וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות להטרדה מינית: סילבן שלום פורש מהחיים הפוליטיים

שר הפנים הודיע כי הוא פורש מתפקידו כשר וחבר כנסת, לאחר שהצטברו עדויות של שש נשים הטוענות כי הטריד אותן בעת שעבדו תחתיו. שלום: "קצתי בדרך הייסורים, אין הצדקה למחיר הנדרש ממשפחתי". מאבטח לשעבר שלו: "אבטחתי אותו כשבילה עם בחורה בשירותים"

באדיבות חדשות 10

שר הפנים סילבן שלום הודיע היום (ראשון) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים, לאחר שבמהלך השבוע האחרון שש נשים העידו כי הטריד אותן מינית. "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר", מסר שלום בהודעת הפרישה. "קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת". רעייתו של השר, ג'ודי ניר מוזס שלום, התייחסה לפרישתו בטוויטר וכתבה: "עצוב, אבל הילדים שלי מעל הכל".

זמן קצר לאחר מכן הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, על בדיקת הטענות נגד השר. ההחלטה הגיעה לאחר התייעצות שנערכה בלשכתו של וינשטיין בהשתתפות פרקליט המדינה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ואנשי צוותם. בהתייעצות סקר ראש האגף לחקירות ומודיעין את דרכי הפעולה האפשריות לבירור הדברים. פרקליטות מחוז ת"א תלווה את מהלכי הבדיקה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שלום נעדר מישיבת הממשלה; חוטובלי: "אין תחליף לחקירה"
ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"
וינשטיין יורה על בדיקת הטענות לעבירות מין מצד השר שלום

דוח המבקר על הדיור מסעיר את המערכת הפוליטית. גדעון צנטנר
"משפחתי תומכת בי באופן מלא". שלום/גדעון צנטנר

תחילה יבחנו במשטרה את העדויות השונות שפורסמו בכלי התקשורת. בימים הקרובים צפויה חוקרי להב 433 לפנות לנשים עצמן על מנת לגבות מהן עדות. בשלב זה עדיין לא ברור מספר הנשים הטוענות ששלום הטריד אותן, אולם נראה כי קיימות לפחות שתי עדויות של נשים שלא היו בפני חוקרי המשטרה בסבב הבדיקה הקודם שערכו לשלום ערב הבחירות לנשיאות המדינה, שבהן התמודד.

לאחר מכן, צפויים החוקרים לשוב אל וינשטיין לבחינת החומרים במטרה לקבל החלטה באיזה שלב יזומן שלום עצמו לחקירה תחת אזהרה. הבדיקה המשטרתית, שהיא למעשה חקירה לכל דבר, אמנם עשויה להוביל לדי ראיות ועדויות נגד שלום, אולם לצורך קידומה, צפויים החוקרים לעודד את הנשים להגיש תלונה מפורטת ורשמית ביוזמתן. מהלך שכזה ישפיע משמעותית על החלטת היועץ המשפטי לממשלה אם יש מקום לזמן את שלום לחקירה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה הבוקר לראשונה לפרשה והביעה תמיכה בחקירה משטרתית. "למרות הקושי להתלונן, אין תחליף במדינת חוק לתלונה במשטרה ומיצוי הליכי חקירה. לכן, כדי שהחשדות יתבררו, חשוב שכל אישה שהוטרדה תדאג לפנות לרשויות החוק כדי שהדברים לא ישארו כעננות חשד ויבוררו עד תום. אם חלילה יתברר כי הדברים נכונים, אין מקום בכנסת לנבחרי ציבור שפגעו והטרידו נשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"אין תחליף לתלונה". חוטובלי/נועם מושקוביץ

בערוץ 10 פורסמה הערב עדותו של המאבטח של שלום, שגיבה את העדויות. "באחת הפעמים שעבדתי איתו, במהלך היום פתאום קיבלתי הודעה שיש שינוי בלו"ז ואנחנו צריכים לרדת מיד לקפה דובנוב. הגעתי לקפה דובנוב, אני מגיע לקפה אני מזהה בחורה שהיא עובדת במשרד, יושבת באחד השולחנות. השר ניגש והתיישב מולה, אחרי כמה דקות הבחורה קמה מהשולחן והלכה לכיוון השירותים, דקה לאחר מכן גם השר נעמד והלך לכיוון השירותים", סיפר. "לאחר שהשר נכנס לאחד מהתאים סרקתי את כל תאי השירותים, גם של הנשים וגם של הגברים, ולא היה ספק שהם נמצאים באותו התא. והרעשים גם לא השאירו כל ספק מה מתרחש שם. אחרי בערך רבע שעה עשרים דקות אותה עובדת יצאה מתא השירותים, לאחר מכן גם השר יצא. הם חזרו לאותו השולחן ומספר דקות אחר כך – הפגישה הסתיימה וכל אחד חזר למשרד.

"זו לא הפעם הראשונה שנתקלתי באירוע שכזה. האירוע הראשון היה בעצם ביום הראשון לעבודתי עם השר. סילבן נפגש עם חברים שלו במסעדת 'קנטינה'. כעבור איזה חצי שעה שעה לאחר שהגענו סילבן הלך לשירותים. כמצופה ממני ירדתי אחריו, לאיזה שירותים הוא נכנס, ולפתע זיהיתי בחורה עומדת בצד. ברגע שהתרחקתי מעט היא נכנסה לאותו תא השירותים שהשר נכנס אליו. מיד הגעתי לתא אבל היה ברור שהבחורה לא מהווה איזשהו איום, לא איום ביטחוני בכל אופן. על מנת לוודא שאני לא מדמיין ושאני באמת מאבטח שר בזמן שהוא מבלה עם בחורה בתא שירותים, בדקתי את כל תאי השירותים וכולם היו ריקים מלבד התא שלו. ושוב, לא היה ספק מה קורה בתא. ניתן היה פשוט לשמוע את זה".

לדבריו, הוא יצר קשר עם המשטרה בפעם הקודמת שצפו התלונות נגד שלום, בזמן המרוץ לנשיאות. "בסיבוב הקודם של הפרשה, אני יצרתי קשר עם להב 433 ובחקירה סיפרתי את כל מה שאני יודע, כל מה שאני מכיר על השר. לא היה נראה לי שיש איזשהו מאמץ מיוחד לבוא ולנסות ולמצוא את הבחורה האמיתית. פשוט הביאו לי כמה תמונות, זו לא הייתה הבחורה הזו, (אמרו) אוקיי, פה זה נגמר", סיפר. "למרות שמעתי על זה שהחקירה נגמרה ופה כל זה הסתיים, והנה אנחנו עכשיו אחרי שנה וחצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully