וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנה כיסאות: סילבן "קץ בדרך הייסורים" ובליכוד בונים על השלל

21.12.2015 / 0:15

אין הפתעה בעזיבתו של השר את הפוליטיקה, אף שלא לקח אחריות במפורש ופרסם הודעה לקונית על מצב משפחתו עקב הפרשה. כעת יקבל הליכוד זריקת ריענון עם כניסתו של אמיר אוחנה הצעיר למשכן. הח"כים כבר החלו לחוג סביב תיק הפנים

צילום מסך

פרישתו של שר הפנים סילבן שלום אמש (ראשון) לא התקבלה בהפתעה במערכת הפוליטית. הערימה ההולכת ותופחת של טענות על הטרדות מיניות מצדו לא השאירו מקום לספק, כי היה זה בלתי אפשרי עבורו להמשיך בחיים הציבוריים לאורך זמן. ביום רביעי האחרון, עם חזרתה של הפרשה לכותרות בעיתון "הארץ", הוא ניסה לשדר עסקים כרגיל והתיישב לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדיון מליאה ארוך. הבוקר, הוא כבר לא הגיע לישיבת הממשלה.

נראה שגם אם אין קשר בין המקרים, פרישתו המהירה של שלום, ארבעה ימים אחרי הפרסום ב"הארץ", קשורה בפרישתו של ינון מגל לפני כשבועיים, שעזב גם הוא מיוזמתו את החיים הציבוריים מבלי להמתין שתיפתח נגדו חקירה. בכך, עשתה הערב המערכת הפוליטית צעד קטן אך מבורך, לפיו נבחרי ציבור לא ממקמים את התנהלותם רק ביחס לרף הפלילי, אלא גם ביחס לרף הנורמטיבי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי הטענות להטרדה מינית: סילבן שלום פורש מהחיים הפוליטיים
שלום נעדר מישיבת הממשלה; חוטובלי: "אין תחליף לחקירה"
ח"כ גלאון ליועמ"ש: "חקור את ג'ודי מוזס בחשד לשיבושי חקירה"

סילבן שלום. GettyImages
לא מתמקמים רק ביחס לרף הפלילי, אלא גם ביחס לרף הנורמטיבי/GettyImages

אלא שבניגוד לפרשת ינון מגל, שהסתיימה עם לקיחת אחריות של חבר הכנסת מהבית היהודי על מעשיו והתנצלות, סילבן שלום הסתפק בהודעה שבה כתב: "קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואמי המבוגרת". גם התנהלות חבריו לסיעה של שלום הייתה שונה בשני המקרים: בפרשת ינון מגל היו בליכוד מי שמיהרו לבקר אותו, ואילו כשטענות אחרות, חמורות אף יותר, עלו נגד חברם לסיעה, הם מילאו לפתע פיהם מים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דרעי, רגב, קרא, לוין או הנגבי? סילבן הלך והשאיר ירושה

בינתיים, בליכוד לא מבזבזים זמן וכבר מתחילים לריב על הירושה. מקורבים לכמה חברי כנסת ושרים כבר סיפרו הערב כי הם רואים את עצמם מתאימים למלא את מקומו. כך, למשל, בסביבתה של שרת התרבות מירי רגב אמרו כי "ישנה ציפייה מראש הממשלה למנות אותה לשרת הפנים, היות שהיא הגיעה למקום החמישי בפריימריז האחרונים, ויש קונצנזוס של ראשי רשויות לגבי הצלחתה בתפקיד. זה הוכח גם כשכיהנה כראש ועדת הפנים". מקורבי רגב גם הזכירו כי ויתרה על תפקיד שרת הרווחה שכבר היה מונח בכיסה לטובת חיים כץ שהתעקש עליו, ואמרו כי מגיע לה להיות מתוגמלת על הנאמנות שלה לנתניהו. גם מקורבי סגן השר איוב קרא מסרו כי הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד שר הפנים משום שמילא בהצלחה את תפקיד סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, "ואין מצב שידלגו עליו".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
"יש קונצנזוס של ראשי ראשויות לגבי הצלחתה בתפקיד". רגב/ניב אהרונסון

אבל סבב התיקים הצפוי תלוי בראש ובראשונה ביו"ר ש"ס, אריה דרעי, שנאלץ להתפטר מתפקידו כשר הכלכלה על מנת לאפשר לנתניהו לחתום על סעיף 52 ולהעביר את מתווה הגז. לכן, בכירים בקואליציה אמרו הערב כי "אם דרעי ירצה את התפקיד - הוא שלו". אבל ספק אם דרעי, שהורשע לפני שני עשורים על עבירות שביצע בהיותו שר הפנים, ירצה לחזור לאותו המשרד ולהתמודד עם הביקורת הציבורית ועם העתירות הצפויות על כך לבג"ץ. בסביבתו של השר אמרו כי הוא אינו עוסק בכלל בנושא, ומתכונן לקראת חתונת בתו מחר בערב.

מי שככל הנראה צפוי להשתדרג בסבב התיקים הבא הוא שר התיירות, יריב לוין, שנתניהו רוחש לו הערכה רבה, ולא מן הנמנע שימלא את תפקיד שר הפנים או שר הכלכלה. גם יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, מחזיק בהבטחה מנתניהו להתמנות לשר.

חילופי דורות: בכיר בתא הגאה בליכוד ייכנס למשכן

עזיבתו הצפויה של שלום את המשכן גם ממשיכה תהליך איטי ומבורך של חילופי דורות בליכוד. כניסתו של עו"ד אמיר אוחנה, מראשי התא הגאה בליכוד, אחרי שרן השכל שנכנסה לכנסת לפני כמה חודשים עם פרישתו של דני דנון, היא זריקת מרץ משמעותית למפלגה שסבלה בשנים האחרונות מתהליך מואץ של הזדקנות. גם אוחנה וגם השכל נהגו לבוא ולהאזין לדיונים בכנסת ולישיבות סיעה עוד טרם נבחרו, על מנת להכיר את הכנסת מבפנים, ועושה רושם שעם כניסתם קיבלה הסיעה תוספת של שני פרלמנטרים רציניים, למרות הנסיבות המצערות בגינן צפוי אוחנה להיכנס למשכן.

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully