וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שטענה שהוטרדה דרשה מהשר לשעבר שלום כסף בתמורה לשתיקתה

15.3.2016 / 10:30

אישה שהגיעה לקרוא בקלפים בבית משפחת שלום שלחה לשר לשעבר ולרעייתו מכתב ובו דרשה 700 אלף שקל עבור שתיקתה, על כך שלטענתה הוא נגע בשערה וברגלה. בבדיקת פוליגרף שעברה לא נקבע חד-משמעית שהיא דוברת אמת. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(נתניהו על פרישת השר שלום בדצמבר האחרון: "קיבל את ההחלטה הנכונה" )

אישה שטענה כי השר לשעבר סילבן שלום הטריד אותה מינית שלחה לו מכתב ובו דרישה לדמי שתיקה בסך של 700 אלף שקלים בתמורה לכך שלא תתלונן נגדו. בני משפחת שלום סירבו להעביר לה את הכסף.

קוראת הקלפים טוענת כי הגיעה לביתו של שלום לפני שלוש שנים, אז נתבקשה לקרוא בקלפים. לטענתה, באותו ערב נגע בה שלום בשערה וברגלה. למכתב ששלחה הקוראת בקלפים לבית משפחת שלום היא צירפה בדיקת פוליגרף שעברה, ובה נשאלה על אודות הפגישה עם השר שלום ועם רעייתו ג'ודי ניר מוזס שלום. "האם בזמן שהיית עם סילבן הוא נגע כמה פעמים ברגליך ובשעריך?", היא נשאלה, בים השאר. בהמשך, היא נשאלה על ידי החוקר: "האם למרות שאמרת לו להפסיק, המשיך במעשיו?". בנוגע לשתי שאלות אלו כי לא נמצאו ממצאי שקר, אך לא נקבע בצורה חד-משמעית שהיא דוברת אמת.

השר סילבן שלום פורש מהפוליטיקה - סיקור מיוחד:
ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"
ג'ודי ניר מוזס על הטענות נגד השר שלום: "לא אשתוק, גם אם אכנס לכלא"
משטרת התלונות: האם פייסבוק באמת הרגה את ההליך הפלילי?

סילבן שלום. GettyImages
מכחיש את הטענות נגדו. שלום/GettyImages

בסוף השנה שעברה העלתה עובדת לשעבר של שלום טענות שלפיהן נגע בה שלום בניגוד לרצונה בהזדמנויות שונות לאורך יותר משנה. הטענות הובאו לידיעת המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין, אולם העובדת סירבה להתלונן נגדו במשטרה. בעקבות זאת צפו טענות מצד נשים נוספות, עובדות שהיו כפופות לו ונשים שעמן היה בקשרי עבודה, על הטרדות מצד שלום.

השר הכחיש את הטענות נגדו, אך ימים אחדים לאחר הפרסומים הוא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואמי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה", מסר שלום בהודעה. "בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת". זמן קצר לאחר מכן הורה וינשטיין לבדוק את הטענות נגד השר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בפרישתו של שלום יום לאחר הודעתו, בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "הוא קיבל את ההחלטה הנכונה", אמר נתניהו. "אחרי שנים בתפקידי מפתח, סילבן הודיע לי על כוונתו לפרוש בנסיבות מצערות מאוד. הודיתי לו על תרומתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully