וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים קוראים להחרים את משרד החינוך "עד להחזרת המצב לקדמותו"

29.11.2015 / 11:40

רבני הזרם האשכנזי במגזר החרדי קראו לחרם על משרד החינוך לאחר שלטענתם נעשתה התערבות מצדם בתכנים הנלמדים במוסדות המגזר ואף בקבלת תלמידים "שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית". ברקע: מאבק הרשויות נגד אפליית בנות ספרדיות במגזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרם הורכז על רקע המאבק נגד אפליית התלמידות הספרדיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

החרדים נגד משרד החינוך: הגוף המהווה את הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-האשכנזי בענייני חינוך, "ועדת הרבנים לענייני חינוך שעל ידי מועצת גדולי התורה", פרסם השבוע הוראה, שלפיה יש להחרים את משרד החינוך ולהתעלם מהוראותיו. מדובר בשיאו של המאבק שמובילים לאחרונה מנהלי מוסדות חרדים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, לאחר שזה הגביר את הפיקוח אחר המוסדות החרדיים וחרט על דגלו את המאבק באפליית בנות ספרדיות במגזר החרדי.

"עד להחזרת מצב הפיקוח לקדמותו אין לשתף פעולה עם המפקחים מטעם משרד החינוך, אין להתייחס למכתבים ולהוראות ממשרד החינוך הפוגעים בעצמאות המוסד, אין לקבל תלמידים ותלמידות שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית ואין לאפשר שום התערבות של הרשויות בנושא זה", כתבו הרבנים שטוענים שבמשרד החינוך מתערבים בתכנים הנלמדים במוסדות החינוך של המגזר. למכתב הזה קדמו סדרת פגישות, שבחלקן השתתפו גם חברי כנסת חרדים, ובמהלכם דרשו להדיח את מנהל המחוז החרדי, מאיר שמעוני.

במשרד החינוך נכנעו ללחצים וביום חמישי פורסם מכרז שנועד להחליף את שמעוני, אדם חילוני, במנהל אחר. על פי תנאי המכרז, גם חרדים יוכלו להתמנות לתפקיד, שאמור למעשה לפקח עליהם. התנאים להגשת המועמדות הם חריגים ונמוכים ביותר, ולא כוללים חובת תואר שני או ניסיון בניהול מערכת החינוך. נגד התנאים הנמוכים הוגשה בעבר עתירה, אך בג"ץ אפשר זאת, וכעת החשש הוא שמנהל המחוז החדש יאפשר לאפליה בחינוך החרדי לחזור על עצמה.

קריאה נוספת:
"יום בשורה": התלמידות הספרדיות שהופלו באלעד ישובו ללימודים
רב חרדי קרא לבחון מחדש את ההוראה שנשואים חייבים ללמוד בישיבה
יו"ר ועדת החינוך: "ראש עיריית אלעד מוביל את אפליית הספרדיות"

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"בנט הפקיר את החינוך החרדי". שר החינוך/הארץ, מוטי מילרוד

המחוז החרדי במשרד החינוך הוקם לפני כשנתיים על ידי שר החינוך לשעבר שי פירון. מאז הקמתו, החל המשרד בהידוק הפיקוח ובאכיפת הנהלים על מוסדות החינוך החרדיים המוכרים שאינם רשמיים, כמתחייב בחוק. כאמור, אחד הנושאים המרכזיים שבהם עסק הוא טיפול באפליית בנות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים. בנות שנותרו ללא מוסד חינוכי בשל היותן ממוצא מזרחי, פנו למחוז החרדי, וזה בכפוף להתאמתן כפה את קבלתן על מנהלי המוסדות.

אחרי הבחירות האחרונות, כאשר החרדים חזרו לקואליציה, מובילי המאבק נגד משרד החינוך, שמרביתם מנהלי מוסדות חינוך חרדים, החלו לדרוש להדיח את שמעוני החילוני במנהל חרדי שמזוהה עמם. באחת מהפגישות שקיימו, טענו כי "אי-אפשר שחילוני יתערב ויקבל עבורנו החלטות כל כך דרמטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שמעוני דאג שאלף תלמידות לא יישארו בבית

לפי גורמים המעורים בפרטים, שר החינוך נפתלי בנט וסגנו החרדי מאיר פרוש מ"יהדות התורה" מעניקים גיבוי למובילי המאבק, אף שהוא מכוון נגד המשרד שאותו הם מנהלים. "בנט הפקיר את החינוך החרדי לידיו של סגנו – מוביל הגזענות בדורנו", טוען עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", המטפלת באפליה עדתית במגזר החרדי. "זוהי בושה וכולי תקווה שלא נצטרך לצעוק בקרוב איך מפלים ספרדיות?".

הפוליטיקאי החרדי היחיד שמעז להביע את דעתו בפומבי נגד המאבק במחוז החרדי הוא ח"כ יעקב מרגי מש"ס. "שמעוני עשה עבודה נפלאה. ההישגים שלו בתחום שיבוץ בנות חרדיות, לא היה דבר כזה במשרד החינוך. אדם לא צריך לשלם מחיר על כך שהוא עובד כפי שציפו ממנו". יו"ר ש"ס אריה דרעי טרם הביע דעתו בעניין.

גם הורים חרדים הביעו תמיכה בשמעוני וקראו לשר בנט שלא להחליפו. בעצומה שיצרה קבוצת ההורים ברשת, הם קוראים לבנט שלא להיכנע למאבק החרדי. "רבים מאד מבני ובנות החברה החרדית מוצאים את עצמם נפגעים מהמהלכים האלה, שנעשים כתוצאה מכניעה לפוליטיקה ולאינטרסים, תוך כדי חוסר התחשבות בצרכים האמיתיים של הציבור", כתבו . "במהלך כהונתו, דאג מר שמעוני שאלף תלמידות לא תשארנה בבית, שעקרון השוויון בחינוך יישמר, ואף טיפח את הזרם הממלכתי החרדי. כל ההישגים האלה עשויים לרדת לטמיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully