וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לוין על פינוי בתי המריבה בחברון: "פגיעה קשה ביהודים בעיר האבות"

10.3.2016 / 19:48

בסיור שקיים שר התיירות בחברון, בקריית ארבע ובגוש עציון, קרא "למציאת פתרון מידי" בנוגע למבנים, שהוגדרו רכוש פלסטיני נטוש ועל כן פונו מהם מתנחלים. "התשובה לטרור היא חיזוק ההתיישבות היהודית"

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

שר התיירות, יריב לוין, אמר היום (חמישי) כי הוא קורא "למציאת פתרון מידי ולאכלוס בתי המריבה בחברון לאלתר". במהלך סיור שקיים בחברון, בקריית ארבע ובגוש עציון, אמר לוין כי "הגיע הזמן להפסיק את האפליה והפגיעה הקשה בזכות הקניין של יהודים דווקא בעיר האבות". הוא הדגיש כי הופתע לגלות כי באותו האזור, ניתנו הקלות שונות לאוכלוסייה הערבית, זאת בשעה שמגבלות בנייה ואכלוס על האוכלוסייה היהודית נותרו על כנן.

לדברי לוין, "דווקא כשמנסים לפגוע באחיזתנו בארץ באמצעות הטרור, יש להחמיר עם האוכלוסייה המעודדת את הטרוריסטים ולהשיב את ההגבלות שהיו בעבר על פעילות מסחרית ועל תנועת ערבים באזורים הסמוכים לבתי היהודים בחברון, התשובה לטרור היא בחיזוק ההתיישבות בכל חלקי הארץ". הוא הוסיף כי בחברון קיים פוטנציאל עצום לעידוד תיירות דווקא לנוכח גל הטרור ו"ניסיונם של הערבים להרתיע אותנו מלבקר בכל רחבי ארץ ישראל". "זה הזמן לבוא לחברון, לבקר במערת המכפלה, וכל מי שיבוא לכאן יזכה לחוויה שהוא ייקח אותה להרבה שנים, חוויה מחזקת וחשובה", הוסיף.

לקריאה נוספת בנושא:
ראשי סניפים בליכוד נגד יעלון: "לפרשת הבתים בחברון יהיו השלכות"
"בהמשך נרהט": המתנחלים העבירו לילה ראשון במבני המריבה בחברון

שר התיירות יריב לוין במהלך סיור בחברון, בקריית ארבע ובגוש עציון. מרץ 2016. ספק 500
לוין במהלך הסיור בגוש עציון, היום/ספק 500

בחודש ינואר נכנסו לשני המבנים, הסמוכים למערת המכפלה, כ-20 משפחות של מתנחלים המתגוררים בחברון. לטענת המשפחות, יש בידיהן אישורים כי הדירות, המוכרות כרכוש פלסטיני שעומד נטוש זה 15 שנים, נקנו כדת וכדין. יום לאחר כניסת הדיירים, פינו אותם כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב, לאחר שהוחלט כי עד שלא יקבלו היתר עסקה לרכישה משר הביטחון משה יעלון, לא יוכלו להמשיך לשהות במבנים.

ההחלטה לפנות את המבנים, שהתקבלה על ידי יעלון, זיכתה אותו בחיצי ביקורת מגורמים בממשלה, ובעיקר ממפלגת הבית היהודי. "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם", נמסר לאחר הפינוי מהמפלגה. "מדובר בחוסר אחריות, בקיבעון מחשבתי ובהלהטת הרוחות ללא כל סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבנייה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
פינוי בתי המריבה בחברון, חודש ינואר/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

בהתייחסו לדברים, אמר יעלון כי "ישראל היא מדינת חוק, ואין כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון, החוק הופר ברגל גסה". בהמשך, קרא לחבריו לקואליציה לרסן את התבטאויותיהם: "אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - לא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה". מהלך הפינוי זכה בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully