וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראלים נהרגו בפיגוע בטורקיה; בודקים אם כוון נגדם"

20.3.2016 / 1:30

ראש הממשלה התייחס לפיגוע ההתאבדות באיסטנבול במסיבת עיתונאים בחדר מצב של משרד החוץ ואישר כי לפחות שני ישראלים נהרגו. הוא הוסיף כי אזהרת המסע למדינה תוחמר כבר מחר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שבת) כי ישראל בוחנת אם הפיגוע באיסטנבול, שבו לפי הדיווחים בטורקיה נהרגו שלושה תיירים ישראלים, בהם תושבת דימונה שמחה דמרי, כוון נגדם במתוכנן. ראש הממשלה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס בחדר המצב שנפתח במשרד החוץ בירושלים. לדבריו, "יש בוודאות שני אזרחים ישראלים שנהרגו, ייתכן שיש גם אדם שלישי". הוא הוסיף כי מחר תוחמר אזהרת המסע לטורקיה.

לדבריו, "נשלח מטוס אחד של מד"א ואחד של צה"ל על מנת להביא את הפצועים ואת החללים לארץ". נתניהו אמר עוד כי "אנחנו עומדים בקשר עם השלטונות הטורקיים. ביקשתי לעבות את הנציגות שלנו באיסטנבול. מנכ"ל משרד החוץ בדרכו לשם ואנחונ מנסים לברר מודיעינית אם הפיגוע כוון נגד ישראלים. אין לזה אישור כרגע".

ראש הממשלה נשאל אם שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והשיב: "לא שוחחתי עמו, אבל כן שמעתי על הציוץ המקומם הזה של חברת מפלגתו. הובטח שיינקטו פעולות נגד אותה אישה". הוא התייחס לדבריה של אירם אקטאס, חברת מפלגת השלטון, שהביעה צער על כך שהפצועים הישראלים שנפצעו לא מתו. בהמשך דווח כי אכן יינקטו נגדה צעדים.

עוד כתבות בנושא:
כלי תקשורת בטורקיה: שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע באיסטנבול
פצועה ישראלית תועדה רגע לפני הפיצוץ בטורקיה: "זה נס שניצלנו"
כדור אש ברחוב תיירותי הומה אדם: תיעוד הפיגוע בלב איסטנבול

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדר מצב במשרד החוץ בעקבות פיגוע הטרור באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בחדר המצב במשרד החוץ, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו התייחס גם למצב הביטחוני בטורקיה, שבה אירעו לאחרונה שורת מתקפות טרור קטלניות. "זה היה הפיגוע השני השבוע. המטה ללוחמה בטרור מפרסם בשנה האחרונה אזהרת מסע תמידית לגבי טורקיה. נעלה את דרגת חומרתה מחר", הדגיש. "הצטברות האירועים מצדיקה זאת. מסתמן שזה פיגוע של איש דאעש, אבל זה מידע ראשוני. אנחנו משתפים פעולה עם סוכנויות המודיעין והביון של המדינות השונות".

שירה בן ציון, הקונסולית המדינית באיסטנבול, אמרה לאולפן וואלה! NEWS כי "התחלנו לפעול מול כוחות הביטחון הטורקיים עבור טיפול בפצועים. אנחנו רוצים לשלוח את תנחומינו למשפחות. מדובר בקבוצה ישראלית די גדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול, היום/רויטרס

ממד"א נמסר כי משלחת מיוחדת בשיתוף חברת Passport CARD ומשרד החוץ תצא לטורקיה כדי לסייע בהעברת הנפגעים הישראלים מהפיגוע באיסטנבול בחזרה לישראל ובטיפול בהם.

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו כי פרט לשלושת הישראלים בפיגוע נהרג גם אזרח איראני. ממשרד הבריאות הטורקי נמסר כי 39 בני אדם נפצעו, בהם 24 זרים. גורמים בטורקיה אמרו אתמול כי על פי ראיות חדשות ניתן להעריך כי המחבל שביצע את הפיגוע משתייך לארגון "המדינה האסלאמית" או למחתרת הכורדית (PKK).

לפי תעודת הזהות של החשוד בביצוע הפיגוע, מדובר בסבאש ילדיז, שנכנס לרשימת החשודים בטרור במדינה לאחר שהרשויות חשדו כי הוא נכנס ביחד עם שלושה בני אדם נוספים לטורקיה כדי להוציא לפועל פיגועים בשם דאעש. עם זאת, עדיין לא נשללה האפשרות שהכורדים עומדים מאחורי המתקפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו גינה את הפיגוע. הוא אמר כי מדובר במעשה "בלתי אנושי", והוסיף כי אנקרה תמשיך במאבקה נגד "קני הטרור". "אף תא טרור לא ישיג את מטרתו באמצעות מתקפות מפלצתיות כאלה", מסר בהצהרה כתובה. "מאבקנו בטרור ימשיך באותה הנחישות עד שמעשים אלו ייפסקו".

(עדכון ראשון: 20:15)

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
אישה הנמלטת מזירת הפיגוע/רויטרס
תעודת זהות של סבאש ילדיז, אזרח טורקיה החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות באיסטנבול. טוויטר, צילום מסך
תעודת הזהות של האדם החשוד בביצוע הפיגוע, סבאש ילדיז/צילום מסך, טוויטר
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
פינוי הפצועים מזירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully