וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשים את המאבק: בכירים בחברה החרדית יחרימו את משרד החינוך

10.3.2016 / 8:15

מנהלי מוסדות חרדיים ובכירי יהדות התורה הכריזו כי הם מחדשים את החרם על משרד החינוך ומפקחיו, בעקבות טענותיהם להתערבות בתכני הלימוד. הרב אהרון לייב שטיינמן קרא שלא לשתף פעולה עם המשרד: "חשש של ממש לפגיעה בנפש הזכה של צעירי הצאן"

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"תם עידן האווירה השלילית" כלפי חרדים? בנט/נועם מושקוביץ

המנהיג החרדי הליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן יצא נגד משרד החינוך וקרא למאמיניו שלא לשתף פעולה עם המשרד. בעיתון החרדי "יתד נאמן" פורסמה אתמול (רביעי) הוראתו של שטיינמן, ובה נכתב: "לא לשתף פעולה בשום פנים ואופן עם מפקחי משרד החינוך (כולל המפקחים החרדים – י"א) בכל נושא חינוכי שהוא, למעט בקשות טכניות לחידוש רישיון, אף שהדבר יביא לעיכוב מתן הרישיון, וכן שלא להצטרף לכל מסגרת השתלמות של המשרד". ההוראה, כך נכתב, ניתנה "מתוך חרדה לעתיד החינוך הטהור וחשש של ממש לפגיעה בנפש הזכה של צעירי הצאן".

עד לשליטת מפלגת יש עתיד במשרד החינוך, הפיקוח על המוסדות החרדיים התרכז באגף קטן ובו פעלו לא יותר מ-15 עובדים. השר לשעבר שי פירון הקים בתקופתו מחוז שכלל מערכת עובדים גדולה יותר ובראשה העמיד את מאיר שמעוני, שמונה כמינוי זמני. לאחרונה, אחרי מאבק ארוך של החרדים, מונה איציק זהבי לתפקיד, כמינוי קבוע, מה שעורר את זעמם של החרדים בשל היותו חילוני. עם זאת, מיד אחרי מינויו של זהבי, החרדים סימנו את שר החינוך נפתלי בנט כבעל ברית, אחרי שלטענתם הבטיח כי במשרדו "תם עידן האווירה השלילית" כלפי חרדים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביידן הפציר בנתניהו: חתום על הסכם הסיוע הביטחוני שהציע אובמה
"אני רוצה להרוג יהודים": מטלת התרגום הגזענית בתיכון בראשון לציון
תא"ל בוכריס החשוד באונס נחקר במשך שעות והכחיש את המיוחס לו

פתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
מנהלי מוסדות חרדיים טענו שנאלצו לקלוט תלמידים בניגוד לרצונם/נועם מושקוביץ

אתמול הם חידשו את המאבק נגד משרד החינוך והעומד בראשו. יותר מ-40 מנהלי מוסדות חרדיים התכנסו יחד עם בכירי מפלגת יהדות התורה כדי להכריז על החרם נגד משרד החינוך ומפקחיו. לשם כך גויסו שחקני חיזוק חדשים, בהם מאיר פרוש, סגנו החרדי של בנט שהתבטא נגדו. "אמנם בנט הכריז שרוח המפקד לשנות את ההתנהלות אבל הדברים עדיין לא זזו", אמר. פרוש תמך עד כה בחשאיות במאבק החרדי נגד בנט והמחוז החרדי, אך אתמול לראשונה התייצב בפומבי ותמך בו.

מנהלי מוסדות חרדיים טענו כי משרד החינוך והמפקחים שפועלים מטעמו "מתערבים בתכני הלימוד" בשל העובדים שכפו על אחדים מהם לקלוט בתחילת שנת הלימודים הנוכחית תלמידים ותלמידות בניגוד לרצונם. מעבר לכך, אחד המנהלים שתיאר אתמול את ההתערבות של המפקחים החרדים סיפר על מוסד חרדי שנאלץ לקבל תלמיד לשורותיו, על אף שאמו מפעילה חשבון פייסבוק ומשמשת כתבת בעיתון, רק בשל התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך. מנהל אחר תיאר שיחה של מפקחת עם מחנכות חרדיות שלטענתו אמרה להן כי "כל המלמדים (החרדים) בחזקת סוטים". עמותת חדו"ש קראה בתגובה לשלול תקציב מכל מוסד שימנע כניסת מפקחי משרד החינוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשים מניחות תפילין בכותל. נשות הכותל,
ניסיון להוריד מסדר היום את הסערה סביב מתווה הכותל? נשים מניחות תפילין/נשות הכותל

המאבק נגד משרד החינוך מתנהל כשברקע דרישת החרדים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לממש את ההסכם הקואליציוני שבו מופיעה התחייבות לבטל את הרפורמה של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שקשר בין תקצוב ללימוד מקצועות ליבה. מדובר בהתחייבות שקיבלה יהדות התורה בהסכם הקואליציוני, שעליו חתמה עם הליכוד, אך בנט התנגד למהלך והודיע: "לא יהיה".

החרדים מקדישים למאבק נגד משרד החינוך מקום נרחב. כלי התקשורת החרדים הקדישו לסיקורו כותרות ראשיות ובתחנות הרדיו החרדיות עסקו בו בהרחבה. גם ההתייצבות של הפוליטיקאים החרדים האשכנזים בכינוס שהתקיים אתמול בכנסת הוא מפתיע ואולי נועד גם להוריד מסדר היום את הסערה הציבורית שהתעוררה ברחוב החרדי בעקבות ההסדר עם הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully