וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרישתו של סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"

עמרי נחמיאס ודב גיל-הר

21.12.2015 / 15:30

יממה לאחר ששר הפנים הודיע על עזיבת החיים הציבוריים בעקבות החשדות המתגברים להטרדות מיניות, התייחס ראש הממשלה להחלטה. "הוא הודיע שהוא מתכוון לפרוש בנסיבות מצערות, הודיתי לו על תרומתו", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפרישתו מהחיים הפוליטיים של שר הפנים סילבן שלום, על רקע הטענות הרבות ולפיהן הטריד מינית נשים ובהן כאלו שעבדו תחתיו. "הוא קיבל את ההחלטה הנכונה", אמר.

לדבריו, "אחרי שנים בתפקידי מפתח, סילבן הודיע לי על כוונתו לפרוש בנסיבות מצערות מאוד. הודיתי לו על תרומתו. אני מקבל בברכה את אמיר אוחנה, ראש התא הגאה בליכוד, איש עם עבר ביטחוני מרשים".

זמן קצר לאחר הודעתו של שלום פתחו גורמים במפלגה, שרואים את עצמם כמועמדים לשדרוג, בקמפיין באמצעות מקורביהם במטרה לשדרג את מעמדם. העניין בנושא גובר לאור העובדה כי נתניהו כבר חתם על מתווה הגז בשבתו כשר הכלכלה, ועל כן נראה כי שני תיקים בכירים יתפנו. עם זאת, נראה כי ליו"ר ש"ס אריה דרעי תהיה זכות ראשונים בסבב התיקים המסתמן.

לקריאה נוספת:
שלום נעדר מישיבת הממשלה; חוטובלי: "אין תחליף לחקירה"
ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"
פרסום ראשון: וינשטיין יורה על בדיקת הטענות לעבירות מין מצד השר שלום

השר סילבן שלום בחניכת אזור התעשייה המשותף ביריחו. עומר מירון
קרבות ירושה על כסאו. שלום/עומר מירון

שלום טרם הגיש מכתב התפטרות רשמי. המשנה לראש הממשלה הפורש יצטרך להגיע למשכן הכנסת בקרוב כדי להגיש מכתב התפטרות ליו"ר יולי אדלשטיין, בהתאם לפרוטוקול, שייכנס לתוקף 48 שעות לאחר מכן. מי שיחליפו בכנסת הוא אמיר אוחנה, מראשי התא הגאה במפלגה, ומי שצפוי להיות חבר הכנסת ההומו הראשון בישראל במפלגת ימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גלאון: "אין מנוס מחקירה פלילית"

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) התייחסה לפרישת שלום ואמרה כי אין די בכך. "אין ספק שהפרישה של השר שלום היא ניצחון חשוב לנורמות הציבוריות, לסטנדרטים של נבחרי ציבור, אבל זה ודאי אינו פתח מילוט מהליך פלילי. העובדה שהשר עזב אינה בבחינת 'מודה ועוזב ירוחם' - אנחנו מדברים על עדויות של אלימות מינית ועבירות מין שחלקן שמעתי בעצמי. אני חושבת שאין מנוס מחקירה פלילית, בשונה מהמקרה של ינון מגל", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריה, גם רעייתו של השר, ג'ודי ניר מוזס שלום, צריכה להיחקר בעקבות ציוץ שפרסמה ובו הביעה איום מרומז על הנשים שטענו כי הוטרדו. "הצבת סטנדרטים במישור הציבורי, גם אם מאוחר מדי, אינה פותרת מהליך פלילי. ההתקוממות של נשים, גם אם לא הגישו תלונה, גרמה לכך שהשר הבין שלא יוכל להימלט מזה הפעם. את אשתו צריך לחקור בניסיונות שיבוש חקירה, הטרדת עד וכולי. המשפחה הזאת רגילה שהיא יכולה להלך אימים, אבל זה לא יעבוד יותר".

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"הדבר מקומם שבעתיים לנוכח החוקים של הכנסת". גלאון/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

גלאון הוסיפה: "יש בזה משהו מצד אחד מאוד עצוב, שאדם בעל מעמד כה בכיר כמו השר שלום, פוליטי וחברתי, המשיך לפעולת כפי שפעל אחרי שכבר נחשפו פרשות כה גדולות כמו של השר מרדכי ושל הנשיא קצב. הדבר מקומם שבעתיים לנוכח החוקים הברורים שחוקקה הכנסת נגד הטרדה מינית, ולכאורה יש שני עולמות נפרדים: נבחר ציבור שלא מבין את קו התיחום הברור של מה מותר ומה אסור, מול כנסת שמחוקקת. זה כישלון של המערכת הפוליטית ושל הבדיקה הקודמת שלא מוצתה. אתמול היתה נקודת מפנה דרמטית: לא עוד נבחרי ציבור יפגעו בנשים ויצאו מזה בשלום. לא עוד".

לשאלה מדוע לדעתה עד כה אין אישה שהגיעה להתלונן נגד שלום, השיבה גלאון: "צריך להבין את הפסיכולוגיה של נפגעות מין. אנחנו לומדים שחלק גדול מהן סיפרו את הדברים למקורבים, נסו מהלשכה שלו אחרי שניסה לעשות מעשה מגונה. קודם להפנים את זה ולעכל, את נפגשת עם שר ופתאום מותקפת. נשים פוחדות שאנשים בעלי שררה ועורכי דין פשוט ישחטו אותן. ראינו איך ניסו להכפיש אותן. אסור לנו לשפוט את הנשים. זו תחושה איומה לחוות פגיעה מינית באמצע היום, וכשהן יודעות שהן עשו את המהלך הן ראו מה קרה להן או לחברות שלהן. לכן חשובה סביבה תומכת, תקשורת אמיצה, פמיניסטיות וח"כיות אמיצות, שנותנות מערכת ציבורית תומכת. לדעתי זה יאפשר, גם אם לא להתלונן, להעיד בבית המשפט".

בהודעת פרישתו אתמול כתב שלום כי המחיר האישי שהוא משלם קשה מנשוא. "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואמי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת", נימק. רעייתו, ג'ודי ניר מוזס שלום, התייחסה לפרישתו בטוויטר וכתבה: "עצוב, אבל הילדים שלי מעל הכול".

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully