וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי סניפים בליכוד נגד יעלון: "לפרשת הבתים בחברון יהיו השלכות"

3.2.2016 / 9:30

ראשי רשויות וראשי סניפים של הליכוד מרחבי הארץ שלחו מכתב לשר הביטחון, שבו קראו לו לאשר את חזרת המשפחות לבתי המריבה בחברון. החתומים על המכתב רמזו כי אם הסוגיה לא תיפתר, יהיה לכך "ביטוי נגדו בפריימריז"

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

ראשי רשויות וראשי סניפים של מפלגת הליכוד מיהודה ושומרון וממקומות נוספים ברחבי הארץ שיגרו מכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו קראו לו לאשר את חזרת המשפחות לבתים שמהם פונו לפני כשבוע בסמוך למערת המכפלה בחברון. במכתב רמזו 31 ראשי הרשויות, המשתייכים למפלגת הליכוד, כי אם לא יעשה כן, הם "יתחשבנו" עמו על כך בבחירות הבאות.

בנוסף ליעלון, המכתב נשלח גם לחברי מרכז הליכוד ולחברי כנסת ושרים נוספים מהמפלגה. "מתוך הכרה בזכותו של כל יהודי להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל, אנו, ראשי מועצות וראשי סניפים של תנועת הליכוד, שמחנו והתגאינו על רכישת הבתים בעיר האבות חברון, ערש האומה הישראלית, המהווה נדבך חשוב בחיזוק התיישבות היהודית בעיר", נכתב. "מתיישבי חברון הם עמדו האש ההולך לפני המחנה, והם מהווים ראש חץ להתיישבות כולה. מדובר במתיישבים אשר רכשו בתים במיטב כספם, במהלך שנעשה על פי חוק ולפי כל הכללים המקובלים".

בהמשך, תקפו הכותבים את שר הביטחון וקראו לו להשתמש במעמדו בממשלה ובמפלגה לשם חיזוק ההתיישבות ומניעת העוול שנעשה, לטענתם, למפוני הבתים. בפנייתם נכתב: "כדמות מפתח בממשלת ימין המונהגת בידי תנועת הליכוד, מובילת המחנה הלאומי התומך בהתיישבות יהודית בארץ ישראל כולה, אנו מבקשים לחזק את ידיך ולקרוא לך, על אף כל הלחצים מבית ומחוץ, לא להירתע ולעמוד איתן אל מול לחצים אלו".

לקריאה נוספת:
זעם בממשלה: "הפינוי בחברון - קיבעון מחשבתי"; יעלון: "זו מדינת חוק"
חרף דרישת בנט: יעלון יישאר הקובע הבלעדי בנוגע להתנחלויות
נתניהו: "מגבה את שר הביטחון" בפינוי המשפחות מחברון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
"סמוכים ובטוחים כי תממש את המנדט שנתנו לך אזרחי ישראל". יעלון/ניב אהרונסון

לדבריהם, בצעד שבו נקטו המתנחלים בכניסתם לבתי המריבה לא דבק רבב. "מעבר לעובדה שחוקיותו אינה מוטלת בספק, מדובר בצעד הגון וציוני, אשר במיוחד בתקופה ביטחונית קשה זו יחזק את רוחו של העם ואת אמונו בהנהגת המדינה", כתבו, ואף הוסיפו: "אנו סמוכים ובטוחים כי תממש את המנדט שנתנו אזרחי ישראל למחנה הלאומי ותאפשר באופן מיידי את חזרתם של הרוכשים היהודים ומשפחותיהם לבתיהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מזה זמן רב יש תסיסה נגד יעלון"

בין החתומים על המכתב ניתן למצוא את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה המקומית בית אריה אבי נעים, ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי, ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר וראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני. לדברי חלק מהם, "מזה זמן רב יש תסיסה נגד התנהלות שר הביטחון בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון, ויש כלפיו כעס רב. שר הביטחון הוא שליח ציבור על פי המנדט שקיבל, והוא צריך לממש את המנדט הזה. במידה שזה לא ייעשה, מדובר באנשים מרכזיים בליכוד, שבפריימריז לדוגמה יהיה לה ביטוי כלפי השר".

לדבריהם, בתקופה האחרונה "נחצים קווים אדומים" ולכן החליטו לתקוף את יעלון, מעשה שאינם נוהגים בו בדרך כלל. "זו אחת הדוגמאות, שר הביטחון היה יכול לאשר את רכישת הבתים הללו ולהשאיר את המשפחות בתוכם או להחזיר אותן כבר. נכון לעכשיו, ראש הממשלה התחייב להכריע בנושא, ואנו מצפים להכרעה אחת בלבד - והיא החזרת המשפחות לבתים שנרכשו על פי החוק", אמרו.

פינוי המתנחלים מבתי המריבה בחברון. חברים לשעת צרה, מערכת וואלה!
"מדובר ברכישה כשרה לחלוטין". פינוי הבתים בחברון/מערכת וואלה!, חברים לשעת צרה

אילן בדני, יו"ר סניף הליכוד בהוד השרון ואחד מהשותפים לרכישת שני הבתים בחברון, סיפר כי "מדובר ברכישה כשרה לחלוטין". "למרות זאת, שר הביטחון החליט לפנות. אני לא מבקש ממנו שום דבר שהוא מנוגד לחוק, ואם הוא רוצה לבדוק את המסמכים – בכבוד. אבל למה להוציא את המשפחות מהבתים?", שאל. לדבריו, החשש הגדול שלו הוא שלבסוף, לא תאושר הכניסה לבתים, כפי שכבר קרה בעבר כשאהוד ברק כיהן כשר הביטחון. לדבריו, זו הסיבה לכניסתן של המשפחות לבתים.

בדני, שלטענתו פעל רבות כדי לשכנע את הבוחרים באזורו לתמוך ביעלון בבחירות הקודמות, אמר כי לא יפעל כך בפעם הבאה. "שכנעתי אנשים להצביע לו ואני כבר שומע לא מעט אנשים שאומרים שלא יצביעו עבורו יותר", הבהיר בדני." גם אני לא מתכוון לפעול לבחירתו אם הוא לא יאפשר את חזרת המשפחות לבתים".

העסקה טעונה את אישור יעלון - ובדיקתה טרם הסתיימה

לנוכח הביקורת החריפה שנמתחה על פינוי הבתים, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בישיבת הממשלה בשבוע שעבר ואמר כי "ברגע שיאושרו הליכי הרכישה, אנו נאפשר את אכלוס שני הבתים". לדבריו, הממשלה תומכת בהתיישבות, אך הוא הדגיש כי "אנחנו מדינת חוק ועלינו לכבד את שלטון החוק". נתניהו הוסיף כי אם הליך הבדיקה לא יסתיים תוך שבוע, הוא ידאג שיימסר דוח מצב לקבינט.

גורמים בטחונים הבהירו כי הליך הבדיקה טרם הסתיים וכי הוא עלול לקחת גם שבועות או חודשים. לטענתם, בעבר כבר נתקלו במסמכי רכישה שהתבררו כלא מקוריים, ועל כן הבדיקה צריכה למצות עצמה עד תום לפני ההכרעה. הליך כזה יכול לקחת גם שבועות וחודשים. כמו כן, יצוין כי עסקה שבה פלסטיני מוכר קרקע או מבנה ליהודי צריכה לקבל היתר עסקה משר הביטחון – שלא יינתן עד שבדיקת המסמכים לא תסתיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"עלינו לכבד את שלטון החוק". נתניהו/ראובן קסטרו

מלשכת יעלון נמסר בתגובה: "שר הביטחון יעלון פועל אך ורק על פי החוק, ולכן כל צעד לאכלוס הבתים בחברון ייעשה רק לאחר שבדיקה, המתקיימת בימים אלו, תסתיים ותאשר את חוקיות הרכישה. מדינת ישראל היא מדינת חוק, ופגיעה בו וניסיון כיפופו פוגעים גם בחוסן הלאומי שלנו, ומעל הכל בהתיישבות ביהודה ושומרון, ששר הביטחון תומך בה ופועל למענה. שר הביטחון זוכה לתמיכה גדולה מקרב רבים מחברי הליכוד על עמידתו האיתנה והקפדתו בכל הקשור לשלטון החוק, ובכך מייצג למעשה את דרכה של תנועת הליכוד ודרכם של הרוב המכריע של מתפקדיה ובוחריה. גם ניסיונות פוליטיים ציניים לפגוע בשר הביטחון לא ירתיעו אותו מהמשך הקפדה על החוק, קלה כחמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully