וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"

19.12.2015 / 14:47

יו"ר מרצ סבורה כי אשתו של סילבן שלום "מבקשת להלך אימים על נשים שהוטרדו על ידי בעלה" ובכך גורמת להן לחשוש להתלונן. ח"כ עמר בר-לב: "הוא צריך לנהוג כמו ינון מגל, יש פה אחריות מוסרית". דוד ביטן: "לא ישר לתקוף"

הקלטה: באדיבות גלצ, צילום: ערוץ הכנסת, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: יאיר דניאל

חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו היום (שבת) באירועי "שבתרבות" שנערכו ברחבי הארץ נגד השר סילבן שלום, לאור הטענות להטרדות מיניות שהועלו נגדו בימים האחרונים. "זה מאוד מטריד", טענה יו"ר מרצ זהבה גלאון באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע, בהנחייתו של רועי כץ. "למיטב ידיעתי עד הערב יהיו יותר משבע נשים. יש פה דפוס חוזר. הנשים נכנסות אליו לחדר והוא פשוט מרשה לעצמו לנסות לנשק אותן בכוח, העדויות שאני מכירה הן לפני ארבע עד שש שנים".

ח"כ גלאון קראה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה גם נגד אשתו של שלום, ג'ודי ניר-מוזס בחשד לשיבוש חקירה. "אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה לא רק נגד השר סילבן שלום ולהורות לראש הממשלה להשעות אותו מתפקידו כשר, אלא גם נגד רעייתו, ג'ודי ניר מוזס". לדבריה, "בפרסומיה של אשת השר ברשתות החברתיות וגם ברדיו, ניתן היה להתרשם שהיא מבקשת להלך אימים על נשים שהוטרדו על ידי בעלה. המסר היה שזו רק ההקדמה למי שבסופו של דבר תסכים להתלונן".

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: וינשטיין יורה על בדיקת הטענות לעבירות מין מצד השר שלום
ג'ודי ניר מוזס על הטענות נגד השר שלום: "לא אשתוק, גם אם אכנס לכלא"
עובדת לשעבר של השר שלום: "הוא נגע בי בניגוד לרצוני יותר משנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לכל אחת יש עבר והווה". הדברים של ג'ודי ניר מוזס שלום בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השאלה הציבורית שעולה היא מדוע נשים חוששות להתלונן, וזו מקבלת מענה ברור מאשת השר", הוסיפה גלאון, "הן פוחדות כי ברגע שהן יתלוננו הן יחשפו את עצמן ואת משפחתן למסכת איומים והכפשות מאנשים בעלי שררה, כוח, ממון, וקשרים בתקשורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זהבה גלאון בפריימריז של מרצ בגני התערוכה. ניב אהרונסון
ח"כ גלאון/ניב אהרונסון

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) הודתה בפוסט בפייסבוק שקשה לה להתייחס לסוגיה. "את סילבן שלום אני מכירה וגם מיודדת עמו המון שנים", כתבה. "לא פשוט היה לי השבוע להתייחס לפרשה. אני מודה בפניכם שאפילו שקלתי להתחמק ולא להתייחס עד שהעניין יתברר. אבל אז באה עדות ועוד עדות, וקיבלתי שיחת טלפון ועוד אחת, והדפוס הלך והתבהר.
ואז הגיע הציוץ של אשתו ג'ודי שאיימה על המתלוננות שהיא אוספת עליהן חומר וש'לכל אחת יש עבר', הבנתי עד כמה הן חוששות, והחלטתי שדי".

לדבריה, "המחוייבות שלי היא לא למי שיש להם כוח דומה לשלי, אלא דווקא ובראש ובראשונה לאלה שפניהן לא ידועות, שיש להן אותיות במקום שמות. סילבן שלום צריך לכל הפחות, לכל הפחות - להשעות את עצמו, עד שהעניין יתברר. וגם היועץ המשפטי צריך להיכנס לעובי הקורה ולומר את דברו. והמשטרה – לחקור".

פוסט של שלי יחימוביץ' בפייסבוק על סילבן שלום. פייסבוק, צילום מסך
פוסט של שלי יחימוביץ' בפייסבוק על סילבן שלום/צילום מסך, פייסבוק

גם ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס לטענות נגד השר באירוע "שבתרבות" שנערך ברמת גן. "אני מאמין שסילבן שלום צריך לנהוג כמו ינון מגל", טען. "אולי מבחינה פוליטית יש לי הרבה יותר מחלוקות עם ינון מאשר עם סילבן, אבל ינון מגל נהג באחראיות מוסרית כשהתפטר. אין פה רק עניין פורמלי, כי מבחינה פורמלית 'הכל בסדר' כל עוד לא הוגשה תלונה למשטרה. לשליח ציבור יש גם אחריות מוסרית".

"מציאות בלתי נסבלת לשלטון בישראל"

דברים אלו קיבלו חיזוק מח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאמרה באירוע "שבתרבות" בכפר סבא כי "לשמוע את הדברים האלה זה לא רק לא נעים, זו מציאות בלתי נסבלת לשלטון בישראל". לדבריה, "הדיון הציבורי הפך לשאלה אם יש תלונה או לא. חייבים לזכור שמדובר בעבירה פלילית. כאשר המשטרה שומעת על מקרה כזה, זה פוגע בכולנו ובטוהר המידות שלנו, על אחת כמה וכמה שמדובר באיש ציבור כל כך בכיר. צריך לפתוח בחקירה על בסיס המידע שיש. בפרשה של יינון מגל המשטרה הגיעה לבית וואלה וגבתה עדויות. השר שלום צריך להשעות את עצמו ואם לא – ראש הממשלה צריך לעשות את זה".

מנגד, יש מי שיצא להגנתו של השר שלום. "צריך לתת לאנשים קרדיט ולא ישר לתקוף", טען ח"כ דוד ביטן (הליכוד) באירוע בכפר סבא. "יש הבדל בין ינון מגל לסילבן שלום – לעומת ינון מגל, שלום לא הודה בטענות. בנוסף, נעשתה בדיקה והתיק נסגר". ח"כ ביתן הסביר את הטענות כי הנשים, שאינן מכירות זו את זו, מספרות את אותו גרסה, בכך ש"זה כמו שאדם יראה תמונה של רוצח בעיתון וילך לעשות מסדר זיהוי. הסיפור פורסם בתקשורת, כל הנשים שבאו אחר כך שמעו אותו וידעו אותו". עם זאת, הוא יצא נגד מעשיה השנויים במחלוקת של מוזס-שלום, "מה שג'ודי ניר מוזס עשתה זה לא במקום, היא לא הייתה צריכה לעשות את זה".

רם בן ברק, מנכ"ל משרד המודיעין לשעבר והמשנה לראש המוסד, דיבר גם הוא במסגרת האירוע. לדבריו, "ישראל עשתה הכל, מבצעית ומודיעינית כדי לעצור את תכנית הגרעין האיראנית באמצעים שיכלה להרשות לעצמה ללא תגובה של האיראנים. אם איראן לא הצליחה עד היום בפרויקט הגרעין, יש סיבה לכך. הסכם הגרעין אליו הגיעו המעצמות מול איראן הוא הסכם רע אך הדבר החיובי בו הוא הדחייה בפרויקט הגרעין בשש שנים לפחות. 20 מיליון דולר פיצוי לנפגעי המרמרה הם כסף לא משמעותי ביחס לתמורה המדינית. ארדואן לא יקבל אף אחת מדרישותיו בנוגע לעזה, אנחנו מודעים לרגישות של פוטין והרוסים מעודכנים במשא ומתן מול הטורקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully