וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת בטורקיה: שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע באיסטנבול

בין ההרוגים בפיגוע, שמחה דמרי מדימונה. משרד החוץ אישר כי 11 ישראלים נפצעו, בהם ארבעה קשה, במתקפת הטרור בעיר הטורקית. מטוסי מד"א ימריאו הערב לטורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שלושה ישראלים, שני גברים ואישה, נרצחו היום (שבת) בפיגוע שאירע בשעות הצהריים באיסטנבול שבטורקיה - כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. הערב פרסום כי שמחה דמרי, כבת 60 מדימונה, היא אחת מההרוגים בפיגוע. במשרד החוץ מסרו כי 11 ישראלים נפצעו בפיגוע, בהם ארבעה במצב קשה ושישה במצב קל. הפצועים פונו לארבעה בתי חולים שונים ברחבי העיר.

ממד"א נמסר כי משלחת מיוחדת בשיתוף חברת Passport CARD ומשרד החוץ תצא לטורקיה כדי לסייע בהעברת הנפגעים הישראלים מהפיגוע באיסטנבול בחזרה לישראל ובטיפול בהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע בשעה 19:45 לחדר המצב במשרד החוץ. ראש הממשלה הנחה את משרד החוץ לפנות למשרד החוץ הטורקי ולדרוש גינוי לציוץ של חברת מפלגת השלטון הטורקית, שייחל ש"כל הפצועים הישראלים היו מתים".

בפיגוע נהרג גם אזרח איראני. ממשרד הבריאות הטורקי נמסר כי 39 בני אדם נפצעו, בהם 24 זרים. גורמים בטורקיה אמרו היום כי על פי ראיות חדשות ניתן להעריך כי המחבל שביצע את הפיגוע משתייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) או למחתרת הכורדית (PKK). לפי תעודת הזהות של החשוד בביצוע הפיגוע, מדובר באדם בשם סבאש ילדיז, שנכנס לרשימת החשודים בטרור במדינה לאחר שהרשויות חשדו כי הוא נכנס ביחד עם שלושה בני אדם נוספים לטורקיה כדי להוציא לפועל פיגועים בשם דאעש. עם זאת, עדיין לא נשללה האפשרות שהכורדים עומדים מאחורי המתקפה.

עוד באותו נושא:
חברת מפלגת השלטון בטורקיה: "מקווה שהישראלים שנפצעו ימותו"
כדור אש ברחוב תיירותי הומה אדם: תיעוד הפיגוע בלב איסטנבול
חלק מהפצועים הישראלים סיירו ב"מסעדה הגדולה בעולם"

תעודת זהות של סבאש ילדיז, אזרח טורקיה החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות באיסטנבול. טוויטר, צילום מסך
סבאש ילדיז, החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות באיזטנבול/צילום מסך, טוויטר

מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, החליט לקצר את השתתפותו בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בארצות הברית ויגיע לאיסטנבול מחר אחר הצהריים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי הוא נמצא בקשר עם גורמים בטורקיה, ולפי המידע הקיים כרגע ישנם פצועים ערבים אזרחי ישראל.

ח"כ עודה הוסיף כי הוא ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ומצב הפצועים. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים מחדר המצב של משרד החוץ על אודות הפיגוע. הוא הורה לתגבר בכוח אדם את הקונסוליה של ישראל באיסטנבול, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפצעו בפיגוע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
אישה נמלטת מזירת הפיגוע/רויטרס

במשרד החוץ הכריזו הערב על מצב חירום בעקבות הפיגוע באיסטנבול. אנשי חדר המצב של המשרד, בשיתוף צוות מד"א ופיקוד העורף, מבררים מול השלטונות בטורקיה אם הפיגוע כוון נגד הישראלים. עוד נמסר כי צוות של משרד החוץ עובר בין בתי החולים באיסטנבול כדי לזהות את הפצועים ולהביאם ארצה.

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו גינה היום (שבת) את הפיגוע שאירע באיסטנבול ובו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם שלושה ישראלים, ואמר כי מדובר במעשה "בלתי אנושי", והוסיף כי אנקרה תמשיך במאבקה נגד "קני הטרור". "אף תא טרור לא ישיג את מטרתו באמצעות מתקפות מפלצתיות כאלה", מסר בהצהרה כתובה. "מאבקנו בטרור ימשיך באותה הנחישות עד שמעשים אלו ייפסקו לחלוטין".


(עדכון ראשון: 15:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
פינוי הפצועים בפיגוע/רויטרס
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בלב איסטנבול/רויטרס
פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
ניידת משטרה ברחוב איסתיקלאל/רויטרס
פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
פינוי הפצועים מזירת האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully