וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרות, פרחים ודגלים בלב העיר: איסטנבול מתאבלת בבוקר שאחרי הפיגוע

שירות ה"טראם" חזר לפעילות, מכונות ניקו את הזירה ויום תיירותי חדש החל בעיר הטורקית. רחוב איסתיקלאל, שבו אירע הפיגוע, חזר לחיים לצד כותרות העיתונים שמבקרות את ארדואן. מטוס חיל האוויר נחת בעיר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ביום שאחרי הפיגוע הרצחני באיסטנבול (ראשון), נראה רחוב איסתיקלאל מוכן לעוד יום תיירותי. שירות רכבת ה"טראם" מכונות הטאטוא של העירייה הגיעו לאזור מוקדם בבוקר והחלו בטשטוש הסימנים למה שאירע כאן אתמול – מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו בקרבת תיירים וגרם למותם של ארבעה בני אדם, שלושה ישראלים ואזרח איראני. רק הנרות, זרי הפרחים ודגלי טורקיה המונחים על גבי דלת חנות ברחוב נותרו עדות לטרור שהתחולל בו אתמול בצהרי שבת.

כותרות העיתונים בטורקיה עסקו הבוקר בפיגוע הנוסף שהכה במדינה. "מיידן", עיתון אופוזיציוני בחר להתייחס לאירוע באופן סאטירי. "הלו ברלין, אפשר לצאת החוצה?", נכתב בכותרתו בהתייחס להתרעה ממוקדת על פיגוע בעיר שהגיעה מנציגות גרמניה באיסטנבול, אזהרה שלא זכתה להתייחסות רצינית מצד הרשויות הטורקיות. לפי אותה ההתרעה, באיסטנבול הסתובב מחבל שביקש לפגע. "לפני חודש פורסמה התרעה לפיה שבעה פעילי טרור הסתננו מסוריה לטורקיה, אך עדיין לא ידוע מאיזה ארגון הם מדאעש או מהמיליציה הכורדית PKK", סיפר באולפן וואלה! NEWS איתן חי כהן ינורג'ק ממרכז דיין אוניברסיטת תל אביב.

בעמוד הראשי של העיתון "סבאח", המזוהה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, הדהד את עמדת הממשלה ובכותרתו נכתב: "הרשתות החברתיות הן שותפות לטרור". לאחר הפיגוע הקודם באנקרה הושבתו הרשתות פייסבוק וטוויטר בעקבות הפצת תמונות מהפיגוע. גם אתמול דווח על קשיים בהתחברות לאתרים אלה. אתמול פרסם האתר "זמאן", שעליו השתלטו לאחרונה נציגי ארדואן, את נאומו המלא של ראש הממשלה אחמט דוואוטולו. לפי כהן ינורג'ק, טורקיה עדיין מתבססת על העיתונים המודפסים ופחות על הרשתות החברתיות.

עוד באותו נושא:
בין הכורדים לדאעש: הטרור מתפשט לעריה הגדולות של טורקיה
חמישה ישראלים שנפצעו בפיגוע נחתו בנתב"ג: "טוב להגיע ארצה"

פינת זיכרון בזירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, שבו נהרגו שלושה ישראלים, 20 במרץ 2016. רויטרס
נרות ופרחים לצד דגלי טורקיה. זירת הפיגוע/רויטרס

הבוקר הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף בפיגוע. יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר, טס לאיסטנבול עם אשתו ענבל לרגל יום הולדתו. ענבל, שנפצעה גם היא בפיגוע, עברה אמש ניתוח בטורקיה. שור הותיר אחריו שני ילדים. הרוגה אחרת בפיגוע היא שמחה דמרי, בת 60 מדימונה. היא הותירה אחריה ארבעה ילדים ונכדים. בעלה אברהם נפצע באורח בינוני בפיגוע. במשרד החוץ טרם אישרו את קיומו של הרוג שלישי בפיגוע, אף שדווח עליו בתקשורת הטורקית.

חמישה ישראלים שנפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול שבטורקיה נחתו הלילה בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהגיעו בטיסה אזרחית. אמבולנסים של מד"א פינו אותם לבתי החולים שיבא בתל השומר ואיכילוב בתל אביב. באיסטנבול ממתינים עוד חמישה פצועים ישראלים להטסתם לארץ, בהם שניים במצב קשה ושלושה במצב בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלו ברלין, אפשר לצאת החוצה?", כותרתו של עיתון "מיידן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

משלחת של חיל האוויר הגיעה לפני שעה קלה לנמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול. רופאי צה''ל יקלטו את הפצועים הישראלים להמשך טיפול והבאתם לארץ.

במשך הלילה עבדו הדיפלומטים הישראלים על מנת להכין את הקרקע להגעת המשלחת, להכין את הפצועים ולתאם מול הרשויות הטורקיות. הממונה באנקרה, אמירה אורון, הקונסול הכללי באיסטנבול שי כהן וסגניתו, שירה בן ציון, מלווים את הפצועים ואת גופות ההרוגים אל המטוס.

חמישה מהפצועים הישראלים בפיגוע באיסטנבול נוחתים בנתב"ג. 20 במרץ 2016. מד"א
הפצועים הישראלים נוחתים בנתב"ג, הבוקר/מד"א
פיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. AP
זירת הפיגוע באיסטנבול, אתמול בצהריים/AP
פינת זיכרון בזירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, שבו נהרגו שלושה ישראלים, 20 במרץ 2016. רויטרס
"אנחנו כולנו כאן, לא מפחדים", פרחים ושלטים בזירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully