וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול הקולינרי לאיסטנבול נגמר באסון: "אבא רצה לבלות עם אימא בפנסיה"

יניר יגנה, דנה ירקצי ואבי אשכנזי שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

20.3.2016 / 0:52

שמחה דמרי, שנהרגה בפיגוע, ובעלה אברהם, שנפצע בינוני, תועדו ערב קודם במסעדה יחד עם קבוצת התיירים מישראל. בניהם נסעו לזהות את הגופה ומיד לאחר מכן מיהרו למיטת אביהם. בפיגוע נהרגו שלושה ישראלים, ונפצעו 11

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

שמחה דמרי, כבת 60 מדימונה, נהרגה אתמול (שבת) בפיגוע באיסטנבול – כך הותר הערב לפרסום. דמרי הותירה אחריה שלושה בנים ובת ונכדים. בעלה אברהם נפצע באורח בינוני בפיגוע ומאושפז באחד מבתי החולים בעיר הטורקית וככל הנראה עדיין לא יודע על מותה. השניים תועדו ערב קודם לכן במסעדה יחד עם קבוצת התיירים הישראלים שהשתתפו בסיור קולינרי בטורקיה. לפי הדיווחים, בפיגוע נהרגו עוד שני ישראלים.

נדב ובן, בניה של שמחה דמרי שנהרגה בפיגוע, הגיעו הלילה לאיסטנבול כדי לזהות את גופת אמם, ולאחר מכן בכוונתם לבקר את אביהם. "אבא יצא לגמלאות אחרי שעבד כל החיים ורצה ליהנות עם אימא. הם טיילו הרבה בעולם", סיפרו. "אימא הייתה גננת בדימונה וטיפלה בילדים. היא תמיד דאגה לכולם - האכילה נזקקים, סייעה להורים יחידנים. ממש עסקה בזה כל הזמן".

משלחת מיוחדת של מד"א ומשרד החוץ נחתה הלילה בטורקיה כדי לסייע בהעברת הנפגעים הישראלים מהפיגוע באיסטנבול בחזרה לישראל ובטיפול בהם. צה"ל נערך גם הוא לשליחת מטוס של חיל האוויר ועליו צוותים רפואיים ונציגי פיקוד העורף להשבת הנפגעים מהפיגוע בטורקיה.


עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "שני ישראלים נהרגו בפיגוע בטורקיה; בודקים אם כוון נגדם"
פצועה ישראלית תועדה רגע לפני הפיצוץ בטורקיה: "זה נס שניצלנו"
חברת מפלגת השלטון בטורקיה: "מקווה שהישראלים שנפצעו ימותו"

שמחה דמרי, הרוגה בפיגוע באיסטנבול, טורקיה.. באדיבות המשפחה
"אני מחזק את המשפחה ומסייע בכל כוחי", אמר ח"כ מאיר כהן, ידיד המשפחה. שמחה דמרי/באדיבות המשפחה

אחרי קבלת הבשורה על דמרי, הגיעו מאות מתושבי העיר דימונה אל בית משפחת דמרי. ראש העירייה בני ביטון סיפר כי שמחה ואבי לא נפרדו אף פעם, "הם היו חובבי טיולים". שניים מילדיה של דמרי נסעו לזהות את הגופה. "אבי לא יודע שאשתו נהרגה", אמר ביטון. "שמחה הייתה אישה טובת לב, אוהבת לעזור ותורמת לנזקקים בסתר, איבדתי חברה טובה", סיפר חבר של בני המשפחה, צ'רלי בוקובזה.

קרוב משפחתה של ההרוגה טל דמרי סיפר: "היא הייתה אישה מלאת נתינה. היא עבדה כגננת בגני ילדים וחינכה דורות רבים בדימונה. הייתה אהובה ומוכרת מאוד".

משה אלפסי, בן מחזור של אברהם דמרי בדימונה וחבר המשפחה ציין כי הם גדלו יחד. "שמחה תיזכר כאישה אוהבת אדם, נותנת בסתר, דברים שהרבה אנשים לא יודעים. אישה טובה עם שמחת חיים. היא הייתה מדהימה ואצילית, מוכרת מאוד בדימונה, אין בה דבר רע. מכיוון שהיא היתה מחוברת מאוד לעיר ולתושבים, זהו יום עצוב בדימונה, וכולנו כואבים את כאב המשפחה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שמחה דמרי, הרוגה בפיגוע באיסטנבול, טורקיה.. באדיבות המשפחה
משפחה שורשית בדימונה. שמחה ובעלה אברהם, שנפצע באורח בינוני בפיגוע/באדיבות המשפחה

חברם הקרוב של המשפחה, סגן יו"ר הכנסת, מאיר כהן (יש עתיד), תיווך אתמול בין המשפחה למשרד החוץ ושוחח עם הבעל הפצוע, אברהם. הוא הביע צער כבד על הפיגוע ועל מותה של שמחה: "קיוויתי כל היום שהעובדה שהיא לא אותרה, תסתיים בטוב, אך למרבה הצער לא כך קרה. אני מחזק את המשפחה ומסייע בכל כוחי". בשעה זאת, הוא עושה דרכו לבית המשפחה.

מעיריית דימונה נמסר כי "העיר כואבת ומשתתפת באבלה של משפחת דמרי על מותה של אם המשפחה, שמחה, שנרצחה בטורקיה על ידי בן עוולה". לפי ההודעה, משפחת דמרי ובראשה האב אברהם והאם שמחה, היא משפחה שורשית בדימונה, מוכרת וידועה כתורמת לנזקקים ומסייעת למוסדות וגופים בסתר.

ראש העירייה ביטון הוסיף כי "עיריית דימונה בראשותי תעשה ככל שאפשר לסייע למשפחה ברגעיה הקשים והכואבים. מי ייתן ומשפחת דמרי לא תדע עוד צער ובבניין ציון וירושלים תנוחם".

נתניהו: בירושלים בוחנים אם הפיגוע כוון נגד ישראלים

במסיבת עיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר כי ישראל בוחנת אם הפיגוע באיסטנבול, שבו לפי הדיווחים בטורקיה נהרגו שלושה תיירים ישראלים, כוון נגדם במתוכנן. לדבריו, "יש בוודאות שני אזרחים ישראלים שנהרגו, ייתכן שיש גם אדם שלישי". הוא הוסיף כי מחר תוחמר אזהרת המסע לטורקיה.

בתוך כך, שלח אתמול ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו מכתב תנחומים לנתניהו ובו ביקש להביע את צערו בפני משפחות ההרוגים בפיגוע בטורקיה. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האזרחים הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפה המתועבת ולעם ישראל, ומאחל החלמה מהירה לפצועים", כתב דאווטאולו.

(עדכון ראשון: 20:50)

משלחת מד"א נחתה באיסטנבול במטרה לסייע לפצועים בפיגוע. מרץ 2016. מד"א
משלחת מד"א נחתה באיסטנבול, הלילה/מד"א
הדלקת נרות לזכרם של ההרוגים בפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. AP
מדליקים נרות במקום הפיגוע, הלילה באיסטנבול/AP
הדלקת נרות לזכרם של ההרוגים בפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. רויטרס
משתתפים בצער משפחות הקורבנות. איסטנבול, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully