וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטרור מכה בנו בכל מקום": גופות ההרוגים הגיעו לארץ

דנה ירקצי ואבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

20.3.2016 / 15:12

המטוס הצבאי ועליו ארונות ההרוגים ופצועי הפיגוע באיסטנבול נחת בישראל. בפצועים, בני זוגם של שלושת ההרוגים. מוקדם יותר נערך טקס קצר בנמל התעופה באיסטנבול לזכר קורבנות הפיגוע

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, יותם רונן, מאצ'י הוף; עריכה: טל רזניק

מטוס חיל האוויר שהמריא מאיסטנבול ועליו פצועי והרוגי הפיגוע בעיר נחת אחר הצהריים (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון. לפני צאתם מנמל התעופה בטורקיה קיימו אנשי הרבנות הצבאית וחיילי פיקוד העורף טקס קצר לזכר ההרוגים, שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן, ובמהלכו קראו פרקי תהילים וקדיש. בפצועים שהועלו על המטוס, בני זוגם של ההרוגים, אבי דמרי, ענבל מרום-שור וניצה גולדמן.

ראש המשלחת, מפקד חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אלוף משנה יאיר ברקת: "אנו עומדים כאן על אדמת תורכיה, כמעט 24 שעות אחרי שאירע כאן פיגוע הטרור הנורא. הגענו לכאן עם כוחות חיל האוויר, חיל הרפואה, פיקוד העורף והרבנות הצבאית כדי לבצע את משימתנו - להשיב את הנפגעים הביתה. מכאן, מבקש לשלוח את תנחומינו למשפחות ההרוגים ונאחל החלמה מהירה לפצועים".

גיא סלע, חבר משפחת דמרי שהיה בשדה התעופה הטורקי, סיפר כי הקהילה היהודית בטורקיה סייעה להם רבות. "מדובר בקהילה מיוחדת. טיילתי בעולם, הייתי בהמון ריכוזים של קהילות יהודיות, מה שפגשתי פה לא דומה לשום דבר אחר בעולם", הסביר.

עוד באותו נושא:
נרות, פרחים ודגלים בלב העיר: איסטנבול מתאבלת בבוקר שאחרי הפיגוע
חגג יום הולדת 40, טיילה לכבוד הפנסיה: אלו 3 ההרוגים מהפיגוע בטורקיה
בין הכורדים לדאעש: הטרור מתפשט לעריה הגדולות של טורקיה

ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול בבטן מטוס חיל האוויר, שדה התעופה באיסטנבול. 20 במרץ 2016. אבי אשכנזי
קרדיט
צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
הגופות מועלות למטוס/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי קרדיט צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
מטוס חיל האוויר נוחת בנמל התעופה בן גוריון/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"אנשים חמים, שעושים את זה מתוך סוג של שליחות, לא רק כלפי אנשים אחרים, גם בדינמיקה הפנימית שלהם. אתה רואה את ההתנהלות. זה פשוט מדהים, ואני מאחל לאנשים האלה שימשיכו לעשות רק טוב. שיהיו רק בשורות טובות ושנוכל להחזיר להם רק בדברים טובים", איחל.

הקונסול הישראלי בטורקיה שי כהן סיפר: "אנחנו נמצאים באחד הימים היותר קשים של ישראלים באופן כללי ושל תיירים ישראלים בפרט". כהן אמר כי בשגרירות באנקרה ובקונסוליה באיסטנבול עבדו מסביב לשעון על מנת לסייע בפינוי הפצועים, בזיהוי הגופות ובהטסתם.

"הטרור מכה בנו בכל מקום, אבל לא רק בנו, בכל האזור", אמר כהן. "בחודשים האחרונים טורקיה היא נקודת טרור קשה מאוד. לישראל ולטורקיה יש אינטרס להילחם יחד בטרור ולמגר אותו, כי הוא לא בוחר את המטרות שלו, הוא מכה בכל מה שהוא יכול וביעדים תיירותיים בפרט כמו שראינו אתמול. המסר הכי טוב שאנו יכולים להעביר לכל העולם ביום קשה כזה זה שאנחנו לא משאירים פצועים מאחור. כל הפצועים שאושפזו כאן, וחלקם טופלו ונותחו, חוזרים הביתה. כך נמשיך לפעול גם בעתיד".

מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
ארונות ההרוגים מורדים מהמטוס, נתב"ג, היום/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בפיגוע שאירע אתמול בצהריים נהרגו שלושה ישראלים, דמרי בת 60 מדימונה, שור בן 40 מקבוצת שילר וגולדמן בן 69 מהרצליה, וכן אזרח איראני. 36 בני אדם נפצעו, בהם כעשרה תיירים ישראלים. הבוקר נחתו בארץ חמישה פצועים מהפיגוע והועברו לבתי החולים איכילוב ושיבא. חמישה פצועים נוספים הועלו על המטוס הצבאי שיצא לארץ. שניים מהם במצב קשה ושלושה במצב בינוני.

טקס לפני העברת גופות ההרוגים מפיגוע באיסטנבול בשדה התעופה, טורקיה. 20 במרץ 2016. אבי אשכנזי 
צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
"אחד הימים הקשים לישראלים ולתיירים ישראלים". הטקס בנמל התעופה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully