירוע באזור הנופש הזה, לא צפוי גל ביטולי חופשות של ישראלים לקראת פסח", טען. לדברי גוטמן, בשבועות הקרובים מספר הטיסות לטורקיה אף צפוי לגדול לקראת החג, ובימים שלפני ליל הסדר צפויות 20 טיסות בשבוע למדינה. "מרבית הישראלים מבלים את חופשתם בטורקיה בתוך הקלאבים והמלונות ופחות מסתובבים, זאת בניגוד לאופי החופשה באיסטנבול, שבו הטיולים בשווקים הם חלק עיקרי בחופשה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול בבטן מטוס חיל האוויר, שדה התעופה באיסטנבול. 20 במרץ 2016. אבי אשכנזי
קרדיט
צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
גופות ההרוגים בפיגוע המריאו לישראל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי קרדיט צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה שוב לפיגוע, וביקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בטורקיה ולאחל החלמה לפצועים. "הטרור זורע מוות והרס ברחבי העולם", אמר ראש הממשלה. "ישראל עומדת בחזית המאבק נגד הטרור העולמי. המאבק הזה הוא קודם כל צבאי, אבל לא פחות מכך הוא מוסרי. נקודת המפתח למאבק המוסרי בטרור היא להבהיר שהטרור, רצח חפים מפשע, אין לו שום הצדקה בשום מקום – לא באיסטנבול, לא בחוף השנהב וגם לא בירושלים".

בפיגוע ההתאבדות באיסטנבול אתמול נהרגו שלושה ישראלים – שמחה דמרי, בת 60 מדימונה, יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר, ואברהם גולדמן, בן 69 מהרצליה. עשרה ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע, מהם חמישה שבו בטיסה לישראל הבוקר, וחמישה נוספים ממתינים להטסתם ארצה. בסך הכול נפצעו בפיגוע 36 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully